1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
zelf auto uit Frankrijk halen en ook terugrijden
roel en pe
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 257
Geregistreerd: 26-12-2005

- C4 (2004-heden) c4 1.6 coupe
- Jumper 2.2 hdi 150
Gepost: 06 november 2009 11:50 PM

Wie heeft er ervaring met het zelf importeren uit Frankrijk.
We willen zelf een bus uit frankrijk halen en deze op het franse kenteken en chassisnr verzekeren (bij NL maatschappij) en vervolgens met de auto terugrijden naar NL.
Wie heeft dit (recent) eerder gedaan.
Hoe de auto over te schrijven, bewijs van verkoop/aankoop nodig?
Te verwachten problemen?

Thuis willen we de bus ombouwen en vervolgens invoeren en laten keuren naar camper.
Elke tip is welkom.

salutations RPJ happy

C’est le Nooord!!!

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 07 november 2009 12:09 AM
  [ # 1 ]

Terugrijden verzekert op chassinummer zal niet makkelijk gaan. er zijn enkele verzekeraars die dit doen, maar zeer dun gezaaid.

Rekening bij invoeren niet nodig, maar kan wel handig zijn ivm waarde bepaling, dus koopovereenkomst opstellen is wel handig.

Je krijgt de “carte gris” kenteken mee daarop zal de verkoper “vendu” ofwel verkocht schrijven met datum en uurtijd.

De carte gris heb je nodig bij de RDW.

geldige CT (control du technique) ofwel franse apk moet op de auto zitten anders geen koop.

Mijn ervaring begon ongeveer (pagina 25) hier http://www.citroen-forum.nl/index.php/forums/viewthread/193032/P360/


succes!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 november 2009 12:15 AM
  [ # 2 ]

Bij de aankoop van een auto voor de export is een Franse CT niet nodig. Een CT heb je alleen nodig als je de auto binnen Frankrijk weer zou willen overschrijven.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
roel en pe
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 257
Geregistreerd: 26-12-2005

- C4 (2004-heden) c4 1.6 coupe
- Jumper 2.2 hdi 150
Gepost: 07 november 2009 09:08 AM
  [ # 3 ]

De Controle Technique (apk)lijkt me wel verstandig omdat we hem terug willen rijden, ik neem ook aan dat je geen aanspraak kan maken op je verzekering als blijkt dat er geen C.T (apk)op de auto zit.
Heb overigs wel een verzekeraar gevonden (zelfs vlakbij).
Het is een verzekering voor 15 dagen.
Mag ik een linkje plakken of is dit reclame?

Er wordt door verzekeraar wel bij gezegd dat het verzekeren op buitenlandskenteken een “grijs” gebied is.

Voor bewijs van verzekering in het buitenland moet ik de groene kaart van de verzekering hebben, ik zou de auto dus van tevoren in NL kunnen verzekeren met het risico dat als de verkoop niet doorgaat ik de premie kwijt ben.
Vanuit Frankrijk verzekeren lijkt me lastig omdat je dan via de e-mail van de verkoper moet gaan werken met de verzekering en dan vervolgens met een kopie/printje van de groene kaart op weg moet gaan.


Wie is er wel eens aangehouden door de douane of andere instantie?
Gevolgen?

Meer tips and Tricks?


Salutations!

C’est le Nooord!!!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 07 november 2009 09:46 AM
  [ # 4 ]

Ik had volgend verhaal in de Wiki gezet van het forum, maar dat is weer verdwenen.


Het importeren van een auto vanuit Frankrijk.

De papierwinkel die bij een Franse auto hoort valt reuze mee. Er is eigenlijk alleen de carte grise, het kentekenbewijs. Dit is een enkelvoudig document.
In geval van koop zet de verkoper twee strepen over de carte grise en tussen de strepen wordt Vendu geschreven met daarbij de datum en het tijdstip. Eventueel wordt de carte grise ook nog getekend door de verkoper.

Dan wordt het formulier voor de overdracht ingevuld. Dit is een document in drievoud. Het Certificat de Cession d’un Véhicule. Eén exemplaar is voor de verkoper, één voor de Prefecture die meestal door de verkoper verstuurd wordt. En één exemplaar voor de koper.
Dit formulier is bij de Prefecture, bij gemeentehuizen of via internet te krijgen.
Het meenemen van deze papieren bij koop is aan te bevelen en te downloaden via deze site:

http://www2.equipement.gouv.fr/formulaires/fic_pdf/cerce.pdf


Dit fomulier, samen met de doorgestreepte carte grise is voldoende voor de RDW om de auto in te voeren.

Tot slot: het is niet toegestaan om met een verlopen CT (Controle Technique, APK) te rijden, dus dat is het enige wat eventueel nog gedaan zou moeten worden.

Profiel  
 
roel en pe
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 257
Geregistreerd: 26-12-2005

- C4 (2004-heden) c4 1.6 coupe
- Jumper 2.2 hdi 150
Gepost: 07 november 2009 10:17 AM
  [ # 5 ]

Ha geweldig, hier kan ik weer mee verder!
Heb les papier uitgeprint.

Bedankt!
Salutations , Roel

C’est le Nooord!!!

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 07 november 2009 10:40 AM
  [ # 6 ]
roel en pe schreef:

De Controle Technique (apk)lijkt me wel verstandig omdat we hem terug willen rijden, ik neem ook aan dat je geen aanspraak kan maken op je verzekering als blijkt dat er geen C.T (apk)op de auto zit.
Heb overigs wel een verzekeraar gevonden (zelfs vlakbij).
Het is een verzekering voor 15 dagen.
Mag ik een linkje plakken of is dit reclame?

Er wordt door verzekeraar wel bij gezegd dat het verzekeren op buitenlandskenteken een “grijs” gebied is.

Voor bewijs van verzekering in het buitenland moet ik de groene kaart van de verzekering hebben, ik zou de auto dus van tevoren in NL kunnen verzekeren met het risico dat als de verkoop niet doorgaat ik de premie kwijt ben.
Vanuit Frankrijk verzekeren lijkt me lastig omdat je dan via de e-mail van de verkoper moet gaan werken met de verzekering en dan vervolgens met een kopie/printje van de groene kaart op weg moet gaan.


Wie is er wel eens aangehouden door de douane of andere instantie?
Gevolgen?

Meer tips and Tricks?


Salutations!


zo maar een vraag, die bus, is dat een Citroen ?

dus carte grise is het meest belangerijk, dat is een officieel kentekenbewijs van die auto. dat overschrijvingsformulier keek mijn RDW geloof ik niet naar, maar zou ik wel er bij willen hebben. als je van een garage koopt, kan je ze vragen om een aanschafrekening met de gegevens van hem, jou en de auto + chassis nummer er op. is het maar gedocumenteerd.

officieel moet je als je een auto bezit er in NL ook voor betalen om mee te mogen rijden. maar je kan er ontheffing voor vragen voor aantal dagen (van te voren en digitaal zelfs, ergens op de douane site wel te vinden). dan ben je zo ook gedekt. ik weet niet hoe lastig het wordt als je dat niet geregeld hebt en je wordt aangehouden…....  (heb ik niet gedaan, en vanuit Fr. direct naar de garage gereden)

er zijn een paar klassieker verzekeraars die zo verzekeren (WA) op chassisnummer, dan voor paar dagen. kost dan niks. ze verwachten wel dat je hem daarna bij ze definitief verzekerd. is jouwe een (aankomend) klassieker ?

van te voren carte grise laten faxen door verkoper. dan heb je zelf ook alle info.
met schriftelijke bevestiging van 3 daagse verzekering ben ik zo 2x op pad gegaan.

klopt het dat je ANWB je niet helpt als je stilvalt ?  hij heeft dan geen NL kenteken…...

suc6 !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
roel en pe
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 257
Geregistreerd: 26-12-2005

- C4 (2004-heden) c4 1.6 coupe
- Jumper 2.2 hdi 150
Gepost: 07 november 2009 11:11 AM
  [ # 7 ]

Uiteraard is het een Citroen,

Over Anwb ben ik niet zeker, vermoed idd dat je dikke pech hebt bij pech.
Je moet uiteraard de auto goed van te voren technisch onderzoeken en gereedschap, kvs/olie , duc(K)tape ,installatiedraad, e.d meehebben voor de terugrit.
Ct (apk) zegt eigenlijk net als bij ons meer over de “veilige staat” van de auto als motortechnische staat.
Ze kunnen tenslotte ook niet in jouw motor of v-bak kijken…

C’est le Nooord!!!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 november 2009 11:25 AM
  [ # 8 ]
cx25gtit2 schreef:

klopt het dat je ANWB je niet helpt als je stilvalt ?  hij heeft dan geen NL kenteken…...

suc6 !

Zal ik, als ex-alarmcentrale techneut, hier even antwoord op geven?

Het klopt idd dat je met een auto met een Frans kenteken IN Frankrijk geen hulp van de ANWB krijgt. Maar, als je met dat ding in Lux, BE of NL stil komt te staan, dan heb je wél recht op hulp. Mits je natuurlijk een geldig lidmaatschap hebt met europadekking. Is het een camper dan dien je ook nog een campeerauto-dekking af te sluiten.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 07 november 2009 11:35 AM
  [ # 9 ]
roel en pe schreef:

Uiteraard is het een Citroen,

Over Anwb ben ik niet zeker, vermoed idd dat je dikke pech hebt bij pech.
Je moet uiteraard de auto goed van te voren technisch onderzoeken en gereedschap, kvs/olie , duc(K)tape ,installatiedraad, e.d meehebben voor de terugrit.
Ct (apk) zegt eigenlijk net als bij ons meer over de “veilige staat” van de auto als motortechnische staat.
Ze kunnen tenslotte ook niet in jouw motor of v-bak kijken…

heb je meer info over de bus ? foto of linkje ?

beetje basis gereedschap is wel aan te bevelen. LHM nodig ? kan je daar overal nog wel vinden.

hier iets om na te lezen bij de douane over het gebruik van de NL weg met een buitenlandse auto. ben je maximaal ingedekt.

ik heb dit laatste zelf nog niet gedaan.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 07 november 2009 04:20 PM
  [ # 10 ]

Ik ben een aantal dagen later in nederland naar de douane gereden, ze kijken er niet eens van op of er wel of geen tijdelijk kenteken opzit. (in mijn geval althans) Daarbij had ik een afspraak om 15.30 uur bij de RDW, en direct daarna de auto ingevoerd via de douane. Het leek er wel op dat later je op de middag daar komt hoe makkelijker ze worden, omdat ze natuurlijk wel om 16.30 naar huis willen/gaan. Het blijven tenslotte ambtenaren Smile


“Er wordt door verzekeraar wel bij gezegd dat het verzekeren op buitenlandskenteken een “grijs” gebied is.”


Kun je dit nog eens nader verklaren, volgens mij ben je verzekerd of je bent het niet. Meer smaken zijn er niet.

Profiel  
 
roel en pe
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 257
Geregistreerd: 26-12-2005

- C4 (2004-heden) c4 1.6 coupe
- Jumper 2.2 hdi 150
Gepost: 07 november 2009 08:19 PM
  [ # 11 ]

Ik denk dat de verzekeraar doelt op het feit dat de auto nog niet aan de persoon gekoppeld is.

Auto is/wordt naar alle waarschijnlijkheid een Jumpertje, 
Ik moet vanwege de breedte en hoogte 2.31/2.60 + eerst het een en ander gaan uitbreken thuis.
Maar ben nu alvast alle info aan het opscharrelen over de import.

Wij gingen minimaal 1x p/j naar Frankrijk met de ami, maar met nu kleine erbij moet er zoveel meer mee…
Ook zouden we wat vaker naar Frankrijk willen en met een omgebouwde buscamper is het een kwestie van instappen en sleutel omdraaien.

C’est le Nooord!!!

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 08 november 2009 03:01 AM
  [ # 12 ]
roel en pe schreef:

De Controle Technique (apk)lijkt me wel verstandig omdat we hem terug willen rijden, ik neem ook aan dat je geen aanspraak kan maken op je verzekering als blijkt dat er geen C.T (apk)op de auto zit.
Heb overigs wel een verzekeraar gevonden (zelfs vlakbij).
Het is een verzekering voor 15 dagen.
Mag ik een linkje plakken of is dit reclame?

Er wordt door verzekeraar wel bij gezegd dat het verzekeren op buitenlandskenteken een “grijs” gebied is.

Voor bewijs van verzekering in het buitenland moet ik de groene kaart van de verzekering hebben, ik zou de auto dus van tevoren in NL kunnen verzekeren met het risico dat als de verkoop niet doorgaat ik de premie kwijt ben.
Vanuit Frankrijk verzekeren lijkt me lastig omdat je dan via de e-mail van de verkoper moet gaan werken met de verzekering en dan vervolgens met een kopie/printje van de groene kaart op weg moet gaan.

via de email van de verkoper???? Zelfs kleuters lopen tegenwoordig rond met een gsm die gewoon de email functie heeft…
Wie is er wel eens aangehouden door de douane of andere instantie?
Gevolgen?

Meer tips and Tricks?


Salutations!

Profiel  
 
roel en pe
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 257
Geregistreerd: 26-12-2005

- C4 (2004-heden) c4 1.6 coupe
- Jumper 2.2 hdi 150
Gepost: 08 november 2009 08:57 AM
  [ # 13 ]

Met mijn mobiel kan je bellen en hij heeft ook nog draaischijf….

C’est le Nooord!!!

Profiel  
 
roel en pe
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 257
Geregistreerd: 26-12-2005

- C4 (2004-heden) c4 1.6 coupe
- Jumper 2.2 hdi 150
Gepost: 11 november 2009 12:43 PM
  [ # 14 ]

Nu hoor ik van een importbedrijf dat de Franse platen meestal in Frankrijk achter worden gehouden.
Is dit zo?
Dan moet ik alsnog duur aan exportplaten en een dure verzekering (>€200).

Wat is hier van waar?

C’est le Nooord!!!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 november 2009 12:57 PM
  [ # 15 ]

broodje aap verhaal!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook