2 van de 2
 < Vorige 1 2

BX Cannes 1.4 inhouden
dvanwilligen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43

Gepost: 04 november 2009 09:19 PM
  [ # 16 ]
Marcules schreef:

Heb je de bougies en kabels tegelijk vervangen? Dan kan je in redelijkheid nog de schuldige niet aanwijzen.

Kan je een foto van een bougie posten? Ik ben toch heel benieuwd hoe een bougie die na 8000km problemen geeft eruit ziet!

ik heb de bougies gelijk weggegooid. Op zich zagen ze er niet slecht uit maar korte stukjes zij gewoon funest. Het waren NGK BCPR5ES. Zitten er nu ook weer in. Met andere auto’s ook goede ervaring met NGK.
Ik weet zeker dat het aan de bougies lag omdat ik na het wisselen eerst een proefrit gemaakt heb en toen pas de kabels heb vervangen. Is wel fijn weer een auto die soepel rijdt.

Gr Dick.

2cv6
BX cannes 1.4

had Visa 11 RE

Profiel  

Assitch
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 413

Gepost: 04 november 2009 09:44 PM
  [ # 17 ]

tja ik ben geen ngk fan, gewoon omdat dat geen duitse of franse bougies zijn

ik vind mn auto op bosch toch net iets rustiger rijden
en de eerste tank benzine heeft ze toch 1 op 14 gereden!

vaker bij jongere modellen(c3,peug206 etc) gehoord dat na enkele duizenden km ngk toch het managmentlampje gaat branden, en geen aanwijsbaere storing

heeft met de warmtegraad van de bougies te maken?

de citroen-liefhebber

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 11791

- Xantia TD SX
Gepost: 04 november 2009 09:58 PM
  [ # 18 ]
Assitch schreef:

Dan is het toch goed om eens op de doosjes te kijken. De in Europa geleverde NGK bougies worden in la Douce gemaakt (Orleans om precies te zijn).

Maar hoe dan ook, ieder zijn meug! In mijn Tomos 2L zwoer ik bij Champion L86C’s. Dus. En de Ford zou eigenlijk zelfs Motorcraft bougies moeten krijgen, maar dát worden lekker gewoon NGK’s Wink

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Assitch
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 413

Gepost: 04 november 2009 10:12 PM
  [ # 19 ]

voor oudere carburateurmodellen zie ik jouw mening wel zitten heb vorig jaar met kennissen een cil kop van een beroerd lopende auto uit1979 uit elkaar ge\haald, en er zaten DRIE verschillende bougies in en het gek ding liep nog

maar ik durf in een c3 echt geen afwijkende bougies te zetten

de citroen-liefhebber

Profiel  

dvanwilligen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43

Gepost: 05 november 2009 01:29 PM
  [ # 20 ]
Assitch schreef:

ik vind mn auto op bosch toch net iets rustiger rijden
en de eerste tank benzine heeft ze toch 1 op 14 gereden!

vaker bij jongere modellen(c3,peug206 etc) gehoord dat na enkele duizenden km ngk toch het managmentlampje gaat branden, en geen aanwijsbaere storing

heeft met de warmtegraad van de bougies te maken?

Ik ben geen fan ven Champion bougies, te vaak meegemaakt dat deze te vast gaan zitten. Da´s niet grappig bij een lichtmetalen kop. Bij NGK dit probleem nog nooit meegemaakt. Wat brandstof gebruik betreft rij ik in de zomer rond de 1:12,5 dat met kleine stukjes en in stadsverkeer, ± 10 km per rit. In de winter zit ik rond de 1:11. Is naar mijn mening niet slecht voor de huidige km stand. Misschien nu wat beter voor de winter met nieuwe bougies en kabels, alles helpt.

Dick.

2cv6
BX cannes 1.4

had Visa 11 RE

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook