Al van in het begin (augustus 2009)vond ik dat mijn XTR luidruchtig was aan de voorkant (rechts) nu 4000km later is het geluid alleen maar erger geworden en ben ik vorige week terug naar de garage geweest om dit te melden.
Mensen zijn mee gaan testen en vinden het ook echt een abnormaal fel geluid gisteren dus binnen gedaan met als resultaat NIKS. Hangt niks los en er is niks te zien… ze hebben nu wel een klacht in gedient bij Citroên Frankrijk.
afwachten nu maar zeker en hopen dat ze daar in Frankrijk niet te lang op zich laten wachten…
Citroën Berlingo XTR Citroën C3 Exclusive
-wit -bordeaux
-modulariteitspack -panoramisch schuifdak
-zichtbaarheidspack -parkeersensoren
-detectiepack
-afneembare trekhaak
Bij mij was het ook begonnen op 5000km en op 20000km was het niet meer normaal.
Onlangs bij de daeler geweest en ze hebben het gevonden.
Het heeft te maken met de ophanging van de motor.De rubber aan de rechtse kant is er helemaal aan het uitkomen en heeft ondertussen schade aangericht aan de motorsteun met als gevolg een zeer luid brommend geluid.In de loop van volgende week wordt dit euvel verholpen.
Dus even doorgeven aan je daeler want het is de eertse niet met dit probleem en blijven aandringen.
Ik hoop jou van dienst te zijn met dit schrijven.
Berlingo Multispace 16hdi 75pk/107pk bwj2008
Ik ga het zeker eens doorgeven… bedankt al.
-wit -bordeaux
-detectiepack
-afneembare trekhaak
Weet je ondertussen al iets meer?
Bij mij is dit euvel opgelost.
Nu nog de andere problemen oplossen.
Berlingo Multispace 16hdi 75pk/107pk bwj2008
Tja het zou geen motorsteun zijn deze zijn nagekeken, de garage vindt niks maar hebben van Citroën Frankrijk de opdracht gekregen om 2 nieuwe schokdempers te plaatsen… deze zijn deze week besteld en ben nu aan het wachten of dit euvel dan is opgelost… Ik hoop het althans
-wit -bordeaux
-detectiepack
-afneembare trekhaak
Sylvester schreef:Al van in het begin (augustus 2009)vond ik dat mijn XTR luidruchtig was aan de voorkant (rechts) nu 4000km later is het geluid alleen maar erger geworden en ben ik vorige week terug naar de garage geweest om dit te melden.
Mensen zijn mee gaan testen en vinden het ook echt een abnormaal fel geluid gisteren dus binnen gedaan met als resultaat NIKS. Hangt niks los en er is niks te zien… ze hebben nu wel een klacht in gedient bij Citroên Frankrijk.
afwachten nu maar zeker en hopen dat ze daar in Frankrijk niet te lang op zich laten wachten…
Dit is een gekend probleem, de schokbrekers moeten vervangen worden, meer info op het Duitstalig Berli Forum(http://www.berlingo.org)
Met vriendelijke groeten uit België,
STYLUS 3530
BERLINGO III Feel Edition 10/2015 Acier Gris met nu 107000 KM
BERLINGO II MULTISPACE 1.9 D Iceland - Grijs van 17/5/2003 met nu 181000 km
BERLINGO IIa MULTISPACE 1.4 Goudkleurig van 2006 met nu 51000 km
is er uit belgie of nederland al meer bekend???
mijn dealer verteld alvast van niets te weten…
SaXoKe schreef:is er uit belgie of nederland al meer bekend???
mijn dealer verteld alvast van niets te weten…
Neem gewoon contact op met Citroën België. Als men hier zegt dat men van niks weet, verwijs hun dan maar naar Citroën Duitsland. Het moto is natuurlijk: hoe minder we op garantie moet vervangen, des te beter.
Met vriendelijke groeten uit België,
STYLUS 3530
BERLINGO III Feel Edition 10/2015 Acier Gris met nu 107000 KM
BERLINGO II MULTISPACE 1.9 D Iceland - Grijs van 17/5/2003 met nu 181000 km
BERLINGO IIa MULTISPACE 1.4 Goudkleurig van 2006 met nu 51000 km
STYLUS3530 schreef:SaXoKe schreef:is er uit belgie of nederland al meer bekend???
mijn dealer verteld alvast van niets te weten…Neem gewoon contact op met Citroën België. Als men hier zegt dat men van niks weet, verwijs hun dan maar naar Citroën Duitsland. Het moto is natuurlijk: hoe minder we op garantie moet vervangen, des te beter.
hoe minder er vervangen MOET worden, des te beter klopt…
hoe minder we op garantie vervangen, hoe minder klanten we hebben klopt ook….
morgen eerst eens kijken wat de andere garage zegt!!!
Hey, bij mij hebben ze een klacht gedaan bij Citroën Frankrijk en deze kenden het probleem volgende week worden de schokbrekers vervangen onder garantie…
-wit -bordeaux
-detectiepack
-afneembare trekhaak
STYLUS3530 schreef:SaXoKe schreef:is er uit belgie of nederland al meer bekend???
mijn dealer verteld alvast van niets te weten…Neem gewoon contact op met Citroën België. Als men hier zegt dat men van niks weet, verwijs hun dan maar naar Citroën Duitsland. Het moto is natuurlijk: hoe minder we op garantie moet vervangen, des te beter.
Aangezien ze bij mijne dealer blijkbaar ook niets weten over deze problemen, laat ik het er toch niet bij.
Heb net een mailtje gestuurd naar Citroen Belgie.
Om eens te horen of ze daar op de hoogte zijn van deze problemen, en wat ze er aan gaan/willen doen.
Ben eens benieuwd naar hun antwoord.
Mijne Berlingo maakt momenteel al zoveel lawaai, dat ik er zelfs minder en minder graag mee rij.
Nochtans staan er momenteel nog maar 2200 km op den teller.
-Berlingo Multispace 16i 16v 2009-
Sylvester schreef:Hey, bij mij hebben ze een klacht gedaan bij Citroën Frankrijk en deze kenden het probleem volgende week worden de schokbrekers vervangen onder garantie…
van wanneeris je Berlingo??? orga nummer??
De nr heb ik nu niet bij de hand maar hij is van 08/2009 heb hem besteld begin mei…
-wit -bordeaux
-detectiepack
-afneembare trekhaak
Sylvester schreef:De nr heb ik nu niet bij de hand maar hij is van 08/2009 heb hem besteld begin mei…
das nog een echt jonge dan!
de mijne is van maart (of april, ben aant twijfelen, maar dacht maart…)
Voila gisteren de wagen binnen gedaan en s’avonds terug gaan halen en wat een verschil, wat een luxe zo stil is hij nog nooit geweest het geluid is volledig weg… Gisteren voor de eerste keer ten volste kunnen genieten tijdens het rijden.
De 2 voorste schokdempers zijn dus vervangen onder garantie. Er zou een probleem zijn met de snelle demping van de shokbrekers en bij het model wat ze nu geplaatst hebben is dit opgelost…
Ik ben een tevreden klant nu
-wit -bordeaux
-detectiepack
-afneembare trekhaak
jij bent van waar???
k zou eigenlijk eens willen weten of de mijne nu werkelijk t zelfde probleem heeft.
die van n oom van mn vrouw heeft t probleem rechtsvoor in elk geval ook al.
en die komt van bij dezelfde dealer als de mijne.