Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Vanaf de dynamo gaat de plus naar de draadboom, niet naar de accu.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Toch wel , zowel naar de batterij als naar de verdeelblok .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Dat dacht ik dus ook bij die van mij gezien te hebben.
dan is het misschien verschillend bij een carburateur,dan wel
met een injectie motor???
Er gaat wel degelijk een dikke + van de alternator naar de accu en vandaar
een naar de verdeler en dan naar binnen.Klopt dus wat Walter zegt.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
heb ik mij gekocht voor de SM.
Weet iemand door dit schema te lezen wat er bedoeld word met de D+ aan de massa te leggen??
Wat ik er uit versta is dit om de alternator te beschermen,bij het onderbreken van het relais bij draaiende motor??
Kan iemand hier meer uitleg over verschaffen??DEZE
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Link werkt niet?
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Yep,werkt niet!
Ik heb de PDF gesaved op mijn pc,maar als bijlage
krijg ik het hier niet op.
Er worden enkel Image bestanden geaccepteerd…
weet iemand een oplossing??
Om de link te bekijken op het net,moet je geregistreerd zijn.
stuur je me die PDF even door?
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
wbogaerts schreef:Toch wel , zowel naar de batterij als naar de verdeelblok .
Walter
ja dat bedoel ik. Niet Rechtstreeks naar de accu…Je zou denken dat de plus eerst rechtstreeks naar de accu gaat en van daar naar de rest van de auto..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Wat bedoel je daar nu eigenlijk mee,Joris??
Het is gelijk Walter zegt: de dikke draad van de alternator,gaat naar de accu(in mijn geval toch),en van daar uit vertrekt er,trouwens ze zitten samen,een dikke draad 6mm² of 10mm²,ik weet het niet exact naar de thermische uitschakelaars.Deze heb ik trouwens niet meer,en zijn door Walter ooit vervangen door zekeringen.
Ik heb nu zo een hoofdstroomschakelaar gekocht,met een uitgang op die het D+ circuit aan de massa schakelt,bij het bedienen van deze tijdens rijden,of met draaiende motor,wat Uw alternator beschermd en de motor wel degelijk laat stil vallen.
Jammer dat ik die PDF hier niet kan tonen.