2 van de 11
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
motor zit vast
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 03 november 2009 11:13 PM
  [ # 16 ]

Voor we verder gaan met raden: Wat voor XM is het, bouwjaar, motortype, km.stand. Zonder die gegevens is dit stom giswerk.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 03 november 2009 11:14 PM
  [ # 17 ]

ben ook benieuwd wat voor een blok erin zit…

Is er niet een V6 waar je het blok moet ligten als je de achterste kop wilt hebben? Dan kun je je lol op.

Profiel  
 
xm-green
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 30-10-2009

- XM 2.0i 16v
Gepost: 03 november 2009 11:16 PM
  [ # 18 ]

nee een 16v, verdeeld over twee koppen

Profiel  
 
xm-green
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 30-10-2009

- XM 2.0i 16v
Gepost: 03 november 2009 11:18 PM
  [ # 19 ]

is wel makkelijker als je die gegevens weet.
het gaat dus om een xm,2.0i,16v van mei 1995
km 270000

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 03 november 2009 11:18 PM
  [ # 20 ]

Zucht…

Kom op, als je knappe info wil moet je ons ook even knappe info geven hoor!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 03 november 2009 11:19 PM
  [ # 21 ]

Is toch echt een cilinderkop in 1 stuk.  Wink

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7317
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 03 november 2009 11:30 PM
  [ # 22 ]

Zie autoweek.nl:  Is een XM met DOHC ofwel Double Overhead Camshaft. Een benaming voor een motor die is voorzien van twee bovenliggende nokkenassen in 1 kop (zelfde als o.a. BX16V)

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
xm-green
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 30-10-2009

- XM 2.0i 16v
Gepost: 03 november 2009 11:42 PM
  [ # 23 ]

dat lijkt er inderdaad op. is deze dan ook te demonteren zonder het blok te hoeven lichten

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7317
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 03 november 2009 11:46 PM
  [ # 24 ]

Ja

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
xm-green
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 30-10-2009

- XM 2.0i 16v
Gepost: 03 november 2009 11:53 PM
  [ # 25 ]

wat ik ook heb gezien is dat het uitlaatspruitstuk doormidden is, hoort dit zo?
lekt geen lucht
maar van de verdere reparatie wordt ik niet echt vrolijk, want ik twijfel of ik daar wel genoeg kennis van heb om dit aan te durven, economisch gezien moet ik wel zelf doen anders is het niet te betalen.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 04 november 2009 12:00 AM
  [ # 26 ]

wat bedoel je met doormidden???

Overigens denk ik idd dat je rap moet gaan denken aan of een nieuw net blok uit een rotte xm of een andere xm…

Profiel  
 
xm-green
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 30-10-2009

- XM 2.0i 16v
Gepost: 04 november 2009 12:04 AM
  [ # 27 ]

tussen de 2 en 3de pijp zit een scheur in de voetplaat die tegen het blok zit
tja verder is nog ff kijken wat wijs is om te doen

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7317
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 04 november 2009 12:07 AM
  [ # 28 ]

kop lichten; als dan maar 2 of 3 kleppen krom zijn en indien jouw cilinderkop is gemonteerd d.m.v.  rekbouten (deze kun dus hergebruiken) dan ben je met een nieuwe koppaking voor nog geen 100 euro klaar. Very Happy Uiteraard dan wel ffff de db-riem en spanrol !!!! vervangen.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
xm-green
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 30-10-2009

- XM 2.0i 16v
Gepost: 04 november 2009 12:14 AM
  [ # 29 ]

zitten er standaard geen rekbouten in dan, zoja kun je die niet her gebruiken

Profiel  
 
xm-green
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 30-10-2009

- XM 2.0i 16v
Gepost: 09 november 2009 12:00 AM
  [ # 30 ]

na ff de tijd genomen te hebben voordat ik de motor los ging halen is het dan toch vandaag gebeurd en snap nu ook wel wat er is gebeurd.
tweedehands auto kopen moet je geluk mee hebben maar als achteraf pas blijkt wat een ellende je krijgt als de auto een jaar heeft stil gestaan.
Ik heb er niet gelijk bij stil gestaan om de distributieriem te vervangen en nu is het te laat.
aantal tanden van de riem zijn weg op 3 plaatsen dus je snapt wel dat de kleppen tikkertje gespeeld hebben met de zuigers.
gevolg kleppen krom en zuigers beschadigd, economisch is deze dame nu wel overleden.
de rest van deze xm gaat in onderdelen weg dus wie nog wat nodig heeft laat maar horen.

Maarten

Profiel  
 
 
2 van de 11
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook