Totaal aantal Berichten: 158
- C5 Tourer V6 HDI Exclusive
Totaal aantal Berichten: 335
- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Ari74 schreef:Zit een klein knopje onder/naast het stuurhuis en wanneer je die omhaalt dan verdwijnt het koppelingspedaaltje naar de motorwand (heet dat zo?).
Bedoel je misschien het schutbord?
EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.
Totaal aantal Berichten: 3221
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Je bent gespot hoor, ik zag je BX aan de Hogelandsingel staan…
Een tijdje later zag ik ook die série 1 diesel nog rijden bij de Kuipersdijk, het moet niet gekker worden…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Van harte gefeliciteerd met deze hele leuke BX!!
Wat betreft deuren vinden in Bleu Romantique (kleurcode EPTcR): dat kun je vergeten. Geen enkele sloop heeft die nog liggen. De kleur is enkel geleverd op de BX type 1. Ik zou ze dus helemaal volproppen met Owatrol en t.z.t. nieuwere deuren in een andere kleur vinden, omdat je toch al overweegt om ‘m ooit te herspuiten.
Als je wilt, kan ik je wat foto’s sturen. Ik heb deze BX goed gekend, toen ze nog 60.000 km op de teller had staan. Toen viel me de halfautomaatbak op, wat ik later bij enkele andere BX’en ook heb gezien. Overigens ligt er zo’n volledig systeem in het magazijn van de BX Club Nederland.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Mijn auto is bleu romantique, en dat lijkt in de verste verte niet op deze BX, misschien kan hier op basis van een kleurnummer uitkomst bieden, mijn BX lijkt wel donkerder.
Volgens mij heb ik onlangs de laatste deuren in Bleu Romantique gescoord…
Het gaat toch om deze BX, als ik het goed heb gezien? Overigens zijn de deuken en roest van na deze foto.
Ami 8 Club (1970)
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Erg leuk! al die Bx liefhebbers die in het oogsten van het land optreden!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Het is hem idd wel, misschien ligt het aan mijn waarneming…
Nou ja, over de kleur kan ik kort zijn: die zit er nauwelijks nog op.
Op een paar stukken (c-stijl) is m’n karretje nog echt (redelijk) mooi blauw. De motorkap bijv. is echt niet om aan te zien. De rest moet in de toekomst maar eens worden gespoten. Als ie mij niet in de steek laat dan gaat dat ook gebeuren.
Welke kleur blauw het precies is laat ik aan jullie over . Ik vind het alleen belangrijk dat ie loopt en blijft lopen . . . en het gat in de deur niet groter gaat worden. Owatrol zat ik ook aan te denken.
Grt.
Ari
@ XBXG: klopt helemaal . . . dat is ‘m. Alle info omtrent die voiture is welkom. Er zitten wel boekjes bij maar extra info is welkom.
Grt’n
Ari
Ari74, ten eerste hartelijk gefeliciteerd met de aanschaf van deze auto Ik kan uit ervaring spreken als ik zeg dat het een leuk ding is
Ik ben namelijk de 2e eigenaar van die auto, van tussen september 2005 tot halverwege 2006. De eerste eigenaar heeft die halfautomaat er in laten zetten in 1996 als ik het goed heb, toen z’n linker onderbeen bij de dokter achter moest blijven.
Qua roest, dat had ie in 2005 inderdaad ook al, deuken alleen nog niet. Ik heb de roestplekken (onderaan de rechter voordeur, boven de voorruit, en in de gootjes op het dak) behandeld met een of ander spul (kan me de naam ervan niet meer herrineren)
De motorkap was een paar maanden voordat ik de auto kocht wat cement overheen gekomen doordat een aannemer iets te ruw met z’n spullen was. Dit heeft de laklaag op de motorkap enigsinds aangevreten. Nog wel geprobeerd te herstellen, maar dat was toch niet zo’n eenvoudige klus, waardoor er wat kleurverschil kwam.
Helaas half 2006 weer verkocht, omdat 3 auto’s voor met z’n 2-en toch teveel was, zeker in een wijk waar het aantal parkeerplekken zeer beperkt is. Toen ik de auto kocht stond er rond de 60000km op de teller, en was hij van onderen kei en kei hard. Helemaal geen roest aan het chassis en subframes.
In ieder geval veel plezier er mee,
Groets,
Martijn
NU: Renault Laguna 3.0 V6.24, XM 21 Turbo D12 SX (te koop)http://images.spritmonitor.de/376788.png
(& Xantia 1.8 16V Tentation Airco van m’n pa)
Voorheen: BX 19TZI YZ-90-NN - Gesloopt, XM 2.0i 16V SX - Gesloopt, BX 19TZI break XY-15-XY - verkocht, BX 14 NT-57-PX - verkocht, BX 19TGI Routiere FT-ZL-74 - gesloopt, BX 19TZI Break DP-VX-56 - gesloopt, BX 16TZI YN-67-PL - verkocht
http://www.van-gink.nl
Ja dat van die harde onderkant heeft een beetje de doorslag gegeven dat ik hem heb gekocht. Zag er idd behoorlijk goed uit - heb wel slechtere gezien. Jammer natuurlijk dat de lak van de motorkap naar z’n grootje is en het dak is ook niet echt om over naar huis te schrijven, maar hij loopt
Zaterdag nog ff gekeken op de sloop naar bx-en en gezocht naar een spiegel. Weinig te vinden maar bij Westerhof (?) stonden er nog een paar waarvan enkele kennelijk aan de plaatselijke auto rodeo hadden deelgenomen. Daar was volgens mij weinig meer van te redden. D’r staat er trouwens nog wel een met een redelijk (zwart/antraciet) interieur. Heb nog ff zitten denken aan de hoedenplank met rolgordijntjes, maar past eigenlijk niet in een kale bx.
En sinds dit weekend schakelt ie voorlopig ook (nogmaals bedankt Oops)
Martijn: Heb je nog tips of opmerkingen of wat dan ook te melden met betrekking tot je oude auto?
Grt.
Ari
Nog 2 foto’s toen er nog geen deuken in zaten.
Ami 8 Club (1970)
Zo’n beetje alles wat ik me nog kan herinneren van deze bx heb ik volgens mij al verteld. Er waren wel een paar dingetjes mee toen ik hem wegdeed, maar als het goed zijn die verholpen (lekke retourslangen voor, slechte bollen rondom). Hij is toen verkocht aan garage Van Bemmelen in Delft, en de eigenaar van die garage was er toch wel oprecht enthausiast over, en heeft er volgens mij een tijdje zelf ook in gereden.
Groets,
Martijn
NU: Renault Laguna 3.0 V6.24, XM 21 Turbo D12 SX (te koop)http://images.spritmonitor.de/376788.png
(& Xantia 1.8 16V Tentation Airco van m’n pa)
Voorheen: BX 19TZI YZ-90-NN - Gesloopt, XM 2.0i 16V SX - Gesloopt, BX 19TZI break XY-15-XY - verkocht, BX 14 NT-57-PX - verkocht, BX 19TGI Routiere FT-ZL-74 - gesloopt, BX 19TZI Break DP-VX-56 - gesloopt, BX 16TZI YN-67-PL - verkocht
http://www.van-gink.nl
Totaal aantal Berichten: 158
- C5 Tourer V6 HDI Exclusive
hoi Ari,
Die hoedenplank bij westerhof, was dat een zwarte? Die heb ik n.l nog nodig