wat Belgie betreft..
Men adverteerd met 12 maanden garantie. Dat schijnt een wettelijke verplichting te zijn indien men aan particulieren verkoopt. In Duitsland is dat ( weet niet zeker) ook het geval geloof ik, maar dan verkopen ze de auto als loop/sloop en dan vervalt die garantie.
Koop je in Belgie dan is het vaak mogelijk om idd afstand te doen van die 12 maanden en een fikse korting te krijgen.
Waar je ook ff aan moet denken als je op gas wilt rijden… een buitenlandse auto op gas importeren kan. De kans dat je dan echter een G3 kwalificatie krijgt schijnt er klein te zijn. Ook al ligt er EXACT dezelfde gas installatie in als je over d egrens zou krijgen.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_11630.jpg)
Totaal aantal Berichten: 178
- C6 (2005-2012) 2.7 HDi Exclusive
- Xsara Picasso 2.0HDI
DSuper1970 schreef:
In veldhoven staat een blauw mauritius 20i SX van 1997. Ongeveer 240.000km dacht ik maar waar veel aan gedaan is. Eigenaar heeft een XM V6 gekocht en verkoopt m daarom. Lijkt me een hele mooie auto. Ik weet niet hoe je een link plaats maar het kenteken is PZ-BN-06 of 07. Vrpr 1800,=
Heb zelf getwijfeld om er naar te gaan kijken.Een zwarte V6 12V automaat kwam echter eerder op mijnpad en die is het geworden.
In iedergeval succes!!!
Ja, die blauwe PZ-BN-06 is van mijn broer als ik nog in NL woonde had ik haar zelf van hem gekocht deze auto is perfect onderhouden idd, hij rijdt nu in een ‘98 XM V6 24V. Ik woon in Belgie en rij stukken goedkoper in een 21TD 12v aut. Degene die deze auto koopt begint met een auto die helemaal dik in orde is! Hij vind het ook geen straf om er nog een hele tijd mee te rijden als 2e auto.
Armoede = Je in iets anders moeten verplaatsen dan een Citroen…
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_9296.jpeg)
Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Van welk jaar is die groene trouwens? Zie ik er zo 1 2 3 niet bij staan…
Is trouwens zonder hydractief zo te zien. Best wel bijzonder.
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_9675.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3422
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Zo bijzonder is dat niet hoor. Is weliswaar een minderheid, maar je ziet ze wel vaker. Ik heb er zelf ook 1 gehad.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Dick Kampen schreef:DSuper1970 schreef:
Ja, die blauwe PZ-BN-06 is van mijn broer als ik nog in NL woonde had ik haar zelf van hem gekocht deze auto is perfect onderhouden idd, hij rijdt nu in een ‘98 XM V6 24V. Ik woon in Belgie en rij stukken goedkoper in een 21TD 12v aut. Degene die deze auto koopt begint met een auto die helemaal dik in orde is! Hij vind het ook geen straf om er nog een hele tijd mee te rijden als 2e auto.
Ik wist het kenteken niet meer precies. Dat komt omdat bij Jan van Gompel in Eindhoven ook een hele mooie antraciet 20i SX staat met kenteken PZ-BN-07. Heeft slechts 122.000 km gereden en lederen bekleding met stoelverwarming. Redelijk uniek. De vraagprijs ligt wel wat hoger. Maar kan ook een idee zijn. De auto’s van Van Gompel zijn wel in puike conditie!
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
die van van gompel is id wel een mooie op het eerste oog. Een sx met Electrisch leer en electrische ramen acher is ook niet echt standaard. Dat kleurtje is wle erg mooi. Er zitten ook monte carlo wielen op ( lastig balanceren).
Hoewel er genoeg op zit en het wel een mooie is met een lage km stand vind ik van gompel persoonlijk best aan de prijs overigens.
Badankt voor de tips allemaal.
Die bij van Gompel is idd mooi maar nogal prijzig. Dan kun je mi beter zelf een kale SX pimpen met een leren interieur.
Maar bien, we zetten alles op een rijtje en dan kijken we wel.
Gr Michiel
XM 2.0 16V 1999 Bleu Mauritius. 56000KM.
Ex XM 2.1TD VSX 1996
Ex BX 19TZD 1992
mcwezel schreef:
Die bij van Gompel is idd mooi maar nogal prijzig. Dan kun je mi beter zelf een kale SX pimpen met een leren interieur.
Dat is algemeen wel bekend denk ik: van Gompel is niet de goedkoopste. Maar misschien laat hij bij geen inruil er nog een mooie korting op los.
ZOveel mensen staan er in NL nou ook weer niet op het punt om een XM te kopen. Weet hij ook!
Het is wel een auto denk ik waar veel historie van bekend is. Hij is origineel door Citroen dealer Janus van der Meulen geleverd. Netzoals de PZ-BN-06
Succes met alle overwegingen!!
van gompel en korting geven?
yeah right…. de paar keer dat ik met hem te maken heb gehad werd me wel duidelijk dat onderhandelen daar echt geen zin heeft.
Ja, “een bietje stug” kan ie wel zijn, zeggen ze dan in Brabant…
mcwezel schreef:
Ik hou jullie op de hoogte!
Groet, Michiel
Ha Michiel! En? Al nieuws omtrent de XM voor jouw vriend?
Nope, zaterdag gaan we kijken en rijden! (Naar die twee XM-en uit mijn eerste posting.)
Groet, Michiel
Ex XM 2.1TD VSX 1996
Ex BX 19TZD 1992
XM-ers,
Gisteren hebben we de twee XM-en uit mijn eerste posting bekeken. No 1 was een brun quad 2L16V uit Belgie. Wat een ranzige bak was dat. De voorbumper was gescheurd en geplamuurd met gipsplamuur. Plaatwerk zat vol met krassen en deuken. Het handschoenenkastje deed het niet meer en was met een parker dichtgeschroefd. En dat ondanks dat de verkoper me vooraf had bezworen dat er niets aan de auto mankeerde… Enfin, daar zijn we dus snel weggerend.
No. 2 was een vert vega XM 2L16V uit sept 1997 met 122000 km op de teller. Deze zag er erg goed uit, het was duidelijk dat daar goed voor gezorgd is. Wel een klein putje hier en daar maar over het algemeen zeer strak. Ook het interieur was erg netjes. De auto reed erg goed, alleen de koppeling voelde niet jofel aan, dus daar moet een nieuwe in. Waarschijnlijk gaat dit hem wel worden als we het over de prijs eens kunnen worden. Bijgaand wat fotootjes van deze auto.
Groet, Michiel
Ex XM 2.1TD VSX 1996
Ex BX 19TZD 1992
mcwezel schreef:XM-ers,
No 1 was een brun quad 2L16V uit Belgie. Wat een ranzige bak was dat. De voorbumper was gescheurd en geplamuurd met gipsplamuur. Plaatwerk zat vol met krassen en deuken. Het handschoenenkastje deed het niet meer en was met een parker dichtgeschroefd. En dat ondanks dat de verkoper me vooraf had bezworen dat er niets aan de auto mankeerde…
Dat was toch die XM waar geen foto’s bij stonden? Vandaar dus! Valt mij ook op wat mensen soms onder perfecte/prima/goede/fantastische auto verstaan..
![]()
No. 2 was een vert vega XM 2L16V uit sept 1997 met 122000 km op de teller. Deze zag er erg goed uit, het was duidelijk dat daar goed voor gezorgd is. Wel een klein putje hier en daar maar over het algemeen zeer strak. Ook het interieur was erg netjes. De auto reed erg goed, alleen de koppeling voelde niet jofel aan, dus daar moet een nieuwe in. Waarschijnlijk gaat dit hem wel worden als we het over de prijs eens kunnen worden. Bijgaand wat fotootjes van deze auto.
Groet, Michiel
Ja mooie auto hoor. Voor die prijs en minder moet de koppeling natuurlijk ook top zijn!
Trouwens, complimenten voor de foto’s; Lekker dwars over de weg en op je gemak even uitstappen en fotograferen!
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_4069.jpg)
Totaal aantal Berichten: 212
- C5 break exclusive
oei oei oei,
gauw gauw gauw:
http://www.kapaza.be/Autos/Citroen/22415190/Citroen_XM_2_0i_Pullman.html
2 liter met automaat, oude dash, radiobediening, exclusief interieur, 2e neus!! met verstralers, blauw 190k Km etc
en dat voor 900 euro met monte carlo’s doink
Winus
ik heb er even geen tijd voor, jammer jammer jammer; deze auto moet naar nederland
mia macchina è presto per rubare