Zojuist gelezen op http://www.telegraaf.nl :
de Berlingo XTR zal in Nederland vanaf eind 2005 ook geleverd gaan worden, als 1.6-16V benzine 110 pk, en 1.6 HDI met 90 pk.
De 2.0HDI zal daardoor het veld ruimen.
prijzen zijn nog niet bekend gemaakt.
De Berlingo XTR zal in NL alleen als voorwielaandrijver leverbaar zijn, de 4X4 is volgens Citroen Nederland in ons platte kikkerland niet echt functioneel, en onnodig duur.
Wat me trouwens opvalt in het artikel, dat er wordt gesproken over de C3 XTR, en daar weer de standaard fout gemaakt wordt dat die auto hoger op de poten staat.
Dat is pertinent niet waar
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
de HDI staat wel hoger toch?
de hongaarse iig wel…Zie ook ˝hongaarse Citroen filmpjes´
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
de HDI kan worden geleverd met sperdifferentieel voor betere terreinvaardigheid, en staat dan inderdaad wat hoger op de pootjes
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
stelling schreef:XTR schreef:de HDI kan worden geleverd met sperdifferentieel voor betere terreinvaardigheid, en staat dan inderdaad wat hoger op de pootjes
Mijn inziens een beetje flauwekul. Sperdiff. alleen mogelijk als je een Dangel uitvoering koopt en die zijn zijn alleen “nieuw” leverbaar
ik doel ook op nieuw te leveren modellen, o.a. in Zwitserland staan ze in het normale leveringsprogramma
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)