Tijdens de vakantie heeft mijn auto even last gehad van een raar kuurtje.
‘s ochtends als het koud en vochtig was en ik de auto pakte. tikte af en toe, wat ik denk, het relais van mijn knipperlicht.
als ik richting aangaf tikte die normaal als ie dan uitsprong tikte het relais nog even na en net iets sneller als anders. na 5 sec stopte het. de lichten deden overigens niets
nu was ik op vakantie en wilde me er niet druk om maken heb ik er niets aan gedaan. nu ben ik thuis en doet ie niet meer (naklikken)
ik heb wel even snel gekeken waar het relais zou moeten zitten, net boven de zekeringen maar waar precies?? want ik wil hem sowieso vervangen.
zou het evt ook iets anders kunnen zijn??
BX 1.4TE 1988 - verkocht
BX 1.9TZI 1991 - overleden
ZX 1.4i Avoriaz 1996 - verkocht
Xsara break 1.8 16v Exclusive 01-2000 - ingeruild
nu:
Xsara break 1.6 16v Difference 12-2004
Waarschijnlijk is het de richtingaanwijzerschakelaar en niet het relais. Op den duur komt er soort slijpsel van de contacten of iets dergelijks in de schakelaar te zitten en blijft het realis soms doorklikkeren.
Yep de hendel is de boosdoener, heb dit ook gehad met mijn Xantia.
Een ander relais hielp niet en een hendel van de sloop was nog rotter, begon zelfs te roken, toen heb ik de originele een beetje uitgeblazen en weer gemonteerd. Heb het probleem nog een paar dagen gehad en daarna niet meer, het heeft zichzelf opgelost
De hendels van de AX, ZX of Xantia zijn allemaal gelijk wat aansluiting betreft, die van de Xantia heeft een iets andere constructie maar past ook.
Dit probleem is blijkbaar besmettelijk, op het AX forum heeft iemand ook al last van dit probleempje.
idd. de hendel
C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......