1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Gs Club Break 1974 - weer inmiddels op de weg avontuur
Jurre
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 06-02-2009

- GS/GSA X3
- ID/DS 19B
Gepost: 13 oktober 2009 09:17 PM

Omdat mijn draadje net even na de laatst gemaakte back-up is geplaatst, toch even het goede nieuws!

even in het kort dan:
Zelf opgehaald uit Frankrijk met de oprijwagen. 1500 km rijden, leuk en toch wel vermoeiend maar een avontuur om (zo weer) te doen.



We rijden inmiddels helemaal gekeurd en wel, met blauwe platen:)

Inmiddels zijn apk puntjes gedaan:oa de accu vastgezet, uitlaat vastgezet, remblokken achter vervangen, handremblokken waren heeel ver te zoeken, fuseekogel vervangen, ashoezen vervangen.

Nu gaan we lekker toeren en ik ga jullie weer op de hoogte houden. Ga nu de stoelen aanpakken, zijn nog niet zo zeer doorgezakt, maar de bekleding is wel stuk.

Groeten!

Als het maar niet nieuw is en ik eraan kan sleutelen..
Id19 1967 | Tomos 4L 1969| GSA X3 1980 | Peugeot J7 1980 | Gazelle Apollo HMC 303

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 13 oktober 2009 09:20 PM
  [ # 1 ]

Die had ik dus ergens zien staan. Ik weet even niet meer waar. Gefeliciteerd!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 14 oktober 2009 02:15 PM
  [ # 2 ]

Nog steeds leuk!

Citroen!

Profiel  
 
Rosj
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 112
Geregistreerd: 20-07-2009

- GS/GSA 1015 Club Berline.
Gepost: 14 oktober 2009 05:55 PM
  [ # 3 ]

Ik zag hem staan! mooi

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 14 oktober 2009 07:34 PM
  [ # 4 ]

Prachtige GS. Van mij mag je wel meer foto’s plaatsen. Altijd goed.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Jurre
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 06-02-2009

- GS/GSA X3
- ID/DS 19B
Gepost: 15 oktober 2009 11:06 PM
  [ # 5 ]

Nou meer foto’s zijn er zeker Smile

Vandaag en gisteren aan de bekleding en stoelen begonnen. Dat de meeste gs/gsa stoelen doorgezakt zijn, en dat de bekleding uitdroogt, verpulverd is wel bekend. Ik heb me er maar eens op gestort, en met resultaat dunkt me.

Eerst heb ik de complete bekleding losgehaalt, alle deeltjes losgetoornd en malletjes gemaakt.Stofzuiger binnen bereik houden/stofkap opzetten.. Very Happy Ik wilde de leren/skai delen opnieuw gebruiken want die komen terug in de deuren, de nieuwe kleur van de stoelen heb ik een tintje donkerder gemaakt. Puur omdat ik het mooi en wat praktischer vind dan lichte bekleding.

Daarna heb ik de stoel met foam opgevult, waar nodig en vastgelijmt. Rubbers vervangen, en extra rubbers bijgeplaatst.. dat scheelt echt heel veel doorzakken Smile aanrader!

Verder natuurlijk de nieuwe stof uitgesneden met behulp van de malletjes, alles weer aan elkaar gestikt. Beetje skai schoongemaakt en alles weer vastgezet. Ik ben er aardig lang zoet mee geweest, maar ik heb dan ook gelijk mallen voor de volgende keer. Ook is de volgorde van het in elkaar/uit elkaar halen nu beter bekend Wink

Hier wat foto’s


Bekleding eraf.


Foam erop.


Het was behoorlijk gesleten Wink


ff testen hoeveel rubbers lekker zitten


naaien, passen en meten en hop klaar


weer vastzetten, vastlijmen etc


bijna klaar, nog een beetje “opschudden” en dan kunnen ze erin.


Groeten Jurre

Als het maar niet nieuw is en ik eraan kan sleutelen..
Id19 1967 | Tomos 4L 1969| GSA X3 1980 | Peugeot J7 1980 | Gazelle Apollo HMC 303

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 15 oktober 2009 11:27 PM
  [ # 6 ]

Goed bezig! Wat voor een naaimachine heb je gebruikt?

Citroen!

Profiel  
 
Jurre
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 06-02-2009

- GS/GSA X3
- ID/DS 19B
Gepost: 15 oktober 2009 11:49 PM
  [ # 7 ]

Een alles erop en eraan-industrie machine, die ik ook voor mijn werk gebruik Smile
Denk niet dat een huis-tuin-keuken machine het trekt..

gewoon rechtdoor, met wandelende naald+voet etc.
polyestergaren dikte 40

Als het maar niet nieuw is en ik eraan kan sleutelen..
Id19 1967 | Tomos 4L 1969| GSA X3 1980 | Peugeot J7 1980 | Gazelle Apollo HMC 303

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 16 oktober 2009 12:56 AM
  [ # 8 ]

Strak stoeletje weer… Mooie auto ook.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 16 oktober 2009 08:39 AM
  [ # 9 ]

Je kunt het foam nieuw kopen bij o.a.  Chevronics in Engeland. Ben je gelijk van die door gezten stoelen af zonder het op te vullen.

