22 van de 31
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »
   
Robinrossie’s bx progress
robinrossie
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 851
Geregistreerd: 03-11-2007

Gepost: 08 november 2009 10:28 PM
  [ # 316 ]

hmm, de elektrode afstand heb ik niet gemeten voor ik ze erin draaide maar bij de oude bougies deed die precies hetzelfde dus ik verwacht dat het niet daar aan licht.

Kan iemand bevestigen wat Timo zegt, ik zou het eigelijk niet weten of ik een verdelerkap met bobine in een heb of niet?

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 08 november 2009 11:28 PM
  [ # 317 ]

Dat heb je.

Profiel  
 
robinrossie
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 851
Geregistreerd: 03-11-2007

Gepost: 08 november 2009 11:31 PM
  [ # 318 ]

Hoe zit dit dan ik heb toch maar een bobine?
Hoe wordt te stroom dan verdeeld over de 4 bougies?

Maar daar is niks aan te vervangen?
dan worden het denk ik toch de bougiekabels.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 08 november 2009 11:51 PM
  [ # 319 ]

Je kan nog even een foto posten van je motorruimte, dan weten we het zeker.

Profiel  
 
robinrossie
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 851
Geregistreerd: 03-11-2007

Gepost: 08 november 2009 11:56 PM
  [ # 320 ]

Het is al een oude foto en ik weet niet of je het hier op kan zien? denk het eigelijk niet.

Maar wat dient dat ‘blok’ dan voor waar de bougiekabels uitkomen? Ik dacht dat dat de verdeler was!

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 09 november 2009 12:51 AM
  [ # 321 ]

Je kan het hier zien, verdeler en bobine zitten in één. Ik weet niet precies hoe het ontstekingsgebeuren bij deze motor werkt. Wat ik wel weet is dat ik volgens mij nog zo’n module heb liggen.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6169
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Gepost: 09 november 2009 10:29 AM
  [ # 322 ]

Ow, dit is er een met zo’n verdelerloze ontsteking. Dan heb ik natuurlijk niets gezegd… Wink

Hoe dan ook, de trubbels die je opnoemt lijken me gerelateerd aan het ontstekingsverhaal, met name de zwakte ervan.

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 09 november 2009 10:40 AM
  [ # 323 ]

Het zijn eigenlijk 2 bobines zonder verdeler. Er vonken dus ook altijd 2 bougies tegelijk: één die een arbeidsslag ontsteekt en één die aan het eind van de uitlaatslag zit, die vonkt dus eigenlijk loos. Maar 2 slagen later vonkt die eerste bougie loos, en ontsteekt die tweede bougie een arbeidsslag.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 09 november 2009 02:18 PM
  [ # 324 ]

Is deze module fysiek aangesloten op de nokkenas of wordt het ontstekingstijdstip alleen maar bepaald door de ECU?

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 09 november 2009 09:57 PM
  [ # 325 ]

Is het niet aan de hand van BDP-sensor die het signaal aan de ECU geeft? ECU bepaalt de ontstekins-vervroeging volgens mij en dus het moment van ontsteken..

Die loze ontsteking heet wasted-spark Wink

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 09 november 2009 10:12 PM
  [ # 326 ]

Hé, maar da’s eigenlijk gewoon hetzelfde maar dan in het Engels!

Profiel  
 
robinrossie
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 851
Geregistreerd: 03-11-2007

Gepost: 09 november 2009 10:18 PM
  [ # 327 ]

Nou snap ik de ontstekking ook voor een deel, maar die bobine’s zitten die dan op de plek waar normaal de rotor zit? want ik zie daar geen dikke kabel lopen behalve de 4 bougie kabels er zit alleen maar een stekkertje met 4? aansluitingen.

En de onderdelensite’s geven ook aan dat er wel een rotor en verdelerkap voor dit type te koop is, maar dat zal dan niet kloppen volgens jullie.

Verder heb ik de bougiekabels vandaag ingespoten met haarlak heb ergens gelezen dat dit zou moeten helpen bij slechte kabels, als het echt helpt zal ik de bougiekabels eens gaan vervangen!

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 09 november 2009 10:34 PM
  [ # 328 ]

Klopt, de bobines zitten in die module. Op je bobine zit normaliter ook een 4 polige stekker, hier dus ook. Ze hebben mij weleens verteld dat je ‘s nachts met een plantenspuit kan kijken of je bougieskabels nog goed zijn, door het te laten nevelen bij draaiende motor. Als je isolatie slecht geworden zou zijn, dan zou dit resulteren in wat geknetter Smile.

Profiel  
 
robinrossie
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 851
Geregistreerd: 03-11-2007

Gepost: 09 november 2009 10:44 PM
  [ # 329 ]

Ik heb het maar meteen even uitgeprobeerd, maar er was geen geknetter te zien.

Maar het kan natuurlijk ook zijn dat die haarlak nu goed zijn werk doet dus ik wacht het nog even af en zal het morgen nog een keer proberen!

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 09 november 2009 10:59 PM
  [ # 330 ]

Ik weet eigenlijk niet of het ook écht werkt, al klinkt het wel plausibel moet ik zeggen Smile.

Profiel  
 
 
22 van de 31
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook