Dag forum leden
Ik heb sinds juli dit jaar een hele mooie XM 2.0 van 1998. Na 5000 km stopt op eens mijn cruise control.
E.e.a gebeurde na een ritje met een AHW. Op de heen weg deed ie het. Op de terug weg niet meer.
Ik zie in het boekje geen aparte zekering.
In mijn instructieboekje staat ook een knop in/uitschakelen snelheidsregelaar. Dus ik dacht wellicht per ongeluk uitgeschakeld. Ik zoeken, maar deze schakelaar bevindt zich helemaal niet in mijn dashboard.
De CC ziet er orgineel uit.
Wie weet hier wat van?
Vrgr Jur55
Wat een comfort.
XM 2.0 I 1998 groen
Totaal aantal Berichten: 1260
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gebruik de zoekfunctie maar eens, dit komt vaker voor.
Totaal aantal Berichten: 342
- XM 2.0 16v op LPG G3
Misschien remlicht schakelaar, daar zitten 2 als je cruisecontrol hebt. Zit bij je pedaal, makkelijk te controleren. Als je geen knop op je dashboard hebt is het geen originele waarschijnlijk of ze hebben de knop (bij je mistlicht, achteruitverwarming en alarmlichten) eruit gehaald en doorgelust, maar lijkt me sterk..
CC probleem gevonden
Mark en Sjorsh bedankt voor jullie reactie.
Ik ben even in de cabine gedoken. Het is geen orginele CC.
In de zekeringkast gekeken zag ik, dat de remlichtzekering was doorgebrand.
Een nieuwe er in en de CC deed het weer.
Het was al een heerlijke auto maar nou is ie nog fijner.
vrgr. Jur55
Wat een comfort.
XM 2.0 I 1998 groen
maar euh… wrom was die zekering doorgebrand? nog naar de reden daarvan gezocht ?
Totaal aantal Berichten: 857
- XM V6 24V Exclusive
Ik heb wel een originele CC. Een keer meegemaakt, Ineens viel het dashboard uit en geijktijdig viel ook de CC uit. Evenlater kwam het dashboard weer op en deed de CC het weer.
Nooit gevonden wat het was.
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
das frans….
Vandaar dat ze Microsoft ook verdenken van franse oorsprong. Daarmee heb je soms ook dat het spontaan weer gaat werken.
Totaal aantal Berichten: 857
- XM V6 24V Exclusive
Ja dat klopt. En dan noemen ze dat een “undocumented feature”
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Gompy58 Waarom doorgebrand?
Ik heb verder niet gekeken naar de oorzaak. Zoals ik al schreef, met een vreemde AHW heen deed de CC het nog, maar op de terugweg was het over. Ik heb nog een collega met een ingebouwde CC in een Xantia, die had het ook een keer gehad en daar was het een zekering.
NIEUW PROBLEEM..LEKKEND DAK.
Ik heb ondertussen een nieuw probleem en dat is dat het dak rechtsboven aan de voorzijde, vocht doorlaat. Ik zal eerst even kijken op dit forum of dat meer voorkomt. Is wel een tegenvaller. Alles ziet er orgineel uit.
Vrgr Jur55
Wat een comfort.
XM 2.0 I 1998 groen