Ik kwam dit tegen op hetnet en niet op het forum. Mocht het toch ‘oud nieuws’ zijn dan mag het topic in de prullenbak.
De Citroën REVOLTe
bron
http://www.citroen.nl/CWH/nl-NL/Corporate/Over+Citroen/Nieuws/20090915REVOLTe.htm
http://www.citroenet.org.uk/prototypes/revolte/revolte-2.html
zo’n eendje wil ik ook wel http://www.vroom.be/nl/autonieuws/7381,citroen-revolte-concept.html
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 6485
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Beetje hoog hotrod-gehalte maar wel een geinig ding.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Hmmm… wederom een bevestiging van mijn idee dat een eend absoluut niet geschikt is om een nieuwerwetse retro-mobiel. Een eend is een zeer specifiek karretje met bijzondere kenmerken. Denk aan eenvoud, goedkoop en comfort door zijn heerlijk lange veergang en zijn bijzondere rij-eigenschappen.
Ik zou het pas leuk vinden als men die dingen zouden omvormen naar iets hedendaags. Dus een goedkope, eenvoudige, karakteristieke kar met een hoge fun-factor (volledig open dag zoals het origineel) welke bovendien milieuvriendelijk geproduceerd kan worden en zuinig is.
Dat zou voor mij een nieuwe eend kunnen zijn, en dan hoeft hij er niet eens op te lijken.
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat was het idee van de Pluriel toch zo’n beetje?
Daar heb je nu ook zo’n charlston uitvoering van.
Tja, het wordt natuurlijk nooit meer zoals het was…
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik vond eigenlijk dat prototype van die C-Cactus tot hier toe qua ideologie nog het meeste in de buurt komen…
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Arjan Verkade schreef:Dat was het idee van de Pluriel toch zo’n beetje?
Dat is dan heel aardig mislukt.
De prijs van een pluriel is erg passend bij zijn uitvoering, en die is niet basic te noemen. En dat was en is de kracht van een eend. Maar ik vraag mij af of dat heden ten dage nog mogelijk is, en of dat commercieel goed weg te zetten is. Ik denk het niet…
De klonen zoals new mini enz. zijn niet geslaagd te noemen en doen afbreuk op het originele.
Dit is iets anders, met een knipoog maar toch volledig nieuw, geslaagd noem ik het.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
patje74 schreef:Arjan Verkade schreef:Dat was het idee van de Pluriel toch zo’n beetje?
Dat is dan heel aardig mislukt.
De prijs van een pluriel is erg passend bij zijn uitvoering, en die is niet basic te noemen. En dat was en is de kracht van een eend. Maar ik vraag mij af of dat heden ten dage nog mogelijk is, en of dat commercieel goed weg te zetten is. Ik denk het niet…
Dat denk ik dus ook niet…
De C1 komt dan in dat opzicht wel weer in de buurt. Goedkoop simpel en betrouwbaar. Wordt zeker technisch massaal geproduceerd omdat de 107 en de Aygo technisch hetzelfde zijn.
Het idee van de 2CV is natuurlijk nooit geweest om een auto te maken met een hoog fun gehalte, dat dat in de praktijk wel zo uitgepakt is was natuurlijk een leuke meevaller.
Als je ze toen had vertelt dat er 50 jaar later heel veel mensen nog steeds met plezier in rijden voor de hobby had waarschijnlijk niemand je gelooft
De Pluriel maakt misschien nog kans, je weet nooit hoe we er over 50 jaar tegenaan kijken
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Verschil tussen de Pluriel en de new Mini:
Een pleuriel is een bak om te huilen. Wat wil je met een naam die is afgeleid van het Franse woord voor huilen: Pleurer….
Een new Mini is een wereldbak. Betrouwbaar, goed gebouwd én een goede restwaarde…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Tja ik ben ook geen fan van de pluriel.
Als ik naar de afwerking kijk van de nieuwe C3 dan heb ik daar meer hoop op. Overigens komen die motoren volgens mij zo uit de mini vandaan
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Cool!
Maar wel een beetje een raar ding nog om te zien.
Leuk dat er ook een C3 Picasso en C8 achter rijden
Wellicht is dat geen toeval?
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
En erachter rijdt nog een Grand Picasso met open klep. Daar zit vast en zeker ook nog een fotograaf of cameraman in.
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Goed gezien, je heb gelijk dat is een C4GP
Sorry maar ik vind het helemaal niks, het lijkt wel z’n merkloos fantasie modelletje van hotwheels…
of een modelletje uit een verassingsei…....
Ja de C-cactus was wel mooi….
Bijna elk merk, heeft wel een interessant model…..