Profiel  
 
Jurre
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 06-02-2009

- GS/GSA X3
- ID/DS 19B
Gepost: 16 oktober 2009 09:44 AM
  [ # 10 ]
citro-power schreef:

Je kunt het foam nieuw kopen bij o.a.  Chevronics in Engeland. Ben je gelijk van die door gezten stoelen af zonder het op te vullen.

Thanks voor de tip!

Als het maar niet nieuw is en ik eraan kan sleutelen..
Id19 1967 | Tomos 4L 1969| GSA X3 1980 | Peugeot J7 1980 | Gazelle Apollo HMC 303

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 16 oktober 2009 09:15 PM
  [ # 11 ]

Die stoel ziet er weer heel netjes uit zeg. Mooi werk!!

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Jurre
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 06-02-2009

- GS/GSA X3
- ID/DS 19B
Gepost: 12 november 2009 10:15 PM
  [ # 12 ]

Ben inmiddels flink aan het bikken, slijpen en krabben geweest. De onderkant,dorpels en wielkasten zijn nu helemaal kaal. Wel wat roest tegengekomen natuurlijk hehe, maargoed het kan (altijd) erger Wink

Pfff wat een werk zeg.. wel op een brug Very Happy maar daar krijg je flinke armen van Wink Straks gaat er een laagje dinitrol(ml+metallic) op, dus dan kunnen we er weer een tijdje tegen.

Ook het dashboard eraf gehad, alle stekkertjes schoongemaakt.Kilometertellerkabel vastgezet, zodat ik zie wat hoe hard ik de rest achter me laat( ....als er een veiligheidsdrempel tussen zit) Wink Luchtfilterbehuizing eraf gehad en schoongemaakt, en toen ook gelijk de mengverhouding iets minder rijk gezet. Dat start een stuk makkelijker, dat was voorheen alleen volgas mogelijk. Voorscherm bijrijderskant verzet zodat ie net niet meer tegen de deur aanloopt, dat is wel zonde van de lak ( gebruik hem nauwelijks , maar toch).

Nou dat was het wel weer ff.

Als het maar niet nieuw is en ik eraan kan sleutelen..
Id19 1967 | Tomos 4L 1969| GSA X3 1980 | Peugeot J7 1980 | Gazelle Apollo HMC 303

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 13 november 2009 11:07 AM
  [ # 13 ]

Goed bezig!

De ergste roest zit meestal tussen de dubbele platen onder de voeten van de bestuurder en bijrijder. Daar kan je niet bij (alleen met een slangetje voor anti-roestmiddel).

Citroen!

Profiel  
 
Jurre
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 06-02-2009

- GS/GSA X3
- ID/DS 19B
Gepost: 19 januari 2010 12:14 AM
  [ # 14 ]

Allereerst nog een mooi 2010! de borrel gemist,maar was zelf hard aan het werk.
Ik lees nog wel mee, ik reageer wat minder Wink maar zit niet stil. Geholpen met de onderkant van een J7, een DS en een CX, dus flink kunnen oefenen met slijpen en zelfs een eerste laswerkje Smile.Zo leer je nog eens wat. Inmiddels toch maar aan wat serieuze laspraktijken begonnen samen met iemand die het vaker doet. Bank eruit, bekleding eraf, op de brug en genieten maar Razz De kleine gaatjes bleken toch wat meer voeten in aarde te hebben, zoals verwacht.. dat natuurlijk wel. Maar vol goede moed doorgehakt, uitgeboord en geslepen. Nu is het bijna klaar. Het is fris zo zonder verwarming afgelopen tijd, dat wel.. dan maar een extra thermootje aan en een broodje bakpao op zijn tijd Wink

op de brug

je denkt ik haal die bitumenlaag er wel ff af..

en voor je het weet kijk je er doorheen HAHAHA huh ja nu lach ik er weer om

en weer netjes dicht

Ook de plekken in de holle ruimte onder achterbank gedaan, net zoals de dorpel aan de bestuurderszijde. Dorpels van binnen volgespoten en tussen de dubbele platen waar mogelijk gespoten met roestomvormer, waarschijnlijk morgen een hele laag ML en daarna een laag Metallic.

En dan kunnen we hopenlijk er weer een tijdje tegen. Mr. Green Weg met die pekelzooi, laat het voorjaar maar beginnen! Ja je moet optimistisch blijven.

Als het maar niet nieuw is en ik eraan kan sleutelen..
Id19 1967 | Tomos 4L 1969| GSA X3 1980 | Peugeot J7 1980 | Gazelle Apollo HMC 303

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 19 januari 2010 01:05 AM
  [ # 15 ]

Als je de bitumen goed heet stookt (verfstripper) steek je het er zo af.
Verder: Goed bezig!

Citroen!

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook