Af fabriek kende de Digit weinig opties. Kleur, schuifdak, mistlampen en LM-velgen waren de opties,
De LM=velgen af fabriek ken ik enkel uit de franse folder, verder niet.
Boven genoemde optie zijn mij onbekend, dit waren waarschijnlijk dealer optie, wat bij de Citroendealers vaker gebeurde. Ook bij mijn dealer rondom Leiden gebeurde dit.
Totaal aantal Berichten: 5488
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Ziet er goed uit!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 3834
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Ha Hans,
De mijne staat wel definitief stil. Althans, voor mij. Ik wil hem over een jaar halen en apk geven. Daarna verkopen. Ik heb nu een heerlijke GT waar ook m’n lief graag in rijdt en een witte 14 break. Daarnaast nog een 504 coupe en een ds. Dus er moet wat uit en dat lijkt de DIGIT te gaan worden. Jammer maar helaas.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Mooie digit zeg! Goed werk.
Doe dan de 14 break weg man en niet je DIGIT…
Is een unieke auto waar er slechts 4000 van zijn gemaakt en er nu nog maar een paar van over zijn.
Hoeveel zouden er nog zijn?
Hans
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.
Totaal aantal Berichten: 3834
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Maar de 14 break is nog unieker. Althans in NL. Sowieso uniek qua hardheid en een serie 1 break zie je al bijna niet meer.
Bovendien heb ik tegenwoordig een kind en daarom heb ik de break gekocht. Dus die gaat pas als er andere break komt (CX, DS).
En ook dan zal de DIGIT wegmoeten. Mijn lief vindt hem niet fijn, had er vaak ruzie mee. Maar dat komt wellicht doordat ze zwanger was ten tijde van haar eerste ritjes.
Totaal aantal Berichten: 3834
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Volgens mij zijn er nog geen tien die echt rijden of makkelijk rijdbaar zijn.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Sorry voor de offtopic, maar de 14 break wegdoen zou een zonde zijn, zo’n leuk ding is in mijn ogen nog wel wat toffer dan de digit.
Eveneens ben ik tevens ook.
Goed werk Hans! Hier knapt de Digit echt van op.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gingen die deurpinnen er nog een beetje makkelijk uit?? of had je daar een trucje voor?
Ik ga zelf na de winter ook de deuren vervangen van de 14 RE en het leek me net als bij de visa een kl*teklus.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Mwah makkelijk niet echt. Met wat geduld en handige jongens kom je het verst haha.
In een dag was het gepiept.
Zijnlakstiften nog wel verkrijgbaar in EVE/cR?
Hans
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
www.citrofiel.tk schreef:Zijnlakstiften nog wel verkrijgbaar in EVE/cR?
Volgens mij wel
Maar voor het geld waar je een lakstift voor koopt kan je ook een hele spuitbus halen in de juiste kleur
Op de website van Motip kan je het nummer terug zoeken welke je moet hebben (overigens zijn die lakstiften volgens mij ook van Motip).
Je kan ook naar een autoschadeherstelbedrijf en die kleur laten mengen. Een potje verf heb je dan voor 5 euro volgens mij.
Inmiddels op de technische meeting van de BX-club ook nieuwe bollen eronder aan de voorzijde. (Bedankt Emiel).
Nu de achterbollen nog.
Verder rij ik er dagelijks mee naar mijn werk.
Nu het koud is loopt hij wel iets minder lekker…heb op aanraden van Roel euro98 geprobeerd, maar daar rijdt hij niet beter op dan op V-power.
Ze hebben bij ons ook 98 met loodvervanger, is dat misschien een optie?
Hans
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.
ziet er weer strak uit hans, tijd voor een mini-meeting