Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
wbogaerts schreef:
[MOD opmerking: svp nederlandse onderdeel termen gebruiken ]
Zoals clignotuers ???
Of moet ik dynamo zeggen
Walter
Sorry dit kon ik even niet laten
Gendarm en camionneke dan maar?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
En NU ontopic en ontopic blijven ok?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Ik heb wel een carbu,maar ik moet wel zeggen dat de mijne het best draait met champion’s NY9C.
Nu,na revisie,zitten er NGK’s in,maar ze heeft nog niet ver gnoeg gereden,om te kunnen zeggen wat het
resultaat is.
Heb gisteren mijn J.Titus starter toegekregen.
Deze staan in de tiplijst, aanbevolen door Joris.
NGK. BPR6 ES of de BPR6 EY. Ik heb (de 2e) ze ook, maar nog geen evaring mee. Maar dat zal ongetwijfeld goed zijn.
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
volgens walter sucken die NGK’s. Nog nooit geprobeerd dus. ik ben zeer tevreden met N11YC , N10YC rijdt de wagen minder vlot.
vandaag bougies vervangen. wagen rijdt terug als een zonnetje 2de fout was dat de vacuumslang van de 123 onsteking af was. en een darmpje van het onderdruksysteem.
de bougies waren nat geslagen (wagen stond te rijk) omdat dus het injectiesysteem de inspuiting verkeerd regelde.
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Die NGK’s heb ik ook in de GS. Die liep niet meer lekker… De bougies zaten er 15.000 km in.
Nu nieuwe en KLAAR! Loopt weer perfect.
In de SM heb ik met Bosch gereden.. Minder goed….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
mm oke!
zeg joris jij hebt al eens iets geschreven over warme en koude bougies kan je me er wat meer over vertellen?
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Welke Bougie voor de SM?
Ik zweer bij NGK.
Je moet vervolgens een hittegraad kiezen en een schacht lengte.
Voor de SM wordt hittegraad 6 aangeraden en schacht lang
De bougie heet dan BPR6 ES of de BPR6 EY
B=14mm draad (standaard)
P is een iets uitstekende centrale elektrode, dt om de ontsteking makkelijk te laten verlopen
R=weerstand. Verminderd elektrostatische ontlading ( lekker voor je radio en elektronica) en zorgt voor scherpere ‘edge’ waardoor de vonk sterker wordt.
6= hittegraad, Je kan de SM op een 7 laten draaien maar hoeft niet.
E= lange schacht
S= standaard centrale elektrode, Je kan ook de Y nemen. vonkt beter, gaat minder lang mee.
HIER staat nog meer uitleg.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>