Lijkt me dat het randje er niet voor niets zit.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Ben daar ook een beetje bang voor, op de plaatjes zien die rubbers er ook net iets anders uit.
Vandaag een Autovisieblad binnen gekregen met een test van eenzelfde BX in dezelfde kleur. Leuk die oude bladen met dito advertenties, Cabalero advertentie waar een mooie dame met geweldig achterwerk in badpak het water uit klimt op een boot
Oja, eindelijk maar eens vier nieuwe bandjes besteld. Zijn de Falken ZE912 geworden, zeer veel grip voor een hele nette prijs (waarschijnlijk ook zo op) Nog even getwijfeld over semi-slicks maar dat lijkt me een beetje overdreven.
Morgen velgen afmaken en achter nieuwe wielbouten aan, dan nog even in 80 gaatjes m6 tappen maar ik denk dat ik daar nog even geen zin in heb
Iemand hier die zo gek is om 1800 euro voor deze auto neer te leggen?
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik help je hopen, maar ik vrees het ergste
Eveneens ben ik tevens ook.
Verwacht ook niet dat dat lukt, heb haar wel op speurders geplaatst om te kijken of er iemand zo gek is. Niet zozeer om te verkopen maar meer om het gevoel te hebben dat ik het heb geprobeerd (kwam een leuke auto tegen met 6 kabouters )
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Wat een toeval, ik ben ook de interesse voor de breok aan het peilen
Eveneens ben ik tevens ook.
Poeh, alweer bijna 10k aan kilometers verder…
Draagarmrubbers, fuseekogels, stabistokjes en rechter aandrijfas onlangs vervangen. Stuurt weer lekker strak en klokt niet meer bij gas geven. Ook zitten de andere velgen met nieuwe bandjes er eindelijk op, kan opeens veel harder door de bochten
Uiteraard zitten er ook nog wat probleempjes in, kachelkraan is gaan lekken dus die moet ik vervangen (die hele unit want de kraan komt niet los van de pijpjes door het schutbord) Vervelend want volgens mij lekt het vrij aardig door en dat zit nu allemaal in mijn vloerkleed, morgen even een bakje onder hangen.
En nog een irritanter probleem maar dan vermoedelijk in de kabelboom, uit zich vooral in even inhouden tijdens het rijden. Soms amper merkbaar en soms valt er niet mee te rijden. Beetje aan de draadjes trekken en duwen en het is weer even goed maar het wordt steeds erger. Lijkt in de kabelboom te zitten want als ik daar aan rommel tijdens draaiende motor valt deze uit (maar ook niet altijd) En sinds vandaag lijkt het alsof de stationairregeling niet altijd werkt, vooral irritant in de stad. Helaas gaat mijn plan om er een ander motormanagement in te zetten voorlopig niet door want dat geld zit in een Alfa…
Wat wel positief is dat ze (volgens mij) voor een D6A verder heel erg soepel loopt, pakt vanaf 1200rpm mooi en soepel op, geen moeilijk gedoe op vast toerental (tussen de 2000 en 4000 toeren bedoel ik dan) en boven de 4000 toeren is het feest. Ze klinkt daarbij ook geweldig, echt heerlijk om dat blok aan het gas te horen hangen.
Nog een tip voor de mensen met eenzelfde kabelboom, de draadjes van de ontstekingsunit en bobine komen samen en gaan dan weer verder richting het schutbord. Twee draadjes komen net onder die y-splitsing samen in een klemmetje en gaat verder als 1 draadje, nadat ik aan een van die draadjes goed hard had getrokken lukte het niet meer om de auto uit te laten vallen dus ik vermoed dat daar het probleem zou kunnen zitten. Kan ook wel verklaren dat ik het meeste succes had met de auto uit te laten vallen als ik aan die splitsing liep te rommelen.
De vermoedeljke boosdoener, tijdens het rommelen gaf mijn toerenteller te weinig aan. Na het vervangen deed deze het weer goed dus ik heb goede hoop.
En de plek waar deze zat. Vervangen door een knijpbusje omdat solderen gevoelig is voor warmte en trillingen.
