Meestal?
In elk geval niet altijd.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Wat bedoel je nou te zeggen Paso ?
Kentekenplaten en carte gris blijven bij/op de auto!!!
Als de verzekeraar verzekert zal hij dat doen met een tijdelijk kenteken of op chassisnummer.
Ik weet niet of ik het bij het rechte eind heb maar, als jij uit belgie komt?, dan gelden er in Nederland toch echt andere regels. Zou jammer zijn dat je daardoor de TS op het verkeerde been zet.
Ik bedoel dat de platen in Frankrijk niet achter gehouden worden, maakt niet uit of ik nu uit België kom.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Kentekenplaten in Nederland zijn inmiddels wezenlijk onderdeel van het kentekenbewijs. In Frankrijk is dat niet zo, nee.
Dus die platen blijven gewoon op die auto zitten.
wendela (verbannen) schreef:Ik had volgend verhaal in de Wiki gezet van het forum, maar dat is weer verdwenen.
Het importeren van een auto vanuit Frankrijk.De papierwinkel die bij een Franse auto hoort valt reuze mee. Er is eigenlijk alleen de carte grise, het kentekenbewijs. Dit is een enkelvoudig document.
In geval van koop zet de verkoper twee strepen over de carte grise en tussen de strepen wordt Vendu geschreven met daarbij de datum en het tijdstip. Eventueel wordt de carte grise ook nog getekend door de verkoper.Dan wordt het formulier voor de overdracht ingevuld. Dit is een document in drievoud. Het Certificat de Cession d’un Véhicule. Eén exemplaar is voor de verkoper, één voor de Prefecture die meestal door de verkoper verstuurd wordt. En één exemplaar voor de koper.
Dit formulier is bij de Prefecture, bij gemeentehuizen of via internet te krijgen.
Het meenemen van deze papieren bij koop is aan te bevelen en te downloaden via deze site:http://www2.equipement.gouv.fr/formulaires/fic_pdf/cerce.pdf
Dit fomulier, samen met de doorgestreepte carte grise is voldoende voor de RDW om de auto in te voeren.Tot slot: het is niet toegestaan om met een verlopen CT (Controle Technique, APK) te rijden, dus dat is het enige wat eventueel nog gedaan zou moeten worden.
Om een oud draadje even opnieuw op te pakken; wie heeft er ervaring met het invoeren van een niet-rijdende auto uit Frankrijk?
Het Certificat de Cession d’un Véhicule, bestaat dat nog steeds? (bovengenoemde link werkt niet meer, helaas)
Ik ben vooral benieuwd hoe je, eenmaal in Nederland, kunt aantonen dat de auto jouw bezit is, aangezien je bij restauratieprojecten -naar ik aanneem- geen Nederlands kenteken kunt aanvragen.
OOok bij restauratie projecten kan je een kenteken aanvragen. Nodig heb je het buitenlandse kentekenbewijs en je eigen legitimatiebewijs. Als het chassisnummer klopt met het buitenlandse kentekenbewijs kan je gewoon een kenteken krijgen. Let wel op dat je de auto daarna schorst ivm apk en verzekeringsplicht totdat de auto klaar en apk gekeurd is.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)