2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

Bx heeft nieuwe APK!! K-waarde van 0.80!!
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 14 augustus 2005 12:58 AM
  [ # 16 ]
Bram schreef:
WYD schreef:

Hij behoort niet tot de verplichte uitrusting.
Maar hij behoort bij zowat elke auto wel tot de standaarduitrusting.

Dus toch weer niet…ik heb het maar eens even opgezocht op :

http://www.gratistheorie.nl/auto/voertuigkennis/p02.htm

Over de gevarendriehoek bestaat de meeste onenigheidis deze wel of niet verplichtHet antwoord hierop is nogal raarJe bent niet verplicht een gevarendriehoek in de auto bij je te hebbenHet is echter wel verplicht om een gevarendriehoek te plaatsen als je de auto laat stilstaan op een plaats waar je auto niet tijdig door naderende bestuurders kan worden opgemerktStaat je auto met pechdan moet je de gevarendriehoek goed zichtbaar plaatsen op een afstand van ongeveer 30 meter in de richting van het verkeer waarvoor je niet tijdig te zien bent.

Nu komt er nog een leuke zin achteraan en dat is"Je mag in plaats van een gevarendriehoek te gebruiken ook de knipperende waarschuwingslichten laat branden." 

Dus…kom je met pech te staan (bijvoorbeeld geen stroom meer, danwel kortsluiting)...dus je knipperlichten doen het niet meer, dan moet je wel een gevarendriehoek bij je hebben.
Om die reden heb ik er altijd eentje achterin liggen.

ik ook een een veiligheids hesje voor in het donker (gratis gekregen bij een uitje van school na VBI ) Laughing

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2963

Gepost: 14 augustus 2005 01:27 AM
  [ # 17 ]

Daar heb ik zelfs 2 van….Hang ik er wel ééntje in een boom ofzo, lijkt het wel een beetje op een driehoek…

Test

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 18 augustus 2005 08:28 PM
  [ # 18 ]

Nou, ik heb nieuwe APK hoor.

De roetmeting was ook weer een lachertje: Een K waarde van 0.80!!!

Vond ik wel erg schoon, ik heb de meting gedaan met PPO in de tank…
Verder was alles toppie nu, dus het komende jaar mag het apparaat weer den weg op…

Test

Profiel  

KuikenXXL
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 296

- ZX 1.8 Break aura
Gepost: 20 augustus 2005 02:34 AM
  [ # 19 ]

PPO in welk percentage dan…vanaf 20% of meer moet die keurmeester dat geroken hebben????

Rien

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 20 augustus 2005 02:48 AM
  [ # 20 ]
KuikenXXL schreef:

PPO in welk percentage dan…vanaf 20% of meer moet die keurmeester dat geroken hebben????

Rien

en?? Er wordt geen reukmeting gedaan Wink

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten

Gepost: 20 augustus 2005 02:54 AM
  [ # 21 ]

Ha ha, 90% zonnebloemolie, en 10% petroleum.

Ja de keurmeester rook zeker wat!! Maar mag bij de APK gewoon hoor. Als er gedonder komt, krijg ik dat, en niet de keurmeester.

De keurmeester van die garage zelf was met vakantie, ze hadden een gepensioneerde opgetrommeld die al 9 (!) jaar niet meer gekeurd had. Wel elke 2 jaar keurig op opfriscursus geweest….

Test

Profiel  

KuikenXXL
> 200 berichten
RankRankRank

- ZX 1.8 Break aura
Gepost: 21 augustus 2005 02:29 PM
  [ # 22 ]

geef mij dat adres aub. alhoewel als mijn auto in januari gekeurd moet worden die vent allang alweer weg is natuurlijk Sad

ik rijdt op een mengsel van 50% diesel en 50% zonnebloem..wat mijn literprijs in totaal laat uitkomen op 0.80 cent en dan ook nog minder milieu vervuiling. Tijd dat dit uit de illigaliteit komt!

Ik pb je ff met wat vragen over voorverwarming en type dieselpomp..

Rien

Profiel  

hugo
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 567

- CX ambulance
Gepost: 23 augustus 2005 02:10 PM
  [ # 23 ]

mijn apk-keurmeester (die trouwens echt bijna nooit ergens moeilijk over doet) waarschuwde me dat je bij een steekproef gedonder kan krijgen als je met ppo in een diesel je auto laat keuren want je moet de brandstof in je tank hebben die op je kentekenbewijs vermeldt staat.

ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”

Momenteel Volvo V70 en een Punto

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 23 augustus 2005 02:20 PM
  [ # 24 ]
hugo schreef:

mijn apk-keurmeester (die trouwens echt bijna nooit ergens moeilijk over doet) waarschuwde me dat je bij een steekproef gedonder kan krijgen als je met ppo in een diesel je auto laat keuren want je moet de brandstof in je tank hebben die op je kentekenbewijs vermeldt staat.

Zie je wel…..dat dacht ik al. Confused

Ik ben er maar nooit aan begonnen….nog afgezien van de technische problemen.
Eerdaags kunnen we er wel weer e.o.a. wetje over verwachten. Rolling Eyes
Dat kan natuurlijk ook niet….dat dieselrijders goedkoper uit zijn, het moet en zal een melkkoe blijven. Evil or Very Mad

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten

Gepost: 23 augustus 2005 04:43 PM
  [ # 25 ]

Ja, nou hoe de meningen hier en daar er ook over verschillen, mijn APK station doet er niet moeilijk over. En ikzelf al helemaal niet. dus vind het allang best.

En dat verhaal van die brandstof die op je kenteken vermeld staat. Het gaat erom, volgens mijn keurmeester, dat het type motor wat in je auto zit vermeld staat op het kentekenbewijs. En dus niet wat je erin gooit….
Bovendien was er al eerder geopperd dat er een roetmeting gedaan wordt, en geen geurmeting.

Maar goed, een keuring op alternative brandstof zal altijd wel een punt van discussie blijven….Ondertussen stook ik rustig door op ‘reut’. Ook tijdens de APK…

Test

Profiel  

KuikenXXL
> 200 berichten
RankRankRank

- ZX 1.8 Break aura
Gepost: 23 augustus 2005 11:10 PM
  [ # 26 ]

Naarmate de berichten blijven komen over een groeiende vraag naar aardolie en schattingen over hoeveel olie er nog in de grond zit en de daarbij horende stijgende prijzen..zal er vanzelf een wetsaanpassing moeten komen die ppo rijders uit de illigaliteit halen…anders zal de regering naarmate de tijd verstrijkt echt nog veel meer gehaat worden dan loopt het de spuigaten uit.
De technische aanpassingen dienen zich vanzelf aan met belangrijkste oplossing in de vorm van warmte.

Rien

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten

Gepost: 24 augustus 2005 04:40 AM
  [ # 27 ]

Ik hoop dat wat kuikenXXL hier schetst, snel door de wetmolen heen komt. Met PPO stoot je simpelweg aantoonbaar minder ‘rommel’ uit.
En waarom dan accijns blijven betalen voor iets dat je niet vervuilt???

Test

Profiel  

KuikenXXL
> 200 berichten
RankRankRank

- ZX 1.8 Break aura
Gepost: 05 september 2005 12:41 AM
  [ # 28 ]
Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 05 september 2005 01:06 AM
  [ # 29 ]
Bram schreef:

Nu komt er nog een leuke zin achteraan en dat is: “Je mag in plaats van een gevarendriehoek te gebruiken ook de knipperende waarschuwingslichten laat branden.”

Dus…kom je met pech te staan (bijvoorbeeld geen stroom meer, danwel kortsluiting)...dus je knipperlichten doen het niet meer, dan moet je wel een gevarendriehoek bij je hebben.
Om die reden heb ik er altijd eentje achterin liggen.

In mijn 2CV is een gevarendriehoek dus verplicht, maar die problemen met de aanjager zullen nooit voorkomen!  Very Happy

Maar gefeliciteerd met je nieuwe APK, het is toch ieder jaar weer een beetje een spannend gebeuren. (voor mijn GS straks om het jaar)

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten

Gepost: 05 september 2005 05:00 AM
  [ # 30 ]
KuikenXXL schreef:

Laat dit dan een begin zijn

http://www.nu.nl/news/584603/34/Biodiesel_accijnsvrij.html

Rien

He he, eindelijk is de kogel door den kerk!!

Nou Den Haag, was dat nu zo moeilijk? In zo’n beetje de helft van alle EU lidstaten is het al vrijgesteld van accijns. Maar nee, Nederland (belastingland) moest weer profiteren van zijn volkje wat oh zo gaarne in koekblikjes rondrijdt….

Nou ja, maar hopen dat die derde dinsdag in september ons inderdaat brengt wat het persbericht op nu.nl weergeeft…

Test

Profiel  

2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook