Heb nu binnen twee weken de 3e radiateur in mijn 1.6i ZX (1992)geschroefd en ook deze heeft (van voren gezien) aan de rechterkant lekkage. Weet iemand of dit een zwakke plek is van de ZX-radiateur?
De originele begon daar te lekken. Het vervangende exemplaar dat ik van de sloop had gehaald lekte daar ook vrijwel onmiddelijk. Vanochtend heb ik weer ééntje van een andere sloop gehaald (dit keer met garantie) maar ook deze heeft rechtsonderaan weer lekkage. Het exemplaar dat er nu in zit is overigens afkomstig van een 1.8 (1994). De gereserveerde 1.6 (1996) radiateur die ik vanochtend op wilde halen bleek linksonder niet de twee aansluitingen te hebben. De 1.8 heeft linksonder wel twee aansluitingen alhoewel geen bajonet. Ik heb daarom die bajonet aansluitingen verwijderd en ze nu met een slangklem vastgezet. Dit is een stuk handiger dan die verrekte bajonet aansluitingen die je bijna blind moet monteren en waar je bijna niet bij kunt komen!
Hopelijk heeft de volgende radiateur geen last van lekkage, want dit hele gedoe heeft me al liters kvs gekost
Totaal aantal Berichten: 767
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Mijne lekt daar precies in het hoekje. Maar of het een zwak punt is? ik heb iig een ander rad. type dan jij…
Ik zou iets van onderdelenlijn checken voor een beter exemplaar. Slopers die beoordelen vaak wat soepeler dan die internetstores…Is mijn ervaring althans.
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Het lijkt er op dat op de rand waar het kunststof en het aluminium samen komen in veel gevallen de zwakke plek is. Ik heb inmiddels 3x een lekke radiateur gehad en alle keren op die plek. 2x overigens bleek direct na inbouw dat ie lek was. Heb nu maar een nieuwe besteld. Ben het gedoe met tweedehands `rommel` zat, want je kunt bijna niet zien of ze lek zijn of niet. Bovendien is een nieuwe maar 85 Euro dus het voordeel van een slopertje ben je na één keer een verkeerde radiateur al kwijt…..
Totaal aantal Berichten: 767
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Scheelt aardig in prijs, 2.0 en 1.6 want ik moest nieuw ergens rond de 375 aftikken… ik dacht zelfs nog ex btw…
mag ik vragen waar je die rad. gescoord hebt?
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Scheelt inderdaad nogal wat. Ik heb hem bij http://www.autodemontage-jsmit.nl/ vandaan.
Ik heb overigens nu een 1.8 radiateur omdat ik de originele bajonet aansluitingen van de slangen afgeknipt heb omdat ik in eerste instantie geen goede 1.6 radiateur kon krijgen. Jammer genoeg was die 1.8 radiateur die ik van de sloop had gehaald dus ook lek en kon ik niet meer terug naar de 1.6 radiateur. Zoveel verschil zal er toch niet zitten tussen een 1.6/1.8 en 2.0? Of heb je airco?