2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

Lexia interface
Lody
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 142

Gepost: 22 oktober 2009 04:26 PM
  [ # 16 ]
Brian schreef:

Bij sommige dure Lexia sets zit ook spul om Renaults uit te lezen. Vandaar de hogere prijs.

OK… begrepen.
groet
Lody

Wat ik in het grijze verleden heb bereden en heb besleuteld..:
Eend (2x), bestelEend, Dyane, GSBreak (2x), Traction Avant Normale (2x), BX GTI 24v, CX 2500D, XM 2.0i(3x) en dan nu een XM V6 Exclusive….....nee…zucht…. afkicken zit er niet in. joint

Profiel  

stalsie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362

Gepost: 07 november 2009 07:42 PM
  [ # 17 ]

kan je met een lexia ook een serie 1 xm uitlezen,?

Profiel  

Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3422

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 07 november 2009 08:35 PM
  [ # 18 ]

volgens mij wel, maar de stekker is dacht ik weer anders.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 08 november 2009 02:54 AM
  [ # 19 ]
Brian schreef:

Bij sommige dure Lexia sets zit ook spul om Renaults uit te lezen. Vandaar de hogere prijs.

zover ik tot nu toe zelf heb gezien is dat toch anders hoor.

Het ligt aan je software. De Lexia software is er ook waarbij je bij het opstarten de keus hebt voor citroen, peugeot of renault.
Wil je de xm uitlezen dan moet je dus voor troen kiezen en die dikke 30 pins aan je laptop hebben zitten. Wil je peuh of renault dan heb je een standaard obd (???) stekker aan je laptop.

Profiel  

Lody
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 08 november 2009 07:09 AM
  [ # 20 ]
gompy58 schreef:

zover ik tot nu toe zelf heb gezien is dat toch anders hoor.
Het ligt aan je software. De Lexia software is er ook waarbij je bij het opstarten de keus hebt voor citroen, peugeot of renault.
Wil je de xm uitlezen dan moet je dus voor troen kiezen en die dikke 30 pins aan je laptop hebben zitten. Wil je peuh of renault dan heb je een standaard obd (???) stekker aan je laptop.

Hee Gompy..
Het ziet er naar uit dat jij ervaring hebt met de Lexia software…
Ik heb een vraag.

Ik heb inmiddels een complete chinese set op internet gekocht.
Daar zaten drie schijven bij genaamd : 1. Lexia, 2. Proxia, 3. PPS
Ik weet dat PPS voor de Peuk is en Lexia voor de Troen… en inmiddels dat Proxia ook met de Troen te maken heeft..

Ik heb eerst Lexia en toen Proxia geinstalleerd.
Lexia alleen leek goed te werken, maar geen bevatte geen elektrische schema’s.
Als ik daar naar ging zoeken, vertelde het programma me dat een bepaalde CD miste.
Kijkend naar de inhoud van de installatie DVD van Proxia bleek dat die ook met Citroen te maken had…. dus die heb ik ook geinstalleerd….
Na die laatste installatie, start de computer standaard op met Proxia… daar had ik niet om gevraagd… dus…

Nu de vraag…:  Wat is nu eigenlijk het verschil tussen Lexia en Proxia….???
De chinese verkoopdame en haar baas konden me daar niet zoveel over vertellen, maar misschien kan jij dat wel.

Kan je me alsjeblieft wat wijzer maken…

Grote dank
Lody

Eend (2x), bestelEend, Dyane, GSBreak (2x), Traction Avant Normale (2x), BX GTI 24v, CX 2500D, XM 2.0i(3x) en dan nu een XM V6 Exclusive….....nee…zucht…. afkicken zit er niet in. joint

Profiel  

boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 08 november 2009 02:05 PM
  [ # 21 ]

Mag ik vragen waar je de set besteld hebt en wat het mocht kosten? Ik ben ook rond aan het kijken voor een mooi setje.

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 08 november 2009 04:35 PM
  [ # 22 ]

als ik mij niet vergis is de proxia een pc draaiend op DOS. De lexia software draait gewoon op Windows.

Ik heb het dan puur over de versie. Er is een forummer die bijvoorbeeld een originele kast heeft gekocht met bijbehorende stekkers. Waar zo’n ding op draait weet ik niet.

Ik ga even uit van een pc waarop een O.S. draait en de sofware op geinstalleerd word.

Profiel  

Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 08 november 2009 05:04 PM
  [ # 23 ]

proxia draait ook gewoon onder windhoos. Heeft alleen een eenvoudiger interface dacht ik.

Profiel  

Lody
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 08 november 2009 05:19 PM
  [ # 24 ]
boukewerff schreef:

Mag ik vragen waar je de set besteld hebt en wat het mocht kosten? Ik ben ook rond aan het kijken voor een mooi setje.

Hee Bouke,

Ik ze gevonden via een Duitse partner zie hieronder :

http://eurotradenet.com/de/product/12139/lexia-3-citroen-peugeot-diagnostic-tool/kingdiag-tech-company/car-replacement-repair-parts-cars-cars-motorbikes/china

Je kan het ook rechtstreeks proberen bij die jongedame Sunny Wu op volgend emailadres :
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)... Ze schrijft en verstaat redelijk goed engels.
Betaling gaat via PayPal en was voor mij USD 315 = 273 euro inclusief PayPal kosten.

Je moet wel goed duidelijk maken dat je de 30-pins connector ook wilt hebben… die zit er standaard niet bij.!!

Oh ja… en als je moeite hebt met het bestellen, dan hoor/lees ik ‘t wel…

Succes.!
Lody

Profiel  

Lody
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 08 november 2009 05:24 PM
  [ # 25 ]
gompy58 schreef:

als ik mij niet vergis is de proxia een pc draaiend op DOS. De lexia software draait gewoon op Windows.

Ik heb het dan puur over de versie. Er is een forummer die bijvoorbeeld een originele kast heeft gekocht met bijbehorende stekkers. Waar zo’n ding op draait weet ik niet.

Ik ga even uit van een pc waarop een O.S. draait en de sofware op geinstalleerd word.

Gompie, Gompie…

Wat ben ik blij met je… <grijns>.....

Dat ik dat zelf niet had ontdekt…. pfffff…
Ik heb ze alletwee geïnstalleerd, in de hoop dat ik de elektrische schema’s zou kunnen doorzoeken, maar helaas… Ik denk dat ze te lui zijn om al die fiches digitaal in te lezen.
Ik haal de heleboel weer van m’n tablet af en installeer alleen Lexia dan…

Bedankt..!
Lody

Profiel  

Lody
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 08 november 2009 05:26 PM
  [ # 26 ]
Brian schreef:

proxia draait ook gewoon onder windhoos. Heeft alleen een eenvoudiger interface dacht ik.

Hi Brian,

Na de uitleg van Gompie kan dat volledig beamen…. vooral dat “eenvoudiger”....<grijns>.....
Het betekent wel, dat ik een hoop dingen gekocht heb die ik niet zal gebruiken… <zucht>...
Nou ja… het leed is al gedaan…

groet
Lody

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten

Gepost: 08 november 2009 11:22 PM
  [ # 27 ]

dan heb ik nog een leuke mededeling voor je…

start met een zo schoon mogelijke xp installatie..en zat auto update asjeblieft uit. Ik weet van Collin, de bedrijfs nar van Renard die die lexia’pc’s onder zijn beheer heeft daar, dat lexia en xp een heel gevoelige relatie hebben met elkaar.
Updateje verkeerd en het ding begint te bokken.

Feit is wel dat alleen Renard het voor elkaar kreeg om mijn xm uit te lezen met een lexia op een tablet pc….

Profiel  

MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2953

- C35 2.0 benzine
Gepost: 08 november 2009 11:46 PM
  [ # 28 ]

Ik heb een oude stoffige laptop uit de kast gehaald waar XP op loopt. Daar kan ik met een ‘chinese’ lexia mijn xm mee uit lezen.

Vista lukt niet ivm de usb drivers voor het ‘kastje’

Profiel  

Brian
> 3000 berichten

Gepost: 08 november 2009 11:52 PM
  [ # 29 ]

Sommige virusscanners vinden ook dat er trojaanse paarden in de Lexia software zitten.

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten

Gepost: 09 november 2009 03:35 AM
  [ # 30 ]
MaartenH schreef:

Ik heb een oude stoffige laptop uit de kast gehaald waar XP op loopt. Daar kan ik met een ‘chinese’ lexia mijn xm mee uit lezen.

Vista lukt niet ivm de usb drivers voor het ‘kastje’

maar euh… waar heb je die software dan vandaan??

Profiel  

2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook