Totaal aantal Berichten: 3422
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
wimb schreef:Brian schreef:max 120 Watt dus
Hmmm, ik hoop het niet want dan fikt ‘ie er regelmatig uit.
12V * 10A = 120W zolang de 120 niet overschreden wordt blijft die zekering wel heel.
Maar goed, het vermogen zal dus ruim boven de 80 Watt zitten. Volgens mij trekt de startmotor toch gauw zo’n 150 Ampere. Dan moet je toch wel een 72Ah accu hebben om de suggestie van mijn collega uit te voeren.
Snap ik even niet.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Misschien wat te kort door de bocht, maar als je een aantal verbruikers aan hebt dan loopt het opgenomen vermogen al snel op. Zelf rij ik op dit moment rond met een krijgertje van 54 Ah. Het gaat allemaal wel, maar het houdt niet over. Vandaar m’n opmerking over 72 Ah.
Wat betreft die zekeringwaarde: 10 A betekent dat ‘ie na een gedefinieerde tijd aanspreekt. Ik dacht 5 uur, maar dat zou ik moeten nazoeken. Vandaar dat ik vermoed dat de stroom zo’n 8 A zal zijn. Je neemt namelijk een waarde die onder normale omstandigheden niet bereikt wordt, maar in geval van falen (b.v. korstluiting) gegarandeerd overschreden wordt.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 1260
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Help me liever met m’n CV weer werkend te krijgen….....
Warm krijg ik ‘t zo wel
138 Watt (10A * 13.8V!!) trekt je zekering niet, kijk maar naar de zekering van de airco. Ga maar van eerdergenoemde 80 W uit.
Mark, ben je al wat van dat spul wezen inbouwen wat je gekocht hebt? (En dan niet die matjes )
Even hardop denken, wat gebeurt er als je met de AB ontgrendelt en er zit een slot vast… deursloten krijgen puls ‘open’, 1tje of meer gaan niet en daardoor valt het slot tegen het contact ‘sluiten’ aan. Als je met de hand ontgrendelt (beide deuren) gaat het goed.
Ik ga denken aan een zwak signaal van je CV module. Als je met de hand één slot opendraait hoeven er nog maar 5 sloten open ipv 6… zou dat zoveel uitmaken? Klinkt het wel allemaal tof als je het met de hand open doet? Dus de auto doet ‘gloenk’ in plaats van ‘glongrrrrrrrrt’ ?
Groetjes Erik!
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Dat spul moet eerst nog uitgebouwd worden.
Ik denk echt dat mijn AB de geest heeft gegeven na 15 jaar. Alles werkt op de AB na helemaal normaal.
‘gloenk’ hoor ik niet echt en ‘glongrrrrrrrt’ al helemaal niet, het is meer van (met zachte franse zwoele stem) mmmmh we gaan een stukkie rijden ik ga ‘schwap’ van het slot af geluid.
Totaal aantal Berichten: 3422
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Lampie schreef:138 Watt (10A * 13.8V!!)
Oh ja, we noemen het altijd een 12V systeem ,maar in werkelijkheid ligt het wat hoger.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Zojuist de nieuwe AB opgehaald bij de garage, zoals het zich nu laat aanzien is het euvel verholpen.
Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
Das heul mooi.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Gefeli! De aanwinner houdt.
Maarreh… Heb je nu een andere AB + ontvanger?
Wim,
Disciplus Simplex
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Alleen een andere AB, dinsdag het serienummer doorgebeld en vandaag al de nieuwe in huis
Omdat de uitvoering met ‘supervegrendeling’ nagenoeg niet voorkomt is de voorraad blijkbaar groot
Trouwens vanmiddag ook mijn aankoop uit de duitse sloper binnen gekregen, deursloten, alle sluitmotoren, deurbekabeling, alarm, tweeterroosters met sensoren, CV etc etc etc binnengekregen. en dat voor maar 100 euri Heb nu dus alles dubbelt.
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Vandaag setje Xenon 3000K bestelt.
En nu maar wachten op
Ook gij Brutus?
Heb je de Pilot besteld? Ik heb die van Erik maar dan 3000K. Met dank aan de lage dollar kost me dat ruim €40,- incl. alles Met goeie Flipse Halogeen zit je al op de helft van dat bedrag
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
Het gaat nog es nen echte automobiel worden.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
wimb schreef:Ook gij Brutus?
Heb je de Pilot besteld? Ik heb die van Erik maar dan 3000K. Met dank aan de lage dollar kost me dat ruim €40,- incl. alles Met goeie Flipse Halogeen zit je al op de helft van dat bedrag
Jazeker alles boven de 3000k is ‘so not done’
Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Ik vind het niet mooi in een XM, maar bij jou kleur past het denk ik nog wel aardig.