Ik kan niet kiezen:
De 2L boxer uit de Legacy die mijn vader had was geweldig! vooral als je hem op toeren joeg en goed te horen was dat het een boxer was.
Ook de 1.2 12klepper in de 87er civic van mijn oma was gaaf: plankgas tot ie begon te huilen, kloenk volgende versnelling en weer een schop in je rug. En dan de bijkomende betrouwbaarheid van de jappen.
Heb ook wel eens in een 8cilinder Stag gereden: (volgens mij is dat een amerikaans blok in een engelse auto): prachtig!!!!!
En het geluid van een corvette die op zijn staart gestampt wordt…...
Maar vlak ook de veelcilinder duitsers niet uit: BMW, Mercedes…....
Of een V10 diesel…...
Maar als ik eerlijk ben: voor mijn eigen auto’s (waar ik dus echt kilometers moet maken): Doet u mij maar een zuinig en gezapige motor: lekker relaxed rijden tegen lage brandstofkosten. (maar zo af en toe eens…..)
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004
- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Uh geef mij maar een Japanse tweewieler dan
Maarre, ik denk toch dat de BX 16v gaat winnen
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
BX vs Golf? Spannend… het zal toch ook echt van de chauffeur afhangen.
Mijn absolute favoriet op het gebied van motoren is qua geluid een oude Porsche 911, een luchtgekoelde wel te verstaan. Als zo’n eens lekker doortrekt: kippevel tot op mijn tenen!!
Zowiezo heb ik een grote voorkeur voor 6 cilinderblokken, mijn eerste auto was niet voor niets een Ford Capri V6!!!
Overigens, een Citroen GS is ook heel bijzonder, dat geluid herken je uit duizenden!!
Wat ben ik nog een zondagskind qua collega’s :
inmiddels rijden er bij mij op de afdeling 3 collega’s prive in een Porsche rond:
1x een 924 2.0 >> niet zo spannend, blok uit een LT bus…
1x een 968 3.0 >> de dikste 4-cilinder benzinemotor ter wereld…
1x een 911 3.2 >> een luchtgekoelde verademing…
ik ga toch voor de 911…
alhoewel onze testauto’s ook niet te versmaden zijn; o.a. een 540i V8, een X5 4.4i V8 en een 530d (lekker koppel..)
sufferdje is de Astra Turbo, qua afkomst dan
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
XTR schreef:Wat ben ik nog een zondagskind qua collega’s :
inmiddels rijden er bij mij op de afdeling 3 collega’s prive in een Porsche rond:
1x een 924 2.0 >> niet zo spannend, blok uit een LT bus…
1x een 968 3.0 >> de dikste 4-cilinder benzinemotor ter wereld…
1x een 911 3.2 >> een luchtgekoelde verademing…
ik ga toch voor de 911…alhoewel onze testauto’s ook niet te versmaden zijn; o.a. een 540i V8, een X5 4.4i V8 en een 530d (lekker koppel..)
sufferdje is de Astra Turbo, qua afkomst dan
Waar werk jij in godsvredesnaam? Het spannendste wat ik kan bedenken van mijn collega’s is een 306 cabrio.
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX
winnetou schreef:
Mijn absolute favoriet op het gebied van motoren is qua geluid een oude Porsche 911, een luchtgekoelde wel te verstaan. Als zo’n eens lekker doortrekt: kippevel tot op mijn tenen!!:D
gelijk heb je, mooier bestaat ook niet, en niet alleen qua motor geluid trouwens
Amerikaanse en Duitse V8-en zijn natuurlijk mooi en aardig maar komen echt niet in de buurt van Italiaanse, vooral de Maserati race V8. Daarnaast heb je nog de Lambo V10 en de Ferrari boxer12. Zelfs een Alfa V6 is kunst.
Amerikaanse en Duitse V8-en zijn eigenlijk stuk voor stuk muscle cars, en de beste muscle car aller tijden is natuurlijk Engels:
Een Porsche is een Kever+50%, dat kan ik niet serieus nemen. Dan heb ik liever drie Eenden
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
euh deze?
maar degene dat ik nog wel terug wil hebben in 4 wielsturing
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
TinusTussengas schreef:XTR schreef:Wat ben ik nog een zondagskind qua collega’s :
inmiddels rijden er bij mij op de afdeling 3 collega’s prive in een Porsche rond:
1x een 924 2.0 >> niet zo spannend, blok uit een LT bus…
1x een 968 3.0 >> de dikste 4-cilinder benzinemotor ter wereld…
1x een 911 3.2 >> een luchtgekoelde verademing…
ik ga toch voor de 911…alhoewel onze testauto’s ook niet te versmaden zijn; o.a. een 540i V8, een X5 4.4i V8 en een 530d (lekker koppel..)
sufferdje is de Astra Turbo, qua afkomst dan
Waar werk jij in godsvredesnaam? Het spannendste wat ik kan bedenken van mijn collega’s is een 306 cabrio.
bij deze club :
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
eviltwin schreef:Amerikaanse en Duitse V8-en zijn natuurlijk mooi en aardig maar komen echt niet in de buurt van Italiaanse, vooral de Maserati race V8. Daarnaast heb je nog de Lambo V10 en de Ferrari boxer12. Zelfs een Alfa V6 is kunst.
Amerikaanse en Duitse V8-en zijn eigenlijk stuk voor stuk muscle cars, en de beste muscle car aller tijden is natuurlijk Engels:
Een Porsche is een Kever+50%, dat kan ik niet serieus nemen. Dan heb ik liever drie Eenden
Nou vooruit eviltwin, dit is idd de all time favourit car ja.
