na de bdp sensor vervangen te hebben starte de xm weer als vanouds.
S’avonds ging het al weer moeizamer maar starte toch.
Heden ochtend met pijn aan de gang maar ja ik moest weg, had ik het maar niet gedaan na 40km gaf de dame de geest, niet meer starten dus ik denk de accu leeg.
auto aangehouden en startkabels aangesloten mooi geen reactie, startmotor kon ik niet horen draaien.
Anwb wederom gebeld en heeft al snel geconstateerd dat de motor muurvast zit.
accu heeft stroom genoeg, de bak in de 5 en proberen te rijden, dit was dus niet mogelijk.
uiteindelijk weer thuis gekomen op de afsleepwagen.
WAT NU?
DE MOTOR IS NIET HEET GEWORDEN, KOELWATER NIVEAU IS GOED
OLIEPEIL IS OOK GOED
GEEN WAARSCHUWINGSLAMPJES ZIJN GAAN BRANDEN
db riem wellicht versprongen daardoor slecht starten ...daarna wellicht klep(pen) krom waarna de motor vastslaat!! Ik zou beginnen te controleren of de riem nog op tijd staat. als!!! de motor vastzit zou ik maar beginnen met het verwijderen van de kop.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
ik krijg wel spijt vandeze dame dat ik hiervoor mijn goed lopende xantia heb ingeruild
intussen heb ik de distributieriem gecheckt en die is heel.
bougies eruit gedraaid en die zijn allemaal keurig droog en schoon
maar kun je de monteren nog tornen ??? (of wou de wegenwacht met dit hondeweer snel naar huis…..)
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
distributieriem kan ik zeker een cm indrukken, zou inderdaad versprongen kunnen zijn.
maar verklaard niet waarom de motor niet meer wil starten terwijl er stroom genoeg is geweest
jawel: klep(pen) staat dan verkeerd en zorgt dat de zuiger(s) niet verder naar boven kan !!
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
nee kan niet tornen, dat hebben we geprobeerd door in de 5 te zetten en dan de wagen naar ons toe te trekken
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_6040.jpg)
Totaal aantal Berichten: 1155
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Zit het probleem niet in de bak?
Met z’n vieren in je Eendje.
maar wat hoor je als je de contactsleutel omdraait? hoor je het relais klikken en en wat gezoem? Dan zou de startmotor wel willen maar niet kunnen omdat alles vast zit.
Als de boel versprongen is kan het idd zo zijn volgens mij dat een klep tegen een zuiger aan zit en de boel daardoor niet rond kan komen.
dus: controleren of de riem nog op tijd staat (=nokkkenas t.o.v. krukkenas). klopt de tijd niet meer dan kop verwijderen !! en schade opnemen ( aantal kromme kleppen en toestand v/d zuigers)
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
de eerste en de vierde staan boven de andere beneden. heb dan wel een probleem erbij want hoe krijg ik de boel weer op tijd gesteld.
ik weet niet wat voor een xm je hebt, maar als de boel krom is en de zuigers zijn beschadigt dan moet het wel een bijzondere zijn wil reparatie qua kosten zin hebben.
wat de opmerking betreft of het in de bak kan zitten…. als de bak in zijn vrij staat en je kunt het blok nog niet tornen dan sluit het de bak niet uit maar is het toch eerder het blok.
xm-green schreef:de eerste en de vierde staan boven de andere beneden. heb dan wel een probleem erbij want hoe krijg ik de boel weer op tijd gesteld.
??
als je de kop enzo eraf hebt kun je de zuigers gewoon draaien hoor.
wordt leuk, 2 koppen vervangen.
ga morgen dan maar eerst de tijd controleren, neem aan dat er merkpunten op staan
2 koppen ??? heb je een V6 ??
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
de bak is goed, kan gewoon schakelen en in de vrij zetten en de xm duwen.
bij het starten hoor ik niks meer geen relais zelfs geen gebrom meer.
de kop is er nog niet af, de bougies eruit gehaald en provisorisch gemeten waar de zuigers staan