2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

Auto slaat niet aan bij starten (was eerst koppeling vervangen)
Janwillem
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 204

Gepost: 04 november 2009 09:43 PM
  [ # 16 ]

Ik denk dat ik het er maar gewoon op waag met die Gomet hoes. Ik las wel wat over Spidan hoezen die niet geweldig waren, maar over Gomet lees ik niets.

Iemand ervaringen hiermee?

Profiel  

michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1349

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 07 november 2009 09:54 AM
  [ # 17 ]
Janwillem schreef:

Ik denk dat ik het er maar gewoon op waag met die Gomet hoes. Ik las wel wat over Spidan hoezen die niet geweldig waren, maar over Gomet lees ik niets.

Iemand ervaringen hiermee?

Ik heb al regelmatig stuurhuishoezen vervangen, en het beste is orgineel.
Mijn ervaring met andere, zeker spidan is dat ze of eraf schieten, of schuurt en de volgende apk weer een gat erin zit.

Vervangen aan de linkerkant, en rechts zonder stuurbekrachtiging is goed te doen. Aan de kant van de stuurcilinder(rechts) is een klote werkje.

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  

Janwillem
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 12 november 2009 08:18 PM
  [ # 18 ]

De koppeling is inmiddels vervangen. Gister de auto gestart om te kijken of ik alles weer goed aangesloten had en dat ging goed.

Vandaag probeerde ik de auto weer te starten, maar deze sloeg niet aan (auto staat nogsteeds binnen in de garage).

Een aantal dingen heb ik al getest. De motor draait wel rond en ik hoor bij het op contact zetten de benzinepomp werken. Daarnaast heb ik de rotor/stroomverdelerhuis bekeken en dit is niet vochtig. De bougies en kabels zijn net een jaar oud.
Wat zou het kunnen zijn? Kapotte bobine? Kan ik de bobine ook zelf testen?

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 12 november 2009 11:12 PM
  [ # 19 ]

Misschien is de BDP sensor losgeraakt of beschadigd. Hoe dan ook even alle kabels nakijken die je losgehaald hebt. Let ook op de massakabel die van de accu naar de versnellingsbak loopt.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

Assitch
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 413

Gepost: 13 november 2009 01:05 AM
  [ # 20 ]

Ik heb al regelmatig stuurhuishoezen vervangen, en het beste is orgineel.
Mijn ervaring met andere, zeker spidan is dat ze of eraf schieten, of schuurt en de volgende apk weer een gat erin zit.]

afgezien van vervolgschade door met kapotte of losse hoezen door te rijden

dus duurkoop? is goedkoper als goedkoop spul

de citroen-liefhebber

Profiel  

Janwillem
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 13 november 2009 10:48 AM
  [ # 21 ]
Mechuccio schreef:

Misschien is de BDP sensor losgeraakt of beschadigd. Hoe dan ook even alle kabels nakijken die je losgehaald hebt. Let ook op de massakabel die van de accu naar de versnellingsbak loopt.

Die BDP-sensor zit op de bovenkant van de versnellingsbak, toch?
Die is namelijk wel losgeweest, dus ik vermoed dat het daar wel in kan zitten.
Kan ik die sensor doormeten/testen?

Profiel  

citrus
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 132

Gepost: 13 november 2009 12:05 PM
  [ # 22 ]

De sensor heeft een vaste weerstandwaarde.
Ik heb bij mijn sensor 50 ohm gemeten en via de accu komt er 0,5 volt op met contact aan uiteraard. Maar met de motor uit.
Maar veel kan er ook niet stukgaan aan die sensor.

Nog even of Topic over de koppeling.

Is Valeo als merk voor de koppelingset aanbevolen of is een ander merk als LUK ( repset ) of Sachs ook prima in een citroën?

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 13 november 2009 12:29 PM
  [ # 23 ]

Die sensor zit inderdaad boven op de bak, meten inderdaad zoals Citrus aangeeft, ze gaan niet vaak stuk maar het kan wel. Ook kan het zijn dat het stekkertje van de sensor (er zit een kabel van zo’n 25 centimeter aan) niet goed vast zit of beschadigd is.

@Citrus, ik heb Valeo koppelingen gebruikt waar LUK in de drukgroep gestanst was en LUK koppelingssets waar de drukgroep van Valeo was en ook sets die wel uit een fabrikant kwamen. Men ‘zegt’ dat de Valeo’s fijner zijn maar dat kan ik niet beamen. Ik heb bij zo’n 10 BXen de koppeling vervangen en gewoon willekeurig welk merk door de onderdelenboer geleverd werd gebruikt en daar tot op heden geen problemen mee gehad. In mijn 16V zit nu een LUK koppelingsset die alweer bijna een ton gigantisch op zijn flikker krijgt en daar heb ik nog geen enkel probleem mee gehad.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

BX19trs
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3830

- BX 19 trs
Gepost: 13 november 2009 12:52 PM
  [ # 24 ]
Janwillem schreef:

De koppeling is inmiddels vervangen. Gister de auto gestart om te kijken of ik alles weer goed aangesloten had en dat ging goed.

Vandaag probeerde ik de auto weer te starten, maar deze sloeg niet aan (auto staat nogsteeds binnen in de garage).

Een aantal dingen heb ik al getest. De motor draait wel rond en ik hoor bij het op contact zetten de benzinepomp werken. Daarnaast heb ik de rotor/stroomverdelerhuis bekeken en dit is niet vochtig. De bougies en kabels zijn net een jaar oud.

Controleer eerst of er vonk is: gebruik een oude bougie aan een afgekoppelde kabel en controleer of er brandstofdruk is!

Emiel

Profiel  

Janwillem
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 13 november 2009 03:56 PM
  [ # 25 ]
citrus schreef:

De sensor heeft een vaste weerstandwaarde.
Ik heb bij mijn sensor 50 ohm gemeten en via de accu komt er 0,5 volt op met contact aan uiteraard. Maar met de motor uit.
Maar veel kan er ook niet stukgaan aan die sensor.

Nog even of Topic over de koppeling.

Is Valeo als merk voor de koppelingset aanbevolen of is een ander merk als LUK ( repset ) of Sachs ook prima in een citroën?

Ik ben trouwens hard op zoek geweest naar een Valeo set, maar de meeste winkels hebben alleen die LUK set

Profiel  

Janwillem
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 13 november 2009 09:47 PM
  [ # 26 ]
BX19trs schreef:
Janwillem schreef:

Controleer eerst of er vonk is: gebruik een oude bougie aan een afgekoppelde kabel en controleer of er brandstofdruk is!

Emiel

Ik heb net de test gedaan met de bougie en daar zag ik wel een vonk vanaf komen. Tevens ruik ik ook wel een lichte benzinelucht (geen zware lucht). Hoe check ik met zekerheid de brandstofdruk? De brandstofaanvoerslang even losmaken tijdens het starten?

Enig idee wat de veroorzaker van het probleem zou kunnen zijn?

Profiel  

Janwillem
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 14 november 2009 09:13 PM
  [ # 27 ]

Vandaag weer een test uitgevoerd en er blijkt dat het ook niet aan de aanvoer van de benzine licht. Er spuit benzine uit de aanvoerslang.

Dus er komt benzine uit de slang en de bougies vonken. Wat zou ik nogmeer kunnen testen?

Profiel  

Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2198

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 14 november 2009 09:41 PM
  [ # 28 ]

Waarschijnlijk gaan dan je injectoren niet open, omdat de ecu niet genoeg of foute waarden doorkrijgt. Grote kans dat de BDP sensor dus loopt te bokken.

Profiel  

BX19trs
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3830

- BX 19 trs
Gepost: 14 november 2009 09:46 PM
  [ # 29 ]

Als de BDP sensor stuk is vonkt de ontsteking helemaal niet meer…

Emiel

Profiel  

Janwillem
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 14 november 2009 11:41 PM
  [ # 30 ]
Vermond schreef:

Waarschijnlijk gaan dan je injectoren niet open, omdat de ecu niet genoeg of foute waarden doorkrijgt. Grote kans dat de BDP sensor dus loopt te bokken.

Vandaag trouwens op de sloop een andere BDP sensor gehaald en dit had verder geen positieve uitwerking.
Ik heb overigens wel een vonk, dus ik denk dat het dan niet aan de BDP sensor ligt

Profiel  

2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook