Ik heb sinds juli 2008 een c5 tourer ligne business. Een perfecte auto maar wat een drama-telefoon!
Dit is het model met duokaart. De ene keer komen de telefoontjes tijdens het rijden binnen op mijn gewone gsm en de andere keer weer op de auto. Ook na het uitstappen blijven de inkomende telefoontjes gewoon prettig binnenkomen in de auto! Ik heb links en rechts al geinformeerd maar het blijkt dat ik iedere keer mijn gsm aan en uit moet zetten en ook de telefoon in de auto aan en uit moet zetten!
Kom op! We leven in 2009! Als vertegenwoordiger met vele korte ritten per dag is dit gewoon niet te doen. Heeft iemand dezelfde info? Ik overweeg om gewoon een ouderwetse parrot bluetooth te laten plaatsen. Dit is wel een blamage voor het systeem wat in de auto zit. Maar ja…
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Bericht verplaatst.
Het is wel de bedoeling dat je voor het instappen je mobiele telefoon uitzet.
En als je uit de auto stapt, zet je je mobiel weer aan.
Duosim werkt NIET tegelijk!
Dus geen probleem van de C5, maar van de gebruiker
Dat begrijp ik wel, maar als je 10 keer per dag in en uitstapt heb ik wel wat anders te doen dan telefoon aan/uit. Ik begrijp niet dat dit zo op de markt is gekomen! Dus toch de parrot voor mij!
Dan is de parrot inderdaad beter (heb ik ook)
Totaal aantal Berichten: 1806
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Bij onze peugeot met duosim is het geen probleem als de telefoon aan blijft, wordt automatisch in de auto opgenomen, en bij verlaten weer naar de telefoon, ik heb begrepen dat dit aan de provider kan liggen en diens instellingen voor de duokaart ...
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Totaal aantal Berichten: 243
Geregistreerd: 30-03-2007
- C3 1.4 HDI 16v exclusive
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
- DS 3 1.6 THP Sport&Chic
- Xantia V6 Exclusive
Het probleem ligt idd bij de telefoon provider. In België werkt het systeem bvb enkel zoals het hoort bij Proximus, en dan nog enkel op speciale aanvraag. Het kan de moeite zijn om te infomeren bij u provider voor een master en slave duoSIM.
mvg
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 31-03-2006
- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
Martin18 schreef:Dat begrijp ik wel, maar als je 10 keer per dag in en uitstapt heb ik wel wat anders te doen dan telefoon aan/uit. Ik begrijp niet dat dit zo op de markt is gekomen! Dus toch de parrot voor mij!
Gelukkig komt dit niet alleen bij Citroen voor. Mijn collega heeft een Volvo XC70 en heeft hetzelfde. Hij moet ook zijn mobiel uitzetten als hij in de auto stapt.
Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project
En natuurlijk onze sleutelplek http://www.sleuteltje-11.net (We hebben nog plaats in de stalling)
Je hoeft je mobiele telefoon niet uit te zetten.
Er is een trucje. Zodra er gebeld wordt met de ‘autotelefoon’ schakelt het systeem gelijk de gespreken door naar deze SIM-kaart. Als je dan weer belt met je mobiele telefoon schakelt het systeem weer over op de SIM kaart in je mobiel.
Dus het volgende is vaak het handigst:
Als je in de auto stapt bel je even naar je voicemail via de ‘autotelefoon’ (ander nummer kan ook, maar de voicemail is meestal handiger), je hoeft de telefoon maar 1 keer over te laten gaan.
Als je dan uit de auto stapt bel je even met je mobiel naar de voicemail.
Is iets minder omslachtig dan elke keer je mobiel uit te zetten.
Ik had ook liever een BT oplossing in mijn C5 gehad, maar op zich werkt het duosim systeem vrij aardig. soms gaat het weleens mis en dan komt het gesprek op mijn mobiele telefoon binnen. Ik schakel dus in principe mijn telefoon niet uit als in stap. het lijkt wel of hij automatisch de simkaart kiest die het laatst aangemeld is op het netwerk. Nou ja, vrijwel altijd dan
In de phase I had ik ook dit systeem en dat werkte eigenlijk ook prima.
Het delen van telefoonnummers is nu wat knullig, daarvoor de parrot een perfecte oplossing.
Succes met wennen!
Totaal aantal Berichten: 66
Geregistreerd: 10-08-2008
- C5 break 2.2hdif exclusive aut
- C1 Ambiance
- C3 E-HDI
Hallo
mij nokia kan heel snel via uit/aan toets op offline gezet worden en ook weer snel aan.
maar ja het blijft vervelend
groet
Goedemiddag
In mijn C6 zit ook een duo-kaart. Akkoord dat Bluetooth handiger lijkt (als het feilloos functioneert). In mijn vorige wagen (Volvo S80 nieuw) koppelde mijn gsm zich slechts in 5 op de 10 gevallen automatisch. In de Saab van mijn echtgenote verloopt de koppeling altijd feilloos. Haar gsm koppelt zich zelfs reeds vanop afstand, van buiten de wagen (indien contact geactiveerd is natuurlijk) Dus, hier in Belgie en via Proximus werkt het systeem met duokaart perfect en tegen lage prijs (2€ maand)Nadeel: een inkomend gesprek moet ik steeds eerst weigeren op mijn gsm die vervolgens automatisch doorschakelt naar wagen. Voordeel: de gesprekskwaliteit is uitstekend, geen storing, geen ruis steeds heldere conversaties. Opletten echter, je gesprekspartner krijgt meestal een voor haar/hem vreemd gsm-nr op zijn scherm nl het nummer van je duokaart. Maar ook dat went.
Vriendelijke groet
Moet je je GSM dan niet uistschakelen als je in de auto stapt ? enkel het gesprek weigeren op je GSM en de telefoonkaart ( duokaart in dit geval ) geactiveerd laten staan in de auto ?
Ik heb een C5 besteld en twijfel nog of ik een duokaart van proximus zou nemen ?
Totaal aantal Berichten: 243
Geregistreerd: 30-03-2007
- C3 1.4 HDI 16v exclusive
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
- DS 3 1.6 THP Sport&Chic
- Xantia V6 Exclusive
Bij proximus moet je een beetje aandringen voor een master en slave kaart, dan krijg je die combo en moet je geen telefoons aan of uit zetten, de master in de auto en de slave in je handtoestel, werkt perfect bij mij.
mvg
Beste Danbru
Ik ben geen techneut noch een ITC’er maar ik zou zeggen: niet aarzelen en duo-kaart aanschaffen. Werkt prima, geluid glashelder, geen ruis… niente. Wel moet ik bij inkolmend gesprek dit gesprek weigeren op mijn gsm (master sim). Het wordt dan ogenblikkelijk doorgeschakeld naar de sim van je wagen (slave). Enfin, zo zijn de kaarten bij mij ingesteld. Ik verkies deze werkwijze nl de sim van mijn gsm blijft ‘de master.Ik krijg te weinig oproepen in de wagen om andersom te werk te gaan.
Beste skremar ,
als je dan niet in je auto zit dan worden de oproepen geweigerd in je auto veronderstel ik , moeten de mensen dan niet altijd heel lang bellen voor je opneemt of kun je het aantal beltonen instellen ?
Want het systeem weigert dan veronderstel ik de oproepen , of is het zo dat als de contactsleutel niet in je auto zit de oproepen onmiddellijk op je gsm komen ?
mvg