1 van de 23
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

Mijn XM V6 serie1: Mag een slotje op!
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3137

Gepost: 06 november 2009 01:44 AM

UPDATE 22 NOVEMBER 09

Hallo allemaal!

Na tot de conclusie te zijn gekomen dat ik in de winter ook een eigen voituur wilde hebben ben ik op zoek gegaan naar ineerste instantie een CX maar het werd een XM! Kan de DS lekker aan de winterslaap.

Bij Roy vond ik een hele mooie Ambiance v6 12V automaat uit 1990. Origineel ‘n NL auto. En in een van mijn favoriete kleuren nl Noir Verni. Vrijdag avond in de stromende regen van Groningen naar Brabant gereden. De eerste meters zijn dus gemaakt. Ik moet zeggen dat het een bijzondere comfortabele en stille auto is. Voldoende power. De automaat vind ik ook een verademing, hoort ZOOOO bij een 6 cylinder!

De rit ging zonder problemen. Even moeten tanken (77 liter Total Excellium gulp )Kwam er wel al gauw achter dat de verlichting ronduit conjo is. Zaterdag avond meteen begonnen met de mistlampen. Had van Roy een set franse gekocht. Samen met de units die er al in zaten 2 goede units kunnen maken en gemonteerd. (Zie ook topic verlichting vd XM)

Vandaag wilde ik beginnen met de diverse klusjes. Alleen kreeg ik een rot-beroerte toen ik bij de auto kwam. Zoonlief van 7 had zijn fietsje uit de schuur gehaald en de deur laten openstaan… en deze deur stond “vrolijk” in de maat van de wind tegen het rechter achterscherm te beuken. Evil or Very Mad
Flinke vouw precies ter hoogte van het wiel. Slecht begin van de dag.

Blue vision lampen gemonteerd, scheelt al wel een heel stuk. Leder ingevet. Nummerplaathouders vernieuwd. Relais en massa’s los gemaakt, geschuurd en ingevet en met het boekje in de hand de hele auto nalopen. Ben er nog niet klaar mee, want wat zit er veel aan systemen op zo’n XM!

Helaas doet de boordcomputer het niet. Heb al van alles geprobeerd, hij geeft wel C of L/100 km aan maar niet hoeveel. Even kreeg ik een melding van 30L / 100km. Als ik de bediening langer indruk geeft ze horizontale streepjes. Iemand een idee waar ik het moet zoeken? Let wel; ik heb een opleiding van LTS-zwakstroom..

Ook zit de ra ruit vast. Hoor de motor wel maar komt practisch geen beweging in. Genoeg te doen dus nog. Morgen aan de poets en dan genieten. Onderstaand de eerste foto’s

Gr. Mike

Afbeelding Bijlagen
XM nov 09 010a.jpgXM nov 09 015a.jpgXM nov 09 008.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  

Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1432

- XM TCT
Gepost: 06 november 2009 03:08 AM
  [ # 1 ]

Gefeli!
Ziet er zeer gaaf uit,zeker voor een `90 `er.
Prachtige kleur ook ; trouwens ook een mooie Snoek op de achtergrond.Ook van jou?
En welkom op dit forum, waar ik zelf al veel raad en steun van heb gehad in donkere XM-tijden . cheese

Groet,
Dirk

XM TCT Ambiance`94

Profiel  

XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1691

Gepost: 06 november 2009 07:54 AM
  [ # 2 ]

Welkom Mike,

Op dit moment is er geen XM Club verzekering. We hebben er wel naar gekeken, maar het was niet goed mogelijk om met een concurrerende premie te komen.

Overigens een mooie XM!

Groet, Arjan

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5019

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 06 november 2009 09:27 AM
  [ # 3 ]

Nogmaals gefeliciteerd (na je melding in het CX forum).

Als je al een klassiekerverzekering hebt voor je DS kan je kijken of ze daar ook je XM in dekking willen nemen. Gaat vaak veel makkelijker als je al klant bent.

Meer foto’s mag altijd!

Profiel  

Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 06 november 2009 09:31 AM
  [ # 4 ]

Ook nogmaals van mijn zijde van harte Mike!!

Er is inderdaad zoals onze secretaris al zegt geen XM verzekering, maar wel een club dus!

We volgen de vorderingen met belangstelling Wink

Profiel  

Citrophile
> 1600 berichten
Totaal aantal Berichten: 1649

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 06 november 2009 03:37 PM
  [ # 5 ]

Ook ik zeg het maar nog een keer, van harte met de mooie XM! Het zou leuk zijn als jij ook lid wordt van de XM club very good .

Het valt me nu pas op nu ik je foto`s zie, dat de bumpers en zijstrips evenals de spiegels met de tussenliggende lijst ook is meegespoten zoals dat bij een Exclusive standaard was. Samen met het originele Exclusive interieur (zoals verstelbare lendesteun bestuurdersstoel, specifieke Exclusive stoelen, elektrische armsteun en natuurlijk het houtwerk) is het optisch een Exclusive Wink .

Verder viel me op dat er de verkeerde bandenmaat onder de auto zit, 195/65 R15 nono en dit moet 205/60 R15 91V zijn. Het mag ook 205/65 R15 94V zijn voor nog meer veercomfort Mr. Green .

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  

Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3865

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 06 november 2009 03:51 PM
  [ # 6 ]

Leuke XM Mike!

Emerpark XM verzekering

Kijk hier eens i.v.m. de verzekering voor je auto!

Profiel  

sweef
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 591

- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Gepost: 06 november 2009 04:02 PM
  [ # 7 ]

Hey Mike,
welkom hier en mooie XM!
Heel begrjipelijk dat jijmet jouw overwegingen voor een XM hebt gekozen; ik volgde je topic op het CX forum al.

Profiel  

berlingo XTR
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 170

Gepost: 06 november 2009 04:13 PM
  [ # 8 ]

Zeer mooie XM, op Marktplaats al even bij staan kwijlen! de kleur is echt mooi Smile

C2 1.4 VTR.
Ex : Saxo 1.6 VTS Rouge Lucifer.

C4 Coupe VTR+ (moeder)
Berlingo X-TR (vader)

Profiel  

Citrophile
> 1600 berichten
Totaal aantal Berichten: 1649

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 06 november 2009 04:39 PM
  [ # 9 ]

Zwarte XM`s serie1 zijn zeer zeldzaam…en al helemaal als V6.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  

DSuper1970
> 3000 berichten

Gepost: 06 november 2009 08:39 PM
  [ # 10 ]
Poekoek schreef:

Leuke XM Mike!

Emerpark XM verzekering

Kijk hier eens i.v.m. de verzekering voor je auto!

Dankje Poekoek voor je linkje: WA 206,- Euro per jaar valt toch wel mee!

Profiel  

DSuper1970
> 3000 berichten

Gepost: 06 november 2009 08:46 PM
  [ # 11 ]
Citrophile schreef:

Zwarte XM`s serie1 zijn zeer zeldzaam…en al helemaal als V6.

Is dat zo Jean Paul? Ik heb er inderdaad nergens een gezien, alleen 2.0 sx van 97 en 98. Zwart is een favoriete kleur binnen de famillie zeg maar.

Ik wist dus niets van de bandenmaat. 65 hoog is goed voor het comfort maar ze hadden wel wat breder gemogen. Ze zijn echter practisch nieuw dus vervangen is eigenlijk niet aan de orde. Ben al lang blij met Michelin! Klopt de maat wel voor een 2.0i misschien?

Kent niemand op het XM forum deze auto? YP-43-NF. Citroy heeft er zelf meegereden dus de kans dat ze bekend is is toch wel aanwezig. Ik zag op de XM club site een overzicht van club-blad front pagina’s en op een staat ook een zwarte 1 met blokjes velgen. Zou zo maar deze kunnen zijn…

Het beest, de andere grijze 24V, heeft al meerdere forum eigenaren gehad en de laastse was geloof ik Hielke. Maar goed, die is het niet geworden.

Ik zal ook lid van de XM club worden natuurlijk, maar ik denk dat ik dat het beste per 1 januari kan laten in gaan. Dus wacht ik nog evenmet aanmelden.

Profiel  

DSuper1970
> 3000 berichten

Gepost: 06 november 2009 08:51 PM
  [ # 12 ]

[
Meer foto’s mag altijd!

Ja, er komen natuurlijk meer foto’s, maar wel in een mooiere omgeving. Bovendien zijn de stoot strips gespoten. Alleen is Roy er hier en daar met de hogedruk reingiger langs geweest en is er hier en daar wat afgebladderd. ROy gat dat opnieuw spuiten. De rvs strips zijn rondom nieuw! Dat is een prachtig gezicht omdat het zo mooi afsteekt bij Noir Verni!!!

Vind alleen die trekhaak niets! Hoort niet bij zo een Limousine…

Mag iemand er netjes af komen halen als ze in Eindhoven is en een trekhaak kan gebruiken! Tegen vergoeding van samen met mij de wagen nog eens doorlopen en uitleggen…
Moet dus wel een expert zijn!

Nou voorruit nog 3 dan:

Afbeelding Bijlagen
XM La Noir Verni.jpgXM la noir verni a.jpgXM la Noir Verni b.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 06 november 2009 09:25 PM
  [ # 13 ]

ik heb mijn Xm all risk verzekerd voor 550 euro per jaar tegen getaxeerde waarde bij citroklassiek met onbeperkte kilometers. Ik weet alleen niet of ze nog nieuwe polissen willen accepteren. probeer het eens zou ik zeggen.

De trekhaak zou ik er toch echt op laten zitten. Andere parkeerders hebben er respect voor en daarnaast beschermt het echt je achterkant kan ik uit ervaring zeggen.

Wat die sootlijsten betreft… Dat spuitwerk moet ECHT op een speciale manier gebeuren hoor. Dat is niet zo eenvoudig als je zou denken. Doe je dat niet op de correcte manier dan krijg je idd zoals nu is gebeurt, afbladderende lak door een hoge druk spuit. Dat zou bij goed spuitwerk NOOIT mogen gebeuren!

Het is overigens idd een poepmooie dame!

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27929

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 november 2009 09:53 PM
  [ # 14 ]

Met het eenspaaksstuurs, zoals het hoort bij een serie 1 cool smile

Veel plezier ermee!

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 06 november 2009 09:56 PM
  [ # 15 ]

eigenaren met een tussen stuur moeten idd heel rap een zoek opdracht geven op ebay of iets dergelijks.

Profiel  

1 van de 23
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook