kan iemand mij vertellen wat olie in de verdeler doet ,wat hier de oorzaak van is ??? ben net de verdeler aan het vervangen om dat mijn xm slecht starte en schokkend reed ??
verdeler zat niet erg vast trouwens
Groet Roy
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Het kan zijn dat je nokkenaskeerring lek is, dit komt regelmatig voor.
is dit erg ,kan ik hier mee door rijden?? en is het een beetje zelf te repareren en veroorzaakt dit ook het schokken??? heb net weer met de auto gereden en het word steeds erger ( het schokken ) ook is het net of ze op 3 poten loopt
Groet Roy
:cevr
wat weer een boel vragen he?
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
xm'metje schreef:is dit erg ,kan ik hier mee door rijden?? en is het een beetje zelf te repareren en veroorzaakt dit ook het schokken??? heb net weer met de auto gereden en het word steeds erger ( het schokken ) ook is het net of ze op 3 poten loopt
Groet Roy
:cevrwat weer een boel vragen he?
Als er olie in je verdelerkap komt kan dat best schokkerig rijgedrag tot gevolg hebben natuurlijk.
Je ontsteking is dan niet goed meer.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
heb vanmiddag de boel goed schoongemaakt en een ander verdeler en rotor ingezet maar het schokken is nog..
Roy
:cevr
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
xm'metje schreef:is dit erg ,kan ik hier mee door rijden?? en is het een beetje zelf te repareren en veroorzaakt dit ook het schokken??? heb net weer met de auto gereden en het word steeds erger ( het schokken ) ook is het net of ze op 3 poten loopt
Groet Roy
:cevrwat weer een boel vragen he?
op 3 poten met een 6 pitter?
4 of 5 poten dan in ieder geval loopt ze in een keer niet meer lekker als je voor je gevoel dik 160 moet rijden of harder rij je 130/140 en voor deze snelheid moet ik haar te ver intrappen, dus met andere woorden het lijkt net of je maar 100pk gebruikt van de 200pk.
Groet Roy
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
als je zoveel vermogen mist zou ik denk even rustig aan doen.
heeft de auto tijd stil gestaan?
zo’n XM komt zeker wel zonder garantie?
arjan_verkade schreef:als je zoveel vermogen mist zou ik denk even rustig aan doen.
heeft de auto tijd stil gestaan?
zo’n XM komt zeker wel zonder garantie?
wel weet ik dat de vorige eigenaars er meer in de stad hebben gereden dan gewoon wat de auto daarvoor heeft gedaan wat stilstaan betreft weet ik helaas niet..
en helaas zit er ook geen garantie op, heb haar namelijk particulier gekocht.
Roy
:cevr
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
xm'metje schreef:arjan_verkade schreef:als je zoveel vermogen mist zou ik denk even rustig aan doen.
heeft de auto tijd stil gestaan?
zo’n XM komt zeker wel zonder garantie?
wel weet ik dat de vorige eigenaars er meer in de stad hebben gereden dan gewoon wat de auto daarvoor heeft gedaan wat stilstaan betreft weet ik helaas niet..
en helaas zit er ook geen garantie op, heb haar namelijk particulier gekocht.
Roy
:cevr
oke dan zal stilstaan wel meevallen.
als die bij de dealer vandaan kwam, dan wil nog wel eens gebeuren dat die daar al jaartje staat ofzo.
daar knappen ze soms ook niet van op.
hoop dat je het snel vind
suc6
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Ik zou de gehele onsteking en hetgeen dat daarmee samenhangt vervangen. Wees wel wijs en vervang de onderdelen door nieuw of heel jong gebruikt. Nu is het ff doorbijten maar als ie lekker loopt is het erg prettig. Check ook de bobine en module.
Ik zou je ook willen aanraden om de foutcodes uit te lezen. Dat maakt het zoeken makkelijker.
Domme vragen bestaan niet.
Het is inderdaad niet onverstandig om even nieuwe bougies, bougiekabels, verdelerkap en rotor te monteren. Waarschijnlijk loopt de motor dan al een stuk beter.
ik zou toch eerst die nokkenaskeerring maken
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
bedankt voor al jullie tips ! zo’n nokkenas is dat een beetje zelf te doen ? of kan je het beter laten doen
nieuwe bougies, kabels komt zo spoedig mogelijk en de bobine zal ik ook nog checken!
Groet Roy
:cevr
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
ik heb ooit bij een VW Jetta de nokkenaskeerring vervangen, ging wel aardig
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
klopt het dat ik deze bougies moet hebben voor de 24v?
301190 Bougie Eyquem RFC58LS3 XM V6 96145071 RFC58LS3 € 3,50
heb ik hier weg gevist
http://www.iddstechnique.nl/startmotor_dynamo_ontstekingen.htm
Groet Roy
:cevr
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl