2 van de 23
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

Mijn XM V6 serie1: Mag een slotje op!
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27929

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 november 2009 10:00 PM
  [ # 16 ]

Ik vind vooral deze met die knopjes erop erg leuk, waarschijnlijk radio bediening? Of nog meer zelfs?

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 06 november 2009 10:01 PM
  [ # 17 ]

je kunt er zo leuk op trommelen….

en voor de vertegenwoordigers onder ons… met een kleine aanpassing kun je ook je laptop erop kwijt Smile

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27929

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 november 2009 10:02 PM
  [ # 18 ]

Lijkt me niet verstandig als je je XM lang heel wil houden.
De mede weggebruikers waarderen het ook als je hun auto heel laat…

Profiel  

Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 857

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 06 november 2009 10:19 PM
  [ # 19 ]

Gefeliciteerd met de prachtige dame. Mooie kleur ook, sjiek, zwart

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  

DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3137

Gepost: 06 november 2009 10:22 PM
  [ # 20 ]
Arjan Verkade schreef:

Ik vind vooral deze met die knopjes erop erg leuk, waarschijnlijk radio bediening? Of nog meer zelfs?

Ja Arjan, is de bediening van de radio. Alleen zat die er niet meer in, maar Roy gaat een originele Citroen Clarion radio monteren zodat de bediening weer werkt. Da’s allemaal zonder CD speler maar dat vindt ik niet zo erg. Luister toch vaak BNR en speel zelden een CD in de auto.

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  

DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 06 november 2009 10:27 PM
  [ # 21 ]

[

quote author=“Dirk de Pirk” date=“1257466089”]Gefeli!
Ziet er zeer gaaf uit,zeker voor een `90 `er.
Prachtige kleur ook ; trouwens ook een mooie Snoek op de achtergrond.Ook van jou?

En welkom op dit forum, waar ik zelf al veel raad en steun van heb gehad in donkere XM-tijden . cheese

Groet,
Dirk

Yes Dirk, zij is ook van mij. Toen ik aankwam rijden vroeg Roy verschrikt of hij deze Dsuper moest inruilen. “Nee hoor, deze doe ik nooit meer weg”

In het register heb ik haar net met foto’s aangemeld! Thanx voor je complimenten en dat geldt natuurlijk voor jullie allemaal!

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 06 november 2009 10:31 PM
  [ # 22 ]
DSuper1970 schreef:
Arjan Verkade schreef:

Ja Arjan, is de bediening van de radio. Alleen zat die er niet meer in, maar Roy gaat een originele Citroen Clarion radio monteren zodat de bediening weer werkt. Da’s allemaal zonder CD speler maar dat vindt ik niet zo erg. Luister toch vaak BNR en speel zelden een CD in de auto.

Laat Roy eens kijken of je zo’n parrot carkit er op kunt aansluiten. Dan kun je eventueel op die manier toch gebruik maken van USB MP3 etc.

Profiel  

DSuper1970
> 3000 berichten

Gepost: 06 november 2009 10:40 PM
  [ # 23 ]

Ik durf Roy niets extra’s meer te vragen. Hij heeft nogal een lijstje met mijn wensen in orde te maken. Laat ik eerst nou maar eens afwachten hoe ze het doet. Of ze niet uit elkaar valt of in brand vliegt Laughing

Een ding laat ik wel monteren: een Tour de France luchthoorn met bediening op de middenconsole. Mag niet, maar je mag ook niet schuin oversteken blehh

Profiel  

Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 06 november 2009 11:57 PM
  [ # 24 ]

pffffff muziek via een parrot, dat kan toch veel mooier, origineel hadden de clarions een cd ingang. daar sluit je eenvoudig een i-pod op aan tegenwoordig, die past perfect in het handschoenen vak en met een beetje geluk laat hij zich ook nog via de stuurbediening aansturen.

Ik heb nog wel een ice-link, daarmee is het een eitje Wink

Profiel  

DSuper1970
> 3000 berichten

Gepost: 07 november 2009 12:06 AM
  [ # 25 ]

oh mark, da’s hogere wiskunde voor mij.

Even iets anders, weet jij of er nog veel nieuw te krijgen is voor serie 1. Zit te denken aan nieuwe mistlampen onder de bumper. Dit is toch een combi met de clignoteur? Zag op “degoedehoek.fr” een nieuwe set. Staat meteen fris op mijn nieuwe XM. Hij heeft al nieuwe serie2 koplampen, zodat ze fris de wereld in kijkt…

Afbeelding Bijlagen
xm mistlamp.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Profiel  

JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3000

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 07 november 2009 12:16 AM
  [ # 26 ]
DSuper1970 schreef:

oh mark, da’s hogere wiskunde voor mij.