Edit: Toch niet helemaal, blijken dus twee storingen in te zitten. Ontsteking blijft het nu wel gewoon doen maar bij de inspuiting blijkt het ook mis te gaan. Gewoon lekker aan het rijden en dan begint de motor in te houden. Alleen als ik volgas geef blijft ze het wel gewoon doen. Stukje verderop weer draadjes aanduwen, klap op de luchtklep gegeven en de weer zonder storing naar huis gereden. Nu even geen zin meer in maar morgen de rest van de kabelboom maar open knippen.
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Altijd shit dit soort storingen, om moedeloos van te worden.
De kabelboom is natuurlijk net zo oud als de auto zelf, en laat ook die alláng de houdsbaarheiddatum zijn gepasseerd volgens ‘de norm’.
Volhard in je strijd; luctor et emergo!
‘Spirit of avant-garde’
Uiteindelijk komt het toch wel goed denk ik dan maar
Wel een leuke meevaller vandaag na het vervangen van de luchtmassameter. Auto is minder ‘lui’ onderin en loopt harder en beter door bovenin. Krijg nu echt een trap in mijn rug als ik het gas intrap in de 2de versnelling.
Weer een paar honderd kilometer verder zonder uitvallen, met andere LMM is ze onderin wel wat zenuwachtiger en stationair rommeliger. Aan de vorige LMM was al een keer gerommeld gezien de kit binnenin het kastje. Ik denk wel dat het missen van de koude luchtaanvoer wat roet in het eten gooit, er lijkt toch wel wat vermogensverschil in te zitten tussen net warm gereden en na een uurtje rijden. Slang van een DKZ past helaas niet.
Vanmiddag nog even flink los gegaan en het blijkt wel weer dat ook een BX vies hard de bocht om wilt. Zeker op slechtere wegen is het een feest, denk dat ik dat met de Alfa niet na durf te doen
Naar aanleiding van de zielige 16 kleppert die op het punt staat gesloopt te worden zat ik na te denken.
Zit nogal in dubio of ik nu verder moet gaan met deze BX of niet. Ik heb erg veel schik met een BX maar niet helemaal met deze.
Waar ik vooral tegenaanloop is dat ik mij begin te ergeren aan deze BX, er mankeert gewoon nog veel aan ondanks dat de halve auto al vernieuwd is.
Allemaal te repareren maar dan blijf ik bij het grootste nadeel, ze ziet er gewoon niet al te best meer uit. Overal krasjes, deukjes, putjes. Voorruit slecht, zijramen zitten krassen in, moeten nog paar kleine plekjes gelast worden, een deur net een andere tint (twee als ik de gedeukte deur besluit te vervangen), deuken in de dorpel, heb bij een ophangpunt van de achterbrug gelast en gezien mijn rijstijl begin ik daarin het vertrouwen kwijt te raken en alles rammelt, kraakt en werkt gewoon niet helemaal lekker. Een echte BX dus Hoe vervelend het ook is, begin eigenlijk het gevoel te krijgen dat ze ‘op’ is.
Nu ik die (zo op de foto lijkt het een mooie) 16kleppert zie die op het punt staat gesloopt te gaan worden begin ik mij af te vragen waarom ik eigenlijk nog in deze zou investeren. Komt nog bij dat ik graag een snellere auto wil, had al plannen om deze wat op te peppen maar een snellere basis is natuurlijk veel verstandiger.
Dus, hoe denken jullie erover?
Slopen gaat alleen gebeuren als de 16v mij aanstaat en ik 1000 euro uit deze kan halen (zitten erg veel nieuwe onderdelen op!)
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ik ga niet zeggen dat het zonde is om een BX te slopen (nou, misschien een beetje), alleen denk ik dat het moeilijk wordt om uiteindelijk €1000 over te houden.
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Als je echt interesse in die 16V hebt moet je wel snel beslissen, wordt maandag namelijk gesloopt… Succes met het beslissen! Ik zou het ook zonde vinden als deze behoorlijk unieke BX gesloopt wordt. Maarja als ze echt ‘op’ is, is het niet anders.
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
DIe 16v was niet al te best meer.
Koets was erg matig en de manier waarop die man hem verkoopt zou ik helemaal geen zaken mee willen doen! Maar tis jou keuze. Ik zou de gti van jou gewoon helemala goed maken. Het is een strak ding! Succes met beslissen.
En wil je ooit een goeie 16v dan hoor ik het wel.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.