Centrale vergrendeling
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508

Gepost: 21 oktober 2009 05:57 PM

Hallo allemaal,

Lang niet hier geweest en ik heb nog steeds geen Citroën (de Mègane bevalt nog prima!).

Sinds vandaag heeft mijn vriendin een ‘nieuwe’ Xsara Coupé 1.6i uit 1998 met 92.000km. De auto ziet er prima uit en rijdt heerlijk, tot nu toe hebben we maar één probleem kunnen ontdekken.

De knoppen voor de centrale vergrendeling zijn door de (klap)sleutel heen gezakt, in die sleutel is het een rotzooi waar weinig eer meer aan te behalen valt.

Ik heb twee ideeën:

1. Nieuwe sleutel bestellen bij de dealer, vast een heel goed idee maar ‘t is me te duur (€125,-)
2. Universeel setje inbouwen

Idee 2 lijkt me wel wat, ik heb me alleen rot gezocht naar de ontvanger die in de auto moet zitten. In een ander topic hier las ik dat het een geel kastje moest zijn dat rechts onderaan de stuurkolom zit. Een kwartier zoeken en een rood hoofd later heb ik veel gezien, maar geen geel kastje.

Wie kan mij duidelijk uitleggen waar ik dit kastje wel kan vinden en hoe het er uitziet???

Alvast bedankt!

Groeten,

Serge.

Profiel  

nitRon
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 592

Gepost: 22 oktober 2009 12:47 PM
  [ # 1 ]

ik heb geen idee, maar wat ik wel weet is dat je je printplaat en je sleutel zelf kan versteken, kan je niet gewoon het omhulsel van je sleutel + de knopjes ergens op de sloop vinden? en dan het inwendige en de sleutel gewoon verplaatsen? grtz

Profiel  

famdewilde
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19

Gepost: 22 oktober 2009 07:48 PM
  [ # 2 ]

Hoi,
Ik ben ook nog steeds zoekende naar de ontvanger.
Het laatste bericht wat ik hierover heb vernomen is dat hij boven de BSI zit. (links achter het zekeringenkastje)
Ik ga daar ook nog eens kijken, echter moet dan de BSI er uit.

Verder zou je eens op Ebay kunnen kijken voor een sleutel, als hier voor jou bruikbare onderdelen bij zitten ben je wellicht geholpen.
Voorbeeld van mijn sleutel

C4 1.6 16v Ligne Business

Xsara Break 2.0 HDi Difference no 2

Profiel  

voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508

Gepost: 23 oktober 2009 06:42 PM
  [ # 3 ]

Ik denk dat de verbinding tussen de knop en de printplaat is afgebroken, maar ik kan de sloop inderdaad nog eens proberen.

Het bericht hierboven gaat over een Xsara ph. 2, onze ‘98er heeft geen BSI dus ik zou ook niet weten waar ‘boven de BSI’ in dat geval is.. Ook is de sleutel anders.

Hoop dat er nog iemand komt die de plaats van de ontvanger weet! Bedankt zover.

Profiel  

xsara_LP
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 58

Gepost: 24 oktober 2009 06:16 PM
  [ # 4 ]

Ik heb ook een xsara uit 1998 en heb denk ik dezelfde sleutel als dat jou dame heeft. Bij mij is die knop ook ingezakt en zijn is dat knopje wat los van het printplaatje. Ik moet zeggen echt complete waardeloze sleutel. Me ma heeft een xsara uit 2003 die heeft dezelfde sleutel als hierboven afgebeeld. Is het misschien mogelijk om de boel om te zetten van sleuten? Want die nieuwere sleutel heeft ook betere knoppen die eigenlijk niet stuk kunnen. Ik denk dat als je de ‘98 sleutel fixed dat ie naar een korte tijd zo weer kapot is. Ofwel een nutteloze investering.

Edit:

Dit is `m ist niet?

Citroen Xsara 1.4i Ligne Prestige (1998)

Profiel  

wookie16v
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6

Gepost: 06 november 2009 08:59 PM
  [ # 5 ]

hallo ik heb ook zon setje en weet ok niet hoe in te bouwen..
ik weet wel:
‘haal nooit je dash er uit voor je cpv
‘zoek geen geel kastje
‘zoek ook niet naar een kiekert..

bij mijn 98’er
zit als je je sttu kolom naar beneden aan de kant van je radio een kastje met 2 stekkers de een 8 en de ander 11 SNOERTJES..

dat zit in een zwart omhulseltje en daar in zit een TEXTON…

heb nu alleen cpv met sleutel..
wat je anders ook kan doen is niet de knapste manier wel t simpelst en goedkoopst..

men neme een ouwe afstandsbediening (tv radio dvd enz)
men knipt een knopje uit en plaatst die in de sleutel..(waar men dat rondje ook al uitgeknipt heb)

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook