Donderdag zou denk ik moeten kunnen, na een uurtje of 19 ofzo?
Sinds gisteren heb ik dus weer een ondeelbare achterbank in 16v-motief, en heeft BasisBIX een deelbare achterbank
Eerlijk zullen we alles delen.
Test
Misschien kom ik binnenkort nog een gti-visgraat-interieur met je delen…
Dit weekend is het kampeerweekend van de BXclub. Ik ben niet zo gek op in Nederland kamperen, maar een dagje op en neer vind ik wel gezellig. Dit keer is het weekend in Bellingwolde, ergens in Oost-Groningen. Eigenlijk was ik niet van plan om te gaan, totdat ik de routeplanner raadpleegde. Op de route zat namelijk de Duitse A31: 85 km ongelimiteerd planken! Bekend van de AW autobahnmeeting…
Eerst maar eens getankt bij de AW-meetingplek, en fijn 60 liter octaan 100 getankt. Dat vond BXje fijn, want verderop tikte ie op de GPS de 204 km/u aan! Niet gek voor een hok uit 1987 lijkt me zo. Op de terugweg ging ‘t niet harder dan 201, maar da’s nog altijd niet slecht voor een officiele top van 198…
Ook is gebleken dat de 16v-stoelen op langere ritten echt perfect zitten. Eigenlijk beter dan die in de BMW…
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Dat zijn nette waardes inderdaad!
En de BX stoelen zitten wel erg fijn hoor, ik moet toch regelmatig in 5 series rijden voor mijn chauffeursbaantje en ondanks dat het fijne reisauto’s zijn kan ik met de stoelen nooit echt blij zijn. De 745 die ik ook wel eens mee krijg is weer een andere klasse… dat is eigenlijk de enige auto die ervoor zorgt dat wanneer ik in de 16V stap het toch een beetje een teleurstelling is
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Het grappige was dat ie eigenlijk ook nog heel stabiel is bij dat soort snelheden, het voelde vrij veilig aan. Hij vond ‘t echt lekker volgens mij en dat octaan 100 spul lust ie ook goed
Snel verkopen nu? Wss net als F1-motoren nog even extra pieken vlak voor ze er de brui aan geven…
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Totaal aantal Berichten: 247
- AX 1.1 TGE Injecton
- XM V6 12V Exclusive automaat
Ik was gezellig met Harm mee en inderdaad een BX is verbazend stabiel bij deze snelheden en die 16V stoelen zitten erg goed
Het was gedurende de hele rit trouwens verbazend koel met de airco.
@oudelut: zou jij wel willen kan je de auto van je leven kopen
Groeten Gijs.
Mijn fijne XM heeft inmiddels ruim 400.000km gelopen en rijdt nog fantastisch!
Hahahaha! Ik droom al iedere dag weg in mijn roze Passat Diesel Variant uit 1980… En daarin lijkt 120 ook al op 204 km/h!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Vandaag heb ik de BX maar weer eens goed gewassen en gestofzuigd. Want hij moet volgend weekend op het Stadionplein in de expositie van 90 jaar Citroen staan. Dan wil ik wel dat ie er een beetje netjes bijstaat
Daarnet de BX afgeleverd op het Stationplein, en een mooi plekje gekregen naast een Xantia. Wat een prachtige ruimte is dat daar, normaal staan er de occasions. Zondag mag iedereen dus de tentoonstelling komen bekijken:
Ik heb besloten om al m’n BXen maar eens te koop te zetten. De GTi is dus te koop
Totaal aantal Berichten: 448
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
al je Bx’en..?
Dan blijft alleen de 3-serie nog over?
Ik zou wel weten welke van de 3 ik het eerste in de verkoop zou zetten
Joie de Vivre ..avec Citroën!
Kwestie van de kansen een beetje spreiden, één BX vind ik wel genoeg… en ik ben alweer zo aan de TZD gehecht geraakt dat ik niet meer kan kiezen welke ik wil houden