2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Waar batterijschakelaar plaatsen ?
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 oktober 2009 11:03 PM
  [ # 16 ]

Vanaf de dynamo gaat de plus naar de draadboom, niet naar de accu.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 31 oktober 2009 02:20 AM
  [ # 17 ]

Toch wel , zowel naar de batterij als naar de verdeelblok .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 31 oktober 2009 05:48 PM
  [ # 18 ]

Dat dacht ik dus ook bij die van mij gezien te hebben. tongue wink
dan is het misschien verschillend bij een carburateur,dan wel
met een injectie motor???
Er gaat wel degelijk een dikke + van de alternator naar de accu en vandaar
een naar de verdeler en dan naar binnen.Klopt dus wat Walter zegt. Wink

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 05 november 2009 10:42 PM
  [ # 19 ]

heb ik mij gekocht voor de SM.
Weet iemand door dit schema te lezen wat er bedoeld word met de D+ aan de massa te leggen??
Wat ik er uit versta is dit om de alternator te beschermen,bij het onderbreken van het relais bij draaiende motor??
Kan iemand hier meer uitleg over verschaffen??DEZE

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 05 november 2009 11:19 PM
  [ # 20 ]

Link werkt niet?

Citroen!

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 06 november 2009 11:19 PM
  [ # 21 ]

Yep,werkt niet!
Ik heb de PDF gesaved op mijn pc,maar als bijlage
krijg ik het hier niet op.
Er worden enkel Image bestanden geaccepteerd… naughty
weet iemand een oplossing??
Om de link te bekijken op het net,moet je geregistreerd zijn. confused

Profiel  
 
citrods
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 13-05-2005

Gepost: 06 november 2009 11:21 PM
  [ # 22 ]

stuur je me die PDF even door?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 november 2009 11:21 PM
  [ # 23 ]
wbogaerts schreef:

Toch wel , zowel naar de batterij als naar de verdeelblok .

Walter

ja dat bedoel ik. Niet Rechtstreeks naar de accu…Je zou denken dat de plus eerst rechtstreeks naar de accu gaat en van daar naar de rest van de auto..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 08 november 2009 10:37 PM
  [ # 24 ]

Wat bedoel je daar nu eigenlijk mee,Joris??
Het is gelijk Walter zegt: de dikke draad van de alternator,gaat naar de accu(in mijn geval toch),en van daar uit vertrekt er,trouwens ze zitten samen,een dikke draad 6mm² of 10mm²,ik weet het niet exact naar de thermische uitschakelaars.Deze heb ik trouwens niet meer,en zijn door Walter ooit vervangen door zekeringen.
Ik heb nu zo een hoofdstroomschakelaar gekocht,met een uitgang op die het D+ circuit aan de massa schakelt,bij het bedienen van deze tijdens rijden,of met draaiende motor,wat Uw alternator beschermd en de motor wel degelijk laat stil vallen. Wink
Jammer dat ik die PDF hier niet kan tonen. Grrrr

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook