Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 08-10-2009
- C1 Ambiance
- Xsara Picasso 1.8 16v Difference
Geen problem en trouwens 1:15 is helemaal niet gek voor dat kleine ritje hoor
Citroën C1 Ambiance 2009
Citroën Xsara Picasso Difference 2003
Nu ik dit allemaal lees snap ik het ook,maar was ff teleurgesteld dat ik niet verder kwam als 1:15,en dat ik wel eens las in autobladen dat je niet onder de 1:16 kwam.
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 08-10-2009
- C1 Ambiance
- Xsara Picasso 1.8 16v Difference
Dat klopt ook wel maar kleine ritjes valen daar vaak niet onder. (maar het help trouwens wel als je alles netje uitrolt zoals het nieuwe rijden voorschrijft dan kan je misschien nog iets besparen.)
Citroën C1 Ambiance 2009
Citroën Xsara Picasso Difference 2003
Zoals: rood?.......van t gas af die poot. ja o rij ik ook,althans dat probeer ik steeds.
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 28-04-2009
- C5 Sedan Exclusive THP155 BVA6
- DS 3 e-HDi 70 EGS
- C1 1,0i Collection
Het nieuwe rijden houdt ook in dat je zo min mogelijk op de rem trapt, dus goed anticiperen op afslagen en bochten. Met 80 km/h laat ik 400 m voor de bocht het gas al los en dan kan ik meestal net de bocht om zonder remmmen. Voor een rood licht moet je dan op ‘t eind ietsje bijremmen. Ik heb ontdekt dat dat bij onze C1 ongeveer net zo werkt als bij onze C5.
En langzaam optrekken is -ook volgens het nieuwe rijden- niet verstandig; doordat het dan veel langer duurt voor je op snelheid bent kun je onder bepaalde omstandigheden juist meer verbruiken dan bij gewoon vlot optrekken (gaspedaal ca 3/4 ingetrapt, schakelen bij 2.000-2.500 toeren).
L8r, Henk
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 08-10-2009
- C1 Ambiance
- Xsara Picasso 1.8 16v Difference
Zelfde hier gewoon lekker rollen als weer zo een plaatsje door moet met 50 kilometer gewoon 300-400 meter ff gas los en rollen maar dat zijn je gratis meters. Moet alleen zeggen dat mijn C1 langer uitrolt als onze Xsara maar het is een kwestie van oefenen. En het heelt trouwens ook om een cruisecontrol in te laten bouwen dan haal je echt wel iets van 10% extra besparing
Citroën C1 Ambiance 2009
Citroën Xsara Picasso Difference 2003
Ik rij ongeveer 600 km met een tank met een uitschieter van 720 km, dit was in de zomer maanden en dan met een lange rit voor de boeg. Dit is me dan ook maar 1 keer gelukt, hierna kwam ik steeds lager uit en blijg nu wel steken op de 600 km.
ik hou de stand bij , na het tanken opschrijven en in een excell tabel opslaan.
Ik rij gemiddeld toch wel 100 km/p.u en soms wil ik ook wel een uitspatting maken, maar daar ben ik dan ook weer snel van genezen nadat ik met zwaailichten op de snelweg langs de kant gezet ben, ik zelf klokte tegen de hoderd vijftig , maar na 2x een correctie te zijn gegeven was het uiteindelijk 136 km/p.u.
dus aan de snelheid houden is ook zuinig rijden
C1 Ambiance 5 deurs Rood - 2007
groetjes Ruud
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 08-10-2009
- C1 Ambiance
- Xsara Picasso 1.8 16v Difference
Je kan via deze site:
spritmonitor je verbruik bij houden doe het nu ook voor de xsara het is leuk om te zien hoe zuinig onze C1 is
Citroën C1 Ambiance 2009
Citroën Xsara Picasso Difference 2003
ik zal hem in mijn favorieten plaatsen , altijd handig , bedankt…..
C1 Ambiance 5 deurs Rood - 2007
groetjes Ruud
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 23-07-2006
- HY HY78
- Berlingo 1.6 16v Multispace
Maar even melden:
Consumption: 17,55 km/l 6.002 km and 342 l
CO2 emission: 133 g/km 6.002 km and 797 kg
Fuel costs: 7,48 EUR/100km 6.002 km and 449 EUR
Of te wel gemiddeld 1:17,5 tot nu toe. Nou rij ik over het algemeen vrij sportief voor zover dat mogelijk is met een C1 en mijne heeft airco die ook nog wel aardig gebruikt is. Oh en zelf ben ik niet de lichtste
Ben ondertussen wel wat bewuster gaan rijden, schakelen onder de 2500 toeren, uit laat rollen, etc. zonder zo’n irritante bejaarde te worden.
Het maakt heel erg uit of je snelweg rijdt of in de stad/provinciale wegen.
Pas toevallig voor de baas hengelo-amsterdam vv gereden, vooraf getankt en na afloop weer… 1:17,42, da’s dus puur alleen 340KM snelweg daarvoor had ik alleen maar onder de 80km/u gereden en dan haal ik 1:19 a 1:20.
ik kom niet veel verder als een kilometer of 500 voordat het laatste blokje begint te knipperen. en ik rij zeker niet alleen maar korte stukken. kort geleden net de eerste beurt gehad maar volgens de garage niets bijzonders te vinden.
Mijn C1 uit 2009 met ongveer 11500 op de klok rijdt niet heel zuinig. Moet zeggen dat ik er wel in door rijdt. Op de snelweg rij ik meestal toch wel 130 km/h en ook in de stad rij ik wel door. Meestal haal ik zo rond de 1:16, laatste tankbeurt had ik 1:14 :S
Ik hou het verbruik precies bij (voor mn werk) en kom van km 0 tot 8000 gemiddeld op 1:16,5. Op een tank haal ik plm. 550 km, maar dan rij ik wel in reserve! (met knipperend display + piepje. Ik rij snelweg en overige door elkaar, maar op de snelweg wel vaak 130-135 op de teller.
Nu hebben we natuurlijk de afgelopen maanden met al die kou wel een onvoordelige tijd gehad, maar ik denk toch niet dat ik beter ga halen dan 1:17.
Net naar oostenrijk heen en weer gereden. Flink doorrijden (130 - 150 op de teller) gaf op de heenweg nog een verbruik van 1:15 en op de terugweg 1:17. Heb de 1:20 nog nooit gehaald maar hij is nu pas ingereden (13.500 km) en de zomer moet ook bijdragen aan een lager verbruik. Ben benieuwd.
Henk2304 schreef:Het nieuwe rijden houdt ook in dat je zo min mogelijk op de rem trapt, dus goed anticiperen op afslagen en bochten. Met 80 km/h laat ik 400 m voor de bocht het gas al los en dan kan ik meestal net de bocht om zonder remmmen. Voor een rood licht moet je dan op ‘t eind ietsje bijremmen. Ik heb ontdekt dat dat bij onze C1 ongeveer net zo werkt als bij onze C5.
En langzaam optrekken is -ook volgens het nieuwe rijden- niet verstandig; doordat het dan veel langer duurt voor je op snelheid bent kun je onder bepaalde omstandigheden juist meer verbruiken dan bij gewoon vlot optrekken (gaspedaal ca 3/4 ingetrapt, schakelen bij 2.000-2.500 toeren).
Als ik zo vroeg opschakel met mijn C2 wordt ik ingehaald door een brommobiel. Pas bij 2000 toeren wordt hij een beetje wakker en vanaf de 3000 gaat hij pas echt trekken. Denk omdat ik 8 kleppen mis?
MeZZiN schreef:Zelfde hier gewoon lekker rollen als weer zo een plaatsje door moet met 50 kilometer gewoon 300-400 meter ff gas los en rollen maar dat zijn je gratis meters. Moet alleen zeggen dat mijn C1 langer uitrolt als onze Xsara maar het is een kwestie van oefenen. En het heelt trouwens ook om een cruisecontrol in te laten bouwen dan haal je echt wel iets van 10% extra besparing
Een CC scheelt pas veel als je hem ook echt goed kan gebruiken en dat is in het Nederlandse verkeer nog wel eens lastig. Op de langere ritten is het echter heerlijk (wil ook niet meer zonder ) en scheelt het inderdaad aanzienlijk. Moet het wel vlak blijven, want in de bergen is CC juist weer duurder.