Wereldbak, ik heb het mee mogen maken er een stukje in te rijden, echt super gewoon.
Enne, deze discussie, een bx16v tegen een golf 16v whahahahhahahahahahhaha, nog niet misschien dat een golf een bx bijhoud, niet dat ik iets tegen het vw concern heb, maar zelfs met die groene gti die ik gehad heb, reed ik een 16v eruit, en die groen was langzamer dan menig 19TZi door zijn gasinstallatie en matige afstelling, dus een bx16v pakt een golf in z’n twee nog.
Misschien dat ze op papier nog enigzins bij elkaar blijven, maar een gti16v van volkswagen heeft bij lange na niet wat een bx 16v kan.
Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e
http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
eviltwin schreef:...Een Porsche is een Kever+50%, dat kan ik niet serieus nemen. Dan heb ik liever drie Eenden
Maar die is helaas nooit verder gekomen dan het experimentele stadium. Dus hoe dat zou klinken zullen we nooit weten.
Het gaat hier ondertussen niet meer over het oorspronkelijke onderwerp, maar kgooi hier men mening over het mooiste geluid ook eens in het rond. (mss niet beter apart topicje? = geluiden van wagens )
Nr 1 van alle sounds = Porsche Carrera Gt!! Wat een ongelofelijk practig geluid maakt die wagen, zalig gewoon! Weet je dat Porsche zelfs een aparte afdeling heeft voor het “designen” van het geluid van hun wagens…:shock: ... Voor de rest hoor ik het liefste de duitse engines (zie oa merken hierboven). met de audi v6 biturbo en v8-motoren (rs-reeksen ) op kop, mercedes ook grof zangtalentje (slr-tje? ), en bmw is ook niet te versmaden natuurlijk! En idd, een goeie ouwe lambo moet beslist ook in het rijtje, en de amerikanen doen het natuurlijk weer groots en eenvoudig, maar wat een geluid!! Rillingen! (denk nu aan gt500, open uitlaat,charger, enz… damn!) Maar het liefst hoor ik men 16-vtje…als hij draait lol
grtz
garage:
Bx 19trd ‘90 rood
Bx GTI 16v Mk1 ‘89 rood
Bx 19trd ‘90 grijs
citrofiel!ik? schreef:eviltwin schreef:Amerikaanse en Duitse V8-en zijn natuurlijk mooi en aardig maar komen echt niet in de buurt van Italiaanse, vooral de Maserati race V8. Daarnaast heb je nog de Lambo V10 en de Ferrari boxer12. Zelfs een Alfa V6 is kunst.
Amerikaanse en Duitse V8-en zijn eigenlijk stuk voor stuk muscle cars, en de beste muscle car aller tijden is natuurlijk Engels:
Een Porsche is een Kever+50%, dat kan ik niet serieus nemen. Dan heb ik liever drie Eenden
Nou vooruit eviltwin, dit is idd de all time favourit car ja.
Wereldbak, ik heb het mee mogen maken er een stukje in te rijden, echt super gewoon.Enne, deze discussie, een bx16v tegen een golf 16v whahahahhahahahahahhaha, nog niet misschien dat een golf een bx bijhoud, niet dat ik iets tegen het vw concern heb, maar zelfs met die groene gti die ik gehad heb, reed ik een 16v eruit, en die groen was langzamer dan menig 19TZi door zijn gasinstallatie en matige afstelling, dus een bx16v pakt een golf in z’n twee nog.
Misschien dat ze op papier nog enigzins bij elkaar blijven, maar een gti16v van volkswagen heeft bij lange na niet wat een bx 16v kan.
lol , komt inorde;)
Niemand nog links toevallig met filmpjes ofzo bx16v vs…?
garage:
Bx 19trd ‘90 rood
Bx GTI 16v Mk1 ‘89 rood
Bx 19trd ‘90 grijs
EDat moeten we idd maar eens gaan regelen, maarreh, sinds wanneer heb jij een 16v, ik heb er niets van gelezen?
Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e
http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.
citrofiel!ik? schreef:EDat moeten we idd maar eens gaan regelen, maarreh, sinds wanneer heb jij een 16v, ik heb er niets van gelezen?
Ong een weekje of 3 dacht ik, eigenlijk zeer toevallig, ik was op zoek naar een rode voor-en achterbumper voor men trd beetje netter te zetten. Een kennis van me wist hier in de buurt een rode bx staan bij een citroen-garage, dus ik ff van dichtbij gaan kijken wat de auto te bieden had. De wagen stond in lang gras, dus ik had het niet direct door dat het om een 16v ging, toen ik het gras wegdeed en de grotere bumpers zag, en derna ook meteen het typeplaatje was men reactie, whaauhauw ! Ik direct gevraagd of ik de motor eens kon zien, deed kapje open en zag HET liggen Ook het interieur stond echt mooi vond ik, dus meteen maar naar een prijs gevraagd, antwoord van de garagehouder = bwa 300€(!), is goed voor me… En neen, niet getwijfeld, was naar een projectje op zoek en wou een 16v dus dit is bijna meer dan toeval. Ik zeg er wel direct maar bij, ik beschouw mezelf wel maar als een beginneling, enige kennis heb ik wel, maar dit is totaal nieuw voor me, maar ik blijf proberen, dankzij jullie hier heb ik al een enorme achterstand in men kennis over de 16v bijgehaald, thnx kerels;)
garage:
Bx 19trd ‘90 rood
Bx GTI 16v Mk1 ‘89 rood
Bx 19trd ‘90 grijs