Totaal aantal Berichten: 591
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Ik was een paar jaar geleden zo blij dat ik van de leaseauto’s af was: eigen baas geworden en lekker in XM gaan rijden.
Eerst een 2.1TD met veel kilometers voor erg weinig, en daarna een V6.24 met erg weinig kilometers voor veel.
Nu toch weer in baan laten lokken en…. een leaseauto moeten nemen. Nou ja, dat klinkt wel erg verwend; maar bij lease mis ik het gevoel dat de wagen “van mij” is.
Wel besloten tot een citroen: de XM V6.24 mag blijven ( is immers de mooiste van Nederland haha!) en gaat rustig aan doen, ik rijd veel, met de C5 straks wel 55K per jaar.
Wat heb ik besteld? een Bleu Abysse Parelmoer Tourer 2.2HDiF BusinessLine, met panorama-dak en 18 inch velgen, was er in 10 minuten mee klaar bij de leasemaatschappij.
Is er hier iemand ie ook zo’n glazen ruit in het dak heeft? Is dat leuk?
Gaat de 2.2diesel er al weer uit? Op de site van Citroen.nl kun je ‘m in de configurator niet vinden..
Groet, Joost, op dit forum als “Sweef”
foto’s rode sweef:
foto’s groene sweef (gesloopt):
foto’s Mehari (verkocht):
Totaal aantal Berichten: 664
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
2.2 gaat eruit ten gunste van een 2.0 163 pk. Wellicht nog een voorraadmodelletje voorhanden, anders zeer waarschijnlijk omzetting bestelling naar de 2 liter. Lijkt me ook allerminst behelpen
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
Heeft ie dan wel HA3+
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100
Totaal aantal Berichten: 644
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Nop, in business line alleen op de automaten. Anders moet je een exclusive nemen voor de 2.2hdi
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
pfff, ik wil juist hydroactief/3..
Ben benieuwd waar de leasemaatschappij mee aankomt. Ik laat het wel even weten.
foto’s rode sweef:
Totaal aantal Berichten: 174
- BX Cannes
- BX Deauville
sweef schreef:
Is er hier iemand ie ook zo’n glazen ruit in het dak heeft? Is dat leuk?
Als het goed is komt mijn vader vanavond thuis met z’n nieuwe C5 Tourer met glazen dak, ik zal voor je kijk of dat leuk is
Totaal aantal Berichten: 664
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
easternnl schreef:Nop, in business line alleen op de automaten. Anders moet je een exclusive nemen voor de 2.2hdi
De 2.2HDi heeft als Ligne Business ook HA3+
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
- 2CV 6
Idd, ik zat fout. Wel HA3+op de 2.2 HDi
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Nou, balen:2.2 is niet meer leverbaar en nergens meer op voorraad. Ze bieden als alternatief een 2.0HDiF aan. Voordeel: is direct leverbaar. Goedkoper, minder bijtelling, maar geen HA/3..
foto’s rode sweef:
Totaal aantal Berichten: 6330
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Joost,
ik heb een paar weken geleden in een weekend ongeveer 1000km in een C5 2.0HDi Ligne Business met springveren gereden over allerhande soorten wegen, nederland, belgië, duitsland, van grindpad tot autobahn. Het valt op de nederlands wegen goed mee met die stuiterveren, maar zodra je bij onze zuiderburen rijdt of op een slechter geplaveide weg terecht komt verlang je accuut naar iets met bollen hoor.
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Hey Lucas!
Leuk je reactie te lezen!
Ik denk dat ik ‘m toch maar neem: stalen wokkels ipv HA/3…
Heb gewoon nog een berg accessoires bijbesteld voor het verschil in leasebedrag: wegdraaibare trekhaak, USB box, mattensetje, zelfs sneeuwkettingen haha!
Lekker veren blijf ik doen in de RooieSweef. (en… misschien binnenkort al: een SM waarnaar ik aant zoeken ben..)
foto’s rode sweef:
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
@joink: nee, 2 hands werkt niet bij de leasemaatschappij van mijn nieuwe werk. Wel mooie wagen die je toont!
foto’s rode sweef:
- 2CV 6
Dan neem je een automaat? Of vind je dat niet wat? Of een Exclusive uitvoering of een Comfort uitvoering? Op een Comfort zit eigenlijk alles wat je wilt hebben, op een Exclusive zitten ook nog leuke gadgets (ja, als je uit een XM komt is het wel behelpen met die handmatig te verstellen stoelen)
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Nàhh, ‘t wordt géén 2.2, maar een 2.0HDiF, wokkels dus.
Maar wel direct leverbaar: krijg ‘m al eind van de week waarschijnlijk. Zwart parelmoer, Bizznixs uitvoering, glazuh dakkie, 18 inch met breeeeeede sloffen. Toen ze dus de juiste motor niet meer konden leveren dus nog maar een beetje leasebedrag gaan opvullen: trekhakie, matjes, USB box (wat is dat eigenlijk?).
Vreemd hoor, die lease regelingen!
foto’s rode sweef:
Totaal aantal Berichten: 1649
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Op een USB box kun je een i-pod aansluiten en er zit een usb aansluiting op…
Zo te horen krijg je een voorraadauto met de “oude” 138pk 2.0 HDI of krijg je de euro5 140pk 2.0HDI? In feite zou de dealer icm de leasemaatschappij voor jouw de nieuwe 163pk 2.0HDI moeten leveren als jij de 2.2HDI wilde leasen.
Nu “krijg” je extra`s, maar ik had liever de nieuwe 163pk 2.0HDI gehad met hydractive3+.
Net zoals Lucas zegt, rijdt de versie met schroefveren niet slecht als je in Nederland rijdt, maar je gaat het echt missen. De demping van de C5 met hydractive3+ is zachter dan van een XM hydractive1 en 2, waardoor de C5 een beetje wiegt. Ook met een beladen auto en snel over drempels rijden gaat met de bollenvering altijd beter.
Zo`n glazen dak met de elektrisch bedienbare hemel is echt mooi . Als je de auto verlaat met een open hemel en houdt het vergrendelknopje op de ab ongeveer 3 sec ingedrukt dan sluiten alle ramen (mochten ze nog open zijn) en de hemel gaat helemaal dcht.
De 18inch velgen zien er mooi uit.
De wegdraaibare trekhaak is ook mooi, ik weet alleen niet of er nu wel een oog eraan gelast is om de veiligheidskabel eraan te bevestigen .
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !