bogaard77 schreef:Succes met een HD geveerde auto achter je die niet loopt…...
Dat is geen ramp! De auto’s die ik meestal sleep lopen toch niet meer
Zolang ik wielen heb, rij ik!
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
stuiter de stuiter de stuiter? ops:
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Wat ook een goede oplossing is: Contact aan, bougies eruit, ding in z’n 5 en gewoon meeslepen.
Zolang ik wielen heb, rij ik!
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
ehhh…een 2cv heeft geen 5e versnelling
(Al was er een bedrijf in Zwitserland (Weber) die dat wel maakte voor de A types)
CitroenAZU schreef:ehhh…een 2cv heeft geen 5e versnelling
(Al was er een bedrijf in Zwitserland (Weber) die dat wel maakte voor de A types)
Een 2CV heeft ook niet een actief veersysteem dat onder druk gehouden moet worden… dus die kan je gewoon in zijn vrij slepen.
Zolang ik wielen heb, rij ik!
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Aha, nu zie ik het. Ik dacht dat het over de 2cv ging (zie titel)
Ik denk overigens dat als je middels een oplooprem de handrem van het te trekken voertuigin werking stelt het best link kan zijn als je bijv. in een bocht zou moeten remmen. (bij een niet Citroen dus handrem op de achterwielen) Ik denk dat de boel dan behoorlijk gaat glijden…
CitroenAZU schreef:Aha, nu zie ik het. Ik dacht dat het over de 2cv ging (zie titel)
Ik denk overigens dat als je middels een oplooprem de handrem van het te trekken voertuigin werking stelt het best link kan zijn als je bijv. in een bocht zou moeten remmen. (bij een niet Citroen dus handrem op de achterwielen) Ik denk dat de boel dan behoorlijk gaat glijden…
Niet gevaarlijker dan met een normale aanhangwagen.
Probeer ten eerste maar eens met de handrem de voorwielen te laten blokkeren! Als je achterwielen ouzden weglijden in de bocht ben je net zo ver van huis.. Achterwielen blokkerenn wel een stuk makkelijker.
Met een goed gedoseerd werkende oploomrem zal het wel meevallen.
We gaan er binnekort wel mee spelen, hoe het bevalt hoor je dan wel
Zolang ik wielen heb, rij ik!
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
mpostma schreef:CitroenAZU schreef:Aha, nu zie ik het. Ik dacht dat het over de 2cv ging (zie titel)
Ik denk overigens dat als je middels een oplooprem de handrem van het te trekken voertuigin werking stelt het best link kan zijn als je bijv. in een bocht zou moeten remmen. (bij een niet Citroen dus handrem op de achterwielen) Ik denk dat