Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ik zou ‘m nog eens laten draaien tot de fan aanslaat, en dan nog eens kijken wat je er bij kan gooien. Ontluchten gaat niet altijd even makkelijk.
Dat heb ik ook nog gedaan toen ik hem gevult had, maar toen overstroomde de radiateur een beetje, of bedoel je dat ik het nu nog een keer moet doen?
Eventueel ook wat KVS in de auto gooien. Want bij mij moest ik de dag erna telkens nog een beetje bijvullen. Is toch wel leuk dat je rijdt zonder dat stoplampje en het KVS lampje aan
Vandaag heb ik er ook nog een litertje bij moeten gooien ik zal de KVS nog even in de buurt houden
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Inderdaad, straks nog een beetje erbij gooien en je bent waaarschijnlijk klaar, en dan lekker gassen baas .
P.S. glimt die bumperlip nog steeds zo mooi ?
De KVS blijft nu mooi op pijl, dus hij is nog dicht ook
De bumperlip glimt nog net zo mooi al toen ik hem net gespoten had het valt me niet tegen dat de lak zo goed blijft zitten.
En gisteren ook maar de aandrijfashoes laten vervangen dat is nog een duurder grapje geworden als ik gedacht had
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
robinrossie schreef:En gisteren ook maar de aandrijfashoes laten vervangen dat is nog een duurder grapje geworden DAN ik gedacht had
Hoeveel kost zoiets? As eruit gehaald?
Ik heb het maar laten doen omdat ik er geen idee van had wat er allemaal moest gebeuren, maar ze zijn er 1.5 euro mee bezig geweest en het koste 120 euro
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Dat is een duur geintje. Ik heb inmiddels aardig wat assen verzameld met goede hoezen dus dan hoef ik ze alleen om te wisselen. Het is best een leuk en leerzaam werkje om de assen eruit te halen, dus dat zou ik volgende keer doen en dan bij de garage even die hoes laten verwisselen.
Nu het weer kouder begint te worden begint zich weer een oud probleem te vormen,
Als ik gewoon rijdt met koude motor wil hij nog wel een in een keer een hik geven of soms wel meerdere achter elkaar, nou valt het opzich allemaal nog wel mee ik kan er gewoon mee rijden maar vervelend is het wel het geeft geen vertrouwen.
Nou gaf die vandaag ook een klein klapje erbij en ik denk dat ik er toch maar eens naar moet gaan kijken!
Maar waar te beginnen ik denk zelf dat er iets met de ontstekking moet zijn.
Maar waar kan ik allemaal naar gaan kijken voor dit fenomeen?
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Begin maar eens met een setje bougiekabels, verdelerkap, rotor en bougies. Tenzij die kort geleden nog vervangen zijn natuurlijk.
Deze delen zijn gevoelig voor kouder en vochtiger weer. En dan neem ik aan dat het verhoogd stationair gebeuren en het rijker lopen van de motor als die koud is wel goed werkt.
De bougies zitten er pas 5000 km in maar de rest heb ikzelf nog nooit vervangen dus ik weet niet hoe lang dat erin zit!
Maar dan zal ik maar eens gaan beginnen met de bougiekabels.
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Begin dan liever met de verdelerkap en rotor
Staat de electroden afstand van de bougies niet te open? Volgens mij moeten ze 0.6 gesteld staan en volgens mij staan ze standaard 0,8 in een doosje. Dat was bij mij in ieder geval zo.
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Hilko16TZI schreef:Begin dan liever met de verdelerkap en rotor
Naar mijn weten hebben onze BXen die niet, omdat wij een verdelerkap en bobine in één hebben?
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”