Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Kop kan je laten controleren bij een revisiebedrijf (Bert Heijekamp in Wageningen bijvoorbeeld). Dan weet je of ie gevlakt moet worden en checken ze meteen de kleppen.
Citroen!
Op advies van de monteur die de compressie had gemeten de kop niet laten vlakken (Doen zij nooit bij dit type motor,peugeot garage overgens) Dus ik heb er een nieuwe pakking en distributie set op gezet.
En hij loopt weer als een zonnetje.
Bedankt voor het meedenken , groet Klaas-Jan
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Geen dank, alleen is mijn naam geen Klaas-Jan…
Citroen!
Mijne wel
DS23IE pallas schreef:Ik heb zelf een blokkeergereedschap gemaakt ,daarna de bout met een stuk pijp op de sleutel los gedraaid ging makkelijk doordat je zo echt de poelie tegenhoud.
Ben wel benieuwd hoe dat gereedschap eruit ziet. Ik zelf gebruik altijd de startmotor om die bout te lossen, ofwel stevig wringijzer op de bout zetten. Eerst een beetje tape op de bout zodat de dop vanzelf blijft zitten en de steel tegen een dik stuk ijzer van het onderstel parkeren, dan ff de startmotor een halve seconde laten draaien. (Uiteraard niet in de versnelling en ook de startcode niet invoeren.)
*BONK* en los. Bij mijn diesel was ie in een keer los, bij de 1.8i moest het 3x voor die los was, maar makkelijk ging het wel.
Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png
een stukje ongeveer 5cm buis van geloof ik 8cm zo groot dus als de rand in de multiriempoelie 3 gleufjes eruit geslepen zodat hij in de rand over de 3 nokjes in de randvalt aan de anderekant een zwaarstuk strip ongeveer (4x1x40cm)er tegenaan gelast zo kan je met je dop door de sleutel om de bout los te draaien.