3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Geen C6 opvolger
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43293
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 02 september 2009 09:14 PM
  [ # 31 ]

Dat ben ik helaas niet met je eens. Ik heb de opleiding ” vervoer beveiligde personen” mogen volgen, en durf met 7 ton rij ervaring te beweren dat je met een achterwiel aangedrijven auto als een bmw 5/7 of Mb E/S klasse veel harder een bocht kunt nemen dan met welke voorwiel aangedreven auto. Een achterwiel aandrijver blijft nou eenmaal veel langer neutraal.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Double Chevron
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 16-05-2006

Gepost: 02 september 2009 09:24 PM
  [ # 32 ]

Als je goed kan rijden met een achterwiel aangedreven auto misschien wel ja. Daarom zeg ik ook: “de doorsnee chauffeur”.

Always Smile Smile

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 02 september 2009 10:15 PM
  [ # 33 ]

Ik ga ook akkoord met waterman, of beter gezegd, de mensen rond mij gaan er mee akkoord. Ik heb nog niet voldoende ervaring, en mijn picasso met een E vergelijken is ook totaal verkeerd. Maar zowel men vader als andere mensen die we kennen zeggen toch dat het weggedrag van een grote achterwielaangedreven auto veel evenwichtiger is en veel stabieler, zeker met het ESP dat op elk van die auto’s tegenwoordig standaard zit kan zelf een onervaren bestuurder met een achterwielaangedreven auto erg snel door de bocht gaan.
In sneeuw of andere omstandigheden met zeer beperkte grip is het natuurlijk nog altijd een nadeel.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 september 2009 10:17 PM
  [ # 34 ]
waterman771 schreef:

Dat ben ik helaas niet met je eens. Ik heb de opleiding ” vervoer beveiligde personen” mogen volgen, en durf met 7 ton rij ervaring te beweren dat je met een achterwiel aangedrijven auto als een bmw 5/7 of Mb E/S klasse veel harder een bocht kunt nemen dan met welke voorwiel aangedreven auto. Een achterwiel aandrijver blijft nou eenmaal veel langer neutraal.

Dat geld denk ik wel alleen met droog weer? Even vanuit gaande dat je geen traction control heb Wink

Overigens die hybride C6 is dacht ik ook niets. De bollen gaan er dan wel onder vandaan om ruimte te maken voor de elektromotoren bij de achterwielen… Tenmiste zo had ik het begrepen.

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 04 september 2009 04:25 PM
  [ # 35 ]

Het staat nu vast:
De C6 en Peugeot 607,krijgen geen opvolger meer. Sad

 

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 04 september 2009 04:28 PM
  [ # 36 ]

En hier

 

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6490
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 04 september 2009 04:53 PM
  [ # 37 ]

Ach, over 5 jaar ziet de wereld er weer heel anders uit. Dus wie weet hoe men er tegen die tijd over denkt.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 04 september 2009 05:58 PM
  [ # 38 ]

Wat betekenen al die briggies nu eigenlijk. Mijn frans is niet. (al te best)

Stoppen ze nu gewoon met de produktie van de huidige topmodellen of gaan ze geen opvolger ontwikkelen ?

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6490
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 04 september 2009 06:36 PM
  [ # 39 ]

Dat laatste.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 06 november 2009 10:19 PM
  [ # 40 ]
par eXeMple! schreef:
Double Chevron schreef:

de Franse president zal straks uit pure merde met een Duits onding moeten rondrijden.

Dat zal echt niet gebeuren… Cool

Uiteindelijk zou hij zelfs de presidentiële DS uit het Conservatoire terug kunnen verordeneren… Dat zou pas klasse zijn! Laughing

Hoe zou PSA eigelijk reageren als een Franse autogek die president is geworden uit puur protest idd een DS, CX of XM laat voorrijden?

“chauffeur, je ziet maar hoe je het doet, maar ik verrek het om in een eco6 te gaan rijden zonder bolletjes!”

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 12 november 2009 03:06 PM
  [ # 41 ]

Ik begin meer berichten te lezen dat de C6 verdwijnt zodra de DS5 wordt geïntroduceerd in 2011. Ik hoop niet nono dat het waar is maar het lijkt er wel op.

Citroën moet nu eindelijk haar best gaan doen om de C6 meer in de spotlights te zetten Evil or Very Mad .

ZERAuto

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 12 november 2009 03:27 PM
  [ # 42 ]

Wat een lelijk ding op dat plaatje. Lijkt wel een beetje op zo’n monsterlijke BMW X6 die ik laatst zag tuffen.Ik kreeg spontaan braakneigingen. Ik verdenk BMW er van dat ze een voormalig SSang Yong ontwerper in dienst hebben genomen. Zou Citroën…...?

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43293
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 november 2009 03:39 PM
  [ # 43 ]
Citrophile schreef:

Ik begin meer berichten te lezen dat de C6 verdwijnt zodra de DS5 wordt geïntroduceerd in 2011. Ik hoop niet nono dat het waar is maar het lijkt er wel op.

Ik zie het probleem niet. Ik begrijp dat je tegen die tijd op het punt staat een C6 te kopen uit je opmerkingen dus tegen 2011 koop je dan toch gewoon nog even snel een nieuwe waar je zo weer 3 tot 5 jaar mee vooruit kunt?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 12 november 2009 03:41 PM
  [ # 44 ]

Als de DS5 er zo uit gaat zien, mag die bij mij op de oprit… Twee problemen, ik heb er geen geld voor en geen oprit. Maar je weet het nooit, over een paar jaar kan dat zo maar anders zijn…

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Gepost: 12 november 2009 03:41 PM
  [ # 45 ]
Citrophile schreef:

Ik begin meer berichten te lezen dat de C6 verdwijnt zodra de DS5 wordt geïntroduceerd in 2011. Ik hoop niet nono dat het waar is maar het lijkt er wel op.

Citroën moet nu eindelijk haar best gaan doen om de C6 meer in de spotlights te zetten Evil or Very Mad .

ZERAuto

Ach ja, alles wat er in de pers staat is waar, die jongens zijn in hun vrije tijd CEO bij alle grote autoconstructeurs, dus die zullen wel weten waar ze het over hebben zeker?

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook