malle pietje schreef:goed, dan even een andere vraag met hetzelfde onderwerp van de topicstarter:
wat krijg ik terug van de verzekering, nu vanmiddag iemand z’n kont in mijn rechterachterdeur heeft gejast? De deur kan niet meer open, het achterspatbord is beschadigd maar hij rijdt nog wel en ook de dorpel is nog keurig recht. De verzekering zal m wel total loss verklaren dus ik vraag me af wat de dagwaarde is…..iemand enig idee?
Voor onze BX 16TGI break zouden we nog 850 euro krijgen volgens de taxateur.. Hij was van onderen overal geknikt en gescheurd omdat er iemand achterop gereden is. De verzekering heeft overigens nog steeds niet uitgekeerd, omdat de tegenpartij beweert dat mijn vader te laat richting aan gaf De polietie is er nog bij geweest en heeft een rapport opgemaakt, waarin de man verklaarde dat het zijn eigen schuld was… Het geld zal er dus nog wel komen, maar dat duurt dus nog wel even…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
hmm, een huisgenootje heeft vorig jaar met zijn bx ook een aanrijding gehad, hij heeft van de verzekering 250 euro gekregen als dagwaardeuitkering…..
ik verwacht niet dat ik er veel meer voor zal krijgen, hij is inmiddels wel uit 1987, met bijna 2,5 ton op de teller, en zo extreem mooi was ie ook niet meer…..850euro zou te mooi voor woorden zijn! Maar daar ga ik maar niet van uit
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
malle pietje schreef:hmm, een huisgenootje heeft vorig jaar met zijn bx ook een aanrijding gehad, hij heeft van de verzekering 250 euro gekregen als dagwaardeuitkering…..
ik verwacht niet dat ik er veel meer voor zal krijgen, hij is inmiddels wel uit 1987, met bijna 2,5 ton op de teller, en zo extreem mooi was ie ook niet meer…..850euro zou te mooi voor woorden zijn! Maar daar ga ik maar niet van uit
Acherspatbord beschadigd kost je om het netjes te doen al een EUR of 500. Dan de deur vervangen + spuiten. Reken maar op 1500 EUR. Bij netjes spuiten moet je namelijk de hele zijkant doen (tot de naden) om het strak te krijgen.
Dat krijg je er niet voor want dat is veel meer dan de dagwaarde van een gemiddelde TRI uit 1987. ik zou dus rekenen op net iets onder de total loss waarde. Als je eruit komt met de verzekering enzo. Het helpt wel als de wagen in nette staat is en de garage waar deze getaxeerd toevallig net iets te koop heeft staan van hetzelfde bouwjaar voor een mooi bedrag.
Schade sucks wat dat betreft: je wordt er hooguit slechter van (of je moet geen lor om de schade geven, gewoon cashen en oprijden)
Gr,
Marten
tja, voor de rest zag ie er nog wel enigszins acceptabel uit, maar er moet wel eerst hoognodig een grondige commandant en waxbeurt overheen, en laat ik nou net geen tijd hebben om dat te gaan doen…misschien dat ik de schade ergens kan taxateren waar ze de bx nog op waarde weten te schatten..
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Voor de topicstarter:
Ik zou je auto gewoon houden, je weet wat je er aan hebt en als je een andere bx terugkoopt loop je geheid financieel leeg aangezien de meeste bxen die er nu te koop zijn al jarenlang geen onderhoud gehad hebben.
Zelfs aan mijn bx die toch nog wel enigszins fatsoenlijk onderhoud heeft gehad heb ik al flink geld moeten steken (momenteel al bijna 900 euro aan kosten aan gemaakt)
verder is de verzekering een stuk duurder, zeker als je nog wat jonger bent en zelfs met een opoerijstijl zal bv een gti een stuk dorstiger zijn dan jouw 1.4 en zo ontzettend veel sneller is die ook niet.
Gewoon houden die bx en liefkozen tot ie erbij neervalt!
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ok doe ik
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!