Even iets anders, weet jij of er nog veel nieuw te krijgen is voor serie 1. ..

Koplampen ed weet ik niet, maar ik schrok laatst wel van het feit dat een gewone kachelslang al niet meer te krijgen is bij Citroen. Daar werd ik ff niet vrolijk van zo vlak voor de vakantie met een (dacht ik) gare slang. Ik schrok eerst van de opgegeven prijs, even later van het feit dat íe niet meer leverbaar was. (Gelukkig heeft de oude het goed gehouden na een stukje inkorten)

Profiel  

Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 07 november 2009 12:21 AM
  [ # 27 ]

hmmm die mist en knipperlichten geen idee of die nog nieuw te krijgen zijn.
Zou je even aan de dealert moeten vragen.

En wat betreft die “ice-link” dat stelt nog minder voor dan een radio aansluiten,
plus en min aansluiten, stekker achter in de radio douwen en gaan met die i-pod Wink

Profiel  

Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1649

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 07 november 2009 01:51 AM
  [ # 28 ]

Zo`n originele Clarion radio voor de XM serie1 met stuurbediening is top very good , daar komt nog mooi geluid uit. Ik zou ook best zo`n radio willen.

Weet je trouwens zeker dat er radiobediening op het stuur zit, want ik heb op mijn stuur de zeer zeldzame cruise control knopjes Wink . Ziet er in eerste instantie hetzelfde uit, maar je ziet dat de tekens anders zijn. Op een foto zie ik een (snelheidsregelaar) knopje zitten in het verlengde van het hydractive schuifknopje en hiermee schakel je de cruise control in en uit.
Ik dacht ook gezien te hebben dat een origineel Ambiance stuur heb, je zou nog kunnen zoeken naar eenzelfde maar dan met leer bekleed zoals bij de Exclusive.

Alleen XM (V6) automaat van modeljaren `89 t/m `92 hadden als optie vanaf fabriek cruise control met de bediening op het stuur. Vanaf modeljaar `93 is de grote ronde lichtschakelaar vervangen door een schuifschakelaar op de richtingaanwijzer stengel en op de plek van de ronde lichtschakelaar kwam de stengel voor cruise control in de plaats. Tevens kwam het tweespakig stuur bleh ipv het eenspakig stuur. 

Zwarte XM`s serie 1 heb ik zowiezo zelden gezien, als V6 Ambiance enkele keren en als V6.24 serie 1 één keer. Dus je hebt een zeer zeldzame XM in het zwart Wink .

Nieuwe originele XM onderdelen beginnen wel zeldzaam te worden, maar met wat creativiteit kun je gebruikte onderdelen of imitatie gebruiken. Het is maar net om wat voor onderdelen het gaat.

De mistlamp-clinoteur clusters gaan redelijk vaak stuk door steenslag, dus zo`n setje scoren kan geen kwaad.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  

DSuper1970
> 3000 berichten

Gepost: 09 november 2009 12:59 AM
  [ # 29 ]
Mark Nijenhuis schreef:

hmmm die mist en knipperlichten geen idee of die nog nieuw te krijgen zijn.
Zou je even aan de dealert moeten vragen.

En wat betreft die “ice-link” dat stelt nog minder voor dan een radio aansluiten,
plus en min aansluiten, stekker achter in de radio douwen en gaan met die i-pod Wink

Misschien toch maar eens naar kijken tegen de tijd dat ik ze heb. Heb alleen nu nog het gevoel van"dst komt allemaal nog wel” Eerst de auto goed leren kennen. Ik zou wel nieuwe matten erin willen. Die worden niet door de club aangeboden, althans, zie er niets over op de site. Zou toch een gewild item kunnen zijn! De CX club heeft ze wel. En dan wel luxe dikke moquette-matten met XM embleem….. love1

Goh wat duren 2 weken lang… Je zou eigenlijk elke maand een andere auto moerten kopen, gaat de tijd niet zo snel Laughing

Profiel  

Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1649

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 09 november 2009 01:35 AM
  [ # 30 ]

Voor zover ik weet verkoopt de XM club inderdaad geen XM mattenset. Als ik jouw was zou ik mooie originele velourse matten erin plaatsen (dit is zonder XM emblemen), dat is jouw XM wel waard. Heb ik ook gedaan en is vele malen mooier dan die standaard cocosmatten sad pink .

Om de tijd niet zo snel te laten gaan volg ik wel draadjes waarin auto`s zijn gekocht maar nog niet zijn afgeleverd wink .

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  

2 van de 23
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook