Totaal aantal Berichten: 165
- (Grand) C4 Picasso C4GP 1.8 16V Ligne Business
Ben nog steeds aan het zoeken voordat ik een beslissing neem. Ik zoek op het web Kwik-fit originele dealer ,euromaster (prijs opgevraagd) automarkbanden.nl offerte gekregen maar kunnen dit type band helaas niet leveren ,profile 260 per band. Via het web zag ik de band voor 134 bij kwik-fit vandaag even langs gereden ,lang verhaal maar conclusie 260 per band. Bij vier 20% korting 832 totaal.
De zelfde band Goodyear 217/50 17inch 95 W 156 per band. Maar daar ga ik weer doen of niet doen. (graag hoor ik iemand die wel al een andere band op zijn C4PG heet gezet).
Bij thuis komst lag er een foldertje van me dealer.(ZIE BIJLAGE)
Het betrof actie ivm 90 jaar algemen controle en voor banden! set winterbanden vanaf 860. Tevens een boekje met voordeel coupons. “bij oude banden 1mm profiel 10% korting 2mm 20% korting tot max.25% korting Actie tussen 21nov en 2 dec 2009. We gaan er maar is horen wat ze me kunnen bieden.” Ik heb natuurlijk al geinformeerd 362 per band! ja en dan schiet 25% korting niet op. Het is echt een jungle in de banden markt. Ik heb ook Citroen NL aangeschreven waarom de prijzen zo hoog moeten liggen omdat ik denk dat ze een hele scherpe inkoop kunnen hebben met al die citroens en moeten kunnen concureren met de kwik-fit en profile enz. Natuurlijk weet ik dat banden geld kosten laat dat even duidelijk zijn ik vind allen de verhoudingen erg scheef en onduidelijk in de banden wereld!
wordt vervolgd Frans
Totaal aantal Berichten: 190
- (Grand) C4 Picasso 1.6 THP 165 aut exlusief
Frans schreef:Ik heb ook Citroen NL aangeschreven waarom de prijzen zo hoog moeten liggen omdat ik denk dat ze een hele scherpe inkoop kunnen hebben met al die citroens en moeten kunnen concureren met de kwik-fit en profile enz. wordt vervolgd Frans
Frans,
Zal citroen worst wezen. De handelaar is de verkopende dealer. zijn bandenomzet is veel telaag voor een goede korting bij zijn leveranciers. daarvoor moet je echt naar een bandenhandel. Zou echt eens vragen bij een profile tire center.
Maar Waarom 17”?? Heb jij deze velgen onder je C4GP?? Zal wel dat je heel duur uit bent. Dit is geen standaard maat, wordt weinig gevraagd en dus duur. Als je in de buurt van de duitse grens woont advieseer ik je een ff de grens over te wippen. Daar zijn winterbanden verplicht en ook de omzet in deze maat daardoor groter. Je zit dan natuurlijk wel met je opslag.
Groeten, Gerard.
Met citroen zoef je over de wereld
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Frans schreef:Via het web zag ik de band voor 134 bij kwik-fit vandaag even langs gereden ,lang verhaal maar conclusie 260 per band.
Kwikfit schreef:In de Kwik-Fit Webshop kunt u extra voordelig online diverse producten en services bestellen en/of inplannen. De in de Webshop genoemde aanbiedingen en prijzen zijn uitsluitend geldig bij online bestelling!
Ik heb 17 inch onder de C4GP en ja dan weet je dat kost geld. Ik weet nog dat ik een 2CV reed in me studenten tijd toen was 70 gulden voor een band ook een smak geld. En een internet online bestelling kan inderdaad verschillen betekenen. Als ik de prijs van die goodyear voor een Michelin kon krijgen reed ik nu al met 4 nieuwe banden. Ik kan natuurlijk ook voor de Goodyear gaan maar ik ben bang dat ik achteraf spijt krijg. Maar dat is jullie al duidelijk anders zat ik niet op dit forum.
Alle tips zijn natuurlijk van harte welkom. Over de grens kijken zat al in me hoofd want in de zomer vakantie zuid-frankrijk heb ik Originele dak dragers gekocht. Hier bij de dealer 180 en in France 140. Maar toen was ik op het juiste monent in France.
Hoe dan ook ik zal een keer een keuze moeten maken.
Thx Frans
Het is inderdaad verstandig om bij online pijsopgave’s van KF goed door te klikken totdat je de juiste prijs hebt, de kale bandenprijzen zijn altijd anders dan de compleet gemonteerde prijzen incl. BTW!
Let op! prijsopgave’s van de verstigingen zelf wijken af van de prijzen op internet, dit door het extra voordeel wat je krijgt bij online betsellen.
En inderdaad is wat rondkijken en shoppen nooit verkeerd voor een goed beeld van de bandenprijzen!
bij http://www.reifen.com kost deze michelin 202 euro ex montage..
als je dan kijkt wat de andere merken kosten die liggen er beduidend onder..
Frans schreef:Als ik de prijs van die goodyear voor een Michelin kon krijgen reed ik nu al met 4 nieuwe banden. Ik kan natuurlijk ook voor de Goodyear gaan maar ik ben bang dat ik achteraf spijt krijg. Maar dat is jullie al duidelijk anders zat ik niet op dit forum.
Alle tips zijn natuurlijk van harte welkom. Hoe dan ook ik zal een keer een keuze moeten maken.
Thx Frans
Omdat Citroën voor Michelin kiest wil dit, naar mijn mening, niet zeggen dat dit de beste keuze is. Onder mijn vorige Xsara Picasso had ik Goodyear winterbanden. Op zich bevielen deze goed, alleen vond ik ze veel lawaai maken en de remweg was erg lang. Voor mijn huidige C4P heb ik gekozen voor Dunlop Winter Sport 3D: een uitstekende band. Op nat wegdek en sneeuw veel meer grip dan de Goodyear, korte remweg en veel stiller. Daarnaast (en niet onbelangrijk) is de Dunlop goedkoper dan de Michelin.
In bandentests van o.a. de ADAC en de ANWB komt de Dunlop beter uit de bus dat de Michelin. Kijk ook eens naar de bandentest in Autoreview nr 11: Michelin staat op 5, Dunlop is de nummer 1!
Sinds 17 maart 2012: C4 Picasso 5-zits 1.6 THP EGS Collection, Gris Aluminium met 17” lichtmetalen Sonneberg wielen en panoramadak.
Totaal aantal Berichten: 622
- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
willemevert schreef:Zijn er eigenlijk mensen die de banden bij de Citroën dealer hebben laten monteren en zo ja zijn dat vergelijkbare prijzen?
Wim
Mij is door de leasemaatschappij expliciet verboden om nieuwe banden bij de dealer te laten monteren.
Off topic: tijdens de apk beurt van mijn vrouw’s Corsa wilde de dealer er twee nieuwe bandjes onder zetten: kosten ruim 325 euro
Bij de Euromaster voor dezelfde banden 220 euro betaald. Scheelt dus zeker om om je heen te kijken.
Totaal aantal Berichten: 243
- C3 1.4 HDI 16v exclusive
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
- DS 3 1.6 THP Sport&Chic
- Xantia V6 Exclusive
Net 4 nieuwe banden laten monteren op de roskilde velgen + het geheel laten uitlijnen. totaal: 850 euro met Michelin banden, er was ook de mogelijkheid voor goodyear te nemen en dan was het geheel 200 euro goedkoper.
mvg
Mag ik vragen bij wie de banden zijn gemonteerd en praten we over de zelfde banden maat?
Mvgr Frans
Totaal aantal Berichten: 243
- C3 1.4 HDI 16v exclusive
- DS 3 1.6 THP Sport&Chic
- Xantia V6 Exclusive
Michelin Primacy HP 215/50R17 95 W, geplaatst door het Profile Tyre Center in mijn buurt, de prijs is BTW en uitlijnen inbegrepen.
mvg
Frans schreef:Alle adviezen wijzen er op om bij michelin te blijven en ik moet zeggen de prijzen bij de Kwik-fit wijzen op 134 euro per band maar dan komt volgens mij de rest van de kosten er nog bij.
Balanceren ,ventiel,band verwijderings bijdrage, maar ik zal eens live gaan informeren.
Ik heb gekeken naar een
225/45 R17 94V michelin.
PRIMACY HPTot zo ver alvast bedankt Grtz Frans
Ik heb met teller op 47500km de voorbanden laten vervangen. Heb Michelin maatje 225/45/17 laten monteren à 140,- euro per stuk omdat ik nogal schrok van de Michelin prijs van de originele maat. M’n snelheidsmeter bleek na de bandenwissel zo’n 2% meer aan te wijzen, hetgeen ook ongeveer te verwachten viel (omtrek deze band is kleiner).
Bij 50000km toch ook maar de achterbanden vervangen. Op Autobandenmarkt.nl heb ik nu de originele maat (215/50/17) besteld, merk Fulda Exelero. Dit merk omdat het goed qua levensduur uit een ANWB test kwam. Was inclusief montage ook 140,- euro per stuk kwijt. Het bestellen via autobandenmarkt ging trouwens perfect. Had binnen 3 dagen de banden in huis. Michelin’s naar achteren, Fulda’s voor en de snelheidsmeter is nu uiteraard weer nauwkeuriger.
Ik ben tevreden over de Fulda’s, maar ik zoek de grenzen van de auto en/of banden ook niet op. Zeker gezien de prijs telt voor mij levensduur zwaar. Ik ben nu benieuwd hoe de Fulda’s het t.o.v. de Michelin’s gaan doen.
Citroën C4 Grand Picasso 1.8 LB LPG
Totaal aantal Berichten: 481
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Modactie: Topics samengevoegd. Laten we de bandentopics voor de GC4P bij mekaar houden.
Ik weet dat er al een topic is over de banden van GC4P, maar ik had toch nog een afwijkend vraagje:
Wij hebbe nde 16’ Baikal-velgen.
Heeft er al iemand ervaring met andere merken van banden op het gebied van rijbereik.
Ik bedoel: er wordt gezegd dat bandenmerk Goodyear bijvoorbeeld goedkoper is, maar gaan die wel even lang mee? De Michelin die er nu op zitten, originelen, zullen pakweg 45k km meegegaan zijn ongeveer, misschien met wat geluk 50k km, wij zijn rustige rijders.
Ook is er veel te doen over trillende sturen en zo, is het geweten of dit mede afhangt van bandenmerk of niet? (voorlopig hebben we er geen last van, dus zijn we eerder geneigd om terug dezelfde te nemen, of is die redenatie niet juist?)
24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.
Totaal aantal Berichten: 1712
Uit de ervaring van men vader zijn continentals het meest slijtvast, maar is michelin over het algemeen beter (comfort, stilte, grip,...)
Mijn banden liggen er nu 50.000km op. En vooraan komt een vervanging nabij. Ik denk dat ik ergens tussen de 55.000 en 60.000km de eerste voorbanden zal moeten later vervangen. Achter kunnen ze nog wel iets langer mee.
Over de slijtvastheid ben ik dus best tevreden. Zeker als je weet dat er aardig wat gewicht op de vooras hangt. En ik ben verder erg tevreden over de michelins, dus zal er wrs hetzelfde onderkomen.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Ik rij zelf nu twee weken met de Michelin Alpine (=winterband) 215/55/16 en ben heel tevreden van grip, comfort en rolgeluiden. De banden zijn op de standaard lichtmetaal velgen van de 1.6 HDI Exclusive gemonteerd.
Ik ben wel een tweede keer moeten binnengaan omdat er één van de voorste wielen toch nog 70 gr moest bijkrijgen. Vreemde ervaring voor zowel mezelf als de monteurs want ik was er bij als ze de eerste keer balanceerden na de montage van de banden. Alles leek me heel correct gedaan maar owee als ik 105 begon te rijden, dan zijn 70 gr algauw enkele kilos.
2 x BX, 2 x Xantia, 2 x C4 Picasso—> 6 x gelukkig