Timo1990 schreef:Een bruine type 1 TRD met 104.000 kilometer:
http://www.leboncoin.fr/vi/76547235.htm?ca=12_s
:smt055
niet goedkoop(tenslotte moet de auto ook nog rijklaar worden gemaakt,) maar wel de moeite waard om er 20000-30000 km per jaar mee te gaan rijden
wel goed onderhouden, anders ben je binnen enkele jaren door deze auto heen
wie gaat deze dame redden???
de citroen-liefhebber
Waar ergens in frankrijk staat hij ik ben wel geintresseeeeeerd
The King is in de building
Citroen C4 Grand Picasso 16VTI LPG G3 2011
Citroen C3 14 exclusief 2003
in ieder geval in departement 57 weet niet waar dat is maar amil de goede man anders
een leuke bx om dagelijkss mee te gaan rijdenen onderhoud is vrij simpel bij dit tijpe
de citroen-liefhebber
onderhoud van zulke diesels bij redelijk kilometrage
iedere 7500 olie verversen
iedere 15000(of7500) oliefilter
iedere 30000 luchtfilter en brandstoffilter
iedere 30000 km lhm filter reinigen
iedere 60000 lhm
iedere 120000 /60000 distributie verv
zit er nog meer op?
geen computer, geen pollenfilter, geen bsi
heerlijk sleutelen toch?
de citroen-liefhebber
Assitch schreef:Timo1990 schreef:Een bruine type 1 TRD met 104.000 kilometer:
niet goedkoop(tenslotte moet de auto ook nog rijklaar worden gemaakt,) maar wel de moeite waard om er 20000-30000 km per jaar mee te gaan rijden
wel goed onderhouden, anders ben je binnen enkele jaren door deze auto heenwie gaat deze dame redden???
Niet goedkoop?? Voor en 86-er in onberispelijke staat met zeer lage kmstand? Voor een BX die over 1,5 jaar belastingvrij is? Zelfs met deze vraagprijs is ie spotgoedkoop!! Komt iets van 300 bij voor RDW/BPM, of niks als je hem stalt tot 2011 voorjaar, en iets van 300 tot 400 voor het ophalen met ambulance. Is net over degrens met Luxemburg. Ik denk, met alle respect, dat je je vergist. Een type 1 TRD wordt steeds zeldzamer en blijft het mooiste model. Over enkele jaren zijn ze definitief uit het straatbeeld verdwenen en de gelukkigen die er dan 1 hebben gekoesterd zijn spekkoper. Mijn TRD van 84 is vorige week getaxeerd op 4750 euro en die is ws net zo mooi maar hogere kmstand en geen origineel interieur (Sport). Een TRD met 104k op de teller en in originele staat doet taxatiewaarde van 5500 tot 6000.
Daarnaast, hoe goedkoop kun je rijden zodra de auto belastingvrij is? Nog geen 5 euro per maand verzekering en dan mag ik 10000 rijden per jaar, geen wb en een verbruik van gemiddeld 1 op 18.
Dus je stelling dat deze BX niet goedkoop is, is bezijden de waarheid. Wellicht voor jonge mensen met een krappe beurs, maar die moeten dan bijv een Cannes kopen voor 250 euro. Daarmee bedoel ik niet dat jij zo’n jongeling bent, maar dat ik me kan voorstellen dat 1200 voor een aantal onder ons gewoon te veel geld is voor een auto van wat voor merk dan ook.
Koester de klassiekers in wording!! Ik heb overigens al een bod uitgebracht dat is geaccepteerd. Ik heb afspraken gemaakt met de verkoper maar die houdt hem terecht niet vast. Ik kan pas over 2 weken de auto ophalen en als ze hem eerder kwijt zijn dan heb ik pech.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
mooi! Die TRD Die wil ik wel.
een mooie auto die het verdient om bewaard te blijven en met beleid kan dit ook nog goed dagelijks vervoer zijn
de citroen-liefhebber
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Assitch schreef:in ieder geval in departement 57 weet niet waar dat is maar amil de goede man anders
57 is Moselle, en dat ligt idd net onder Luxemburg. Daar ben je echt zo, zeker als je door Duitsland gaat… Prachtig ding die TRD! En zo te zien al veel interesse op het forum. Zou leuk zijn als die naar NL komt.
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Timo1990 schreef:Een bruine type 1 TRD met 104.000 kilometer:
Nog één! Ook een diesel van hetzelfde jaar..
BX type 1 diesel ‘86
‘Beetje’ goedkoper, maar wel meer km’s gereden en de algehele staat is wat minder.
Joie de Vivre ..avec Citroën!
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Mooi kleurtje die type 1 BX..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
BX 14 Leader 1987
3175 km’s ..maagdelijke BX, of tellerfraude. Prachtige auto!
Joie de Vivre ..avec Citroën!
VivéLaDeuche schreef:BX 14 Leader 1987
3175 km’s ..maagdelijke BX, of tellerfraude. Prachtige auto!
Inderdaad een prachtige Leader!! Zeker omdat het aantal Leaders van modeljaar ‘87 in Bleu Romantique op 1 hand te tellen zijn. Bijna alle Leaders uit 1987 zijn namelijk gewoon grijs.
Onderhoudsboekje zit erbij, dus dit zal geen tellerfraude zijn.
Jammer dat de eigenaar de auto niet wil laten exporteren…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Jammer dat die leader een type2 is en net niet belastingvrij te krijgen maar wel heel mooi zeg!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
VivéLaDeuche schreef:Timo1990 schreef:Een bruine type 1 TRD met 104.000 kilometer:
Nog één! Ook een diesel van hetzelfde jaar..
BX type 1 diesel ‘86
‘Beetje’ goedkoper, maar wel meer km’s gereden en de algehele staat is wat minder.
maar van die 19rd is wellicht ook iets moois te maken zij het niet zo perfect als de auto met 104000 km
de citroen-liefhebber