In het 2.5 turbodiesel is dit onderdeel plotseling los gaan zitten.
De pakking waarmee de indicator vast zit is helemaal vergaan.
Kan ik volstaan met een nieuwe pakking of is die indicator gewoon versleten.
Mijn auto heeft bijna 480.000 km gereden.
Wie heeft er zo’n indicator. Het nummer wat erop staat is: 9625507780 Valeo 73506902.
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Is dat niet het beruchte onderdeel dat in kleine stukjes afbrokkeld en de koelkanalen van de kop verstoppen ?
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
inderdaad, die staafjes zijn ergens mee bekleed dat kan afbrokkellen.
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
dus de afgebrokkelde pakking waar jij het over hebt staat los van de bekleding van de (indicator?)staafjes.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Ja, de pakking die tussen het vat en de indicator zit is weg. De pakking rond de staafjes zit brokkelt ook af.
Ik zoek dus een nieuwe indicator (weet niet wat hij moet kosten) zodat ik beide weer goed krijg. De pakking tussen het vat en de indicator en de bemanteling van de staafjes.
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
heb nog nooit gekeken hoe het reservoir zit met de indicator van een 2.5TD, maar is het niet verstandiger om de bemanteling van de staafjes of de hele indicator weg te laten? Later heb je weer het probleem van het afbrokkelen als je een nieuwe of gebruite indicator erin zet.
Maar ik goed ik weet niet hoe het zit en deze indicator zal wel in verbinding staan met het controlelampje op het dashboard.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
jij geeft de 25td rijder weer moed he
Overigens, je filmpje van de v6 ff bekeken, was me nooit eerder opgevallen, maar met die snelheid van rijhoogte veranderen ?
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
moet of moed , om herhaling te voorkomen lijkt mij dat het afbrokkelende spul achterwege gelaten kan worden.
Volgens mij wilden ze laten zien met het filmpje dat de rijhoogte verandert kan worden tijdens het rijden over slechte wegen.
Normaal doe ik dat ook nooit, alleen bij echt onverharde wegen met flinke oneffenheden om te voorkomen dat mijn bodem wordt geraakt doe ik hem iets hoger. Maar dan nog niet met die hoge snelheden
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Even terugkomend op die indicator.
Zelf heb ik een 2.5TD met andere problemen en het lijkt mij verstandig om het mankement dat bij deze motor de “kop” kost tegelijkertijd aan te pakken. Als deze indicator alleen is om een waarschuwingslampje te laten branden dan laat ik deze liever achterwegen. Is er überhaupt bekent wat nu de preciese oorzaak is van de overbekende “koppenkiller” van de 2.5TD?
Wat ik ooit gelezen heb is dat inderdaad ‘iets’ in het koelsysteem afbrokkeld en de kop of iets dergelijks verruïneerd. Het schijnt zo te zijn dat als de kop gereviseerd is er geen last meer is van dit euvel omdat inmiddels hetgeen dat afbrokkeld is verdwenen.
Moeilijk verhaal maar klopt dit?
Als het de indicator is dan moet het makkelijk te voorkomen zijn. Mijn 2.5TD heeft nu 150000km op de ‘teller’ (nieuwe motor) dus ben ik misschien nog niet te laat om te voorkomen.
Hans.
Als de kop gereviseerd is is het probleem ook opgelost. Ik heb in mijn auto een nieuwe kop laten monteren bij 360.000 km. Het beetje rommel dat van die staafjes afkomt kan geen cylinderkop gaan kosten. Dat lijkt mij niet mogelijk.
Echter…........ik heb nog steeds geen nieuwe indicator en weet ook niet wat die kost.
Wie heeft er voor mij een goed exemplaar?
ik was in de veronderstelling dat de 25td gewoon een algemeen warmte probleem heeft. Te veel hitte in een daarvoor te kleine ruimte wat dan uiteindelijk de kop kost.