Ik start dit topic naar aanleiding van mijn SLECHTE ervaringen van ebay materiaal.
Ik heb een odb2 kabel dus ik kon aflezen dat mijn gaspostitiesensor out of range was.
Nu kan je via ebay goedkoop sensoren bestellen die hetzelfd zouden moeten presteren
als een originele. Nu doet mijn auto alleen maar raar, hij schommelt in toeren. Hij schiet
naar 2000, soms hoger en dan later zakt hij pas weer naar een normale stationair toerental.
Leuk, is dit gewoon bagger van ebay….
Andere leuke ervaring. Ik kocht een stappenmotor via ebay. Afijn hij deed het, hij regelde zichzelf tot het gewenste stationaire toerental. Ineens schiet dat toerental omhoog. Ik zet de motor af en haal de stappenmotor eruit, wat blijkt…. Het stifje is helemaal uit elkaar geschoven! Nouja zeg. Troep!
Is mijn auto nu gaar of moet je gewoon NOOIT ebay materiaal kopen ook als is de prijs zoveel lager dan bij de dealert!
Ik ben benieuwd of er inderdaad troep verkocht wordt, bij mijn broer zijn Berlingo moeten we de stappenmotor ook verangen, op H-base staat die een 120€ en ik wil niet weten wat hij bij de dealer kost.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
ja, die stappenmotor is bij de dealert 100-200 euro en op ebay van verschillende
aanbieders rond de 30 euro. De gok wagen is dan erg aantrekkelijk. Nou mijn ervaringen zijn
heel erg slecht!
Wat bedoel je met de sensor out of range, volgt hij de hele baan niet meer of registreerde hij helemaal niets meer, kun je met jou OBD stekker ook de waarden van vollast/deellast/nullast lezen?
Voordat je dus zo’‘n sensor aanschaft zou ik naar de kern van het probleem gaan zoeken!
Emiel
ik had de gpmeter doorgemeten met een ohm-meter. Dit kan volgens uitgebreide details
die ik uit ATI vivid workshopdata haal. Uit de meting kwam idd een slecht stukje naar voren, een afwijking in OHM.
Deze nieuwe heeft dat niet
Veel van het alle goedkoopste electrische spul is gemaakt in (oa) China en dat voldoet niet aan specificaties en kan je rare problemen opgeven. In de AMT stond destijds een artikel over een merk(dacht Bosch) LMM en made in China. Kalibratie gebeurd met de hand en was gewoon niet in orde bij het made in China spul.
Probeer altijd de fabrikant van het spul te achterhalen en sla het over wanneer dit niet bekend is. Orgineel Bosch is regelmatig voor spotprijzen te koop op Ebay en daarmee zit je bijna altijd goed.
PS: Dit geld voor meer merken dan alleen Bosch etc…
Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Er zou meer controle op moeten zijn,vind ik.
Als ze sommige spullen laten invoeren in Europa,gemaakt in China,moeten
deze toch aan bepaalde eisen voldoen,welke gesteld worden door Europa??
Daarom dacht ik ook dat bvb,sommige landen,waaronder België,hun wagens
zelfs ook niet invoerd,omdat ze gewoon niet voldoen aan de veiligheids normen hier.
Dus als China produceerd,voor Europa,moet dit aan bepaalde spec’s voldoen of het
komt er niet in.
Maar hun prijs doet sommige importeurs watertanden.
Voor de prijs dat ze sommige dingen ginder verkopen,maken ze ze hier nog niet eens!
een stappenmotor ga je toch gewoon op de sloop halen…. daar doe je de moeite van ebay toch niet voor ? ?????
Totaal aantal Berichten: 2120
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Dat was ook mijn gedachte. Als je van die ‘hongkongspullen’ koopt, moet je er ook niet direct vanuitgaan dat het feilloos gaat werken. Op Ebay zijn ook zat goede dingen te koop…
Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Komen de namaak spullen van H-Base ook uit king kong?
Totaal aantal Berichten: 2120
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Zou het jou verbazen al een deel van het daar aangebodene uit China komt? Mij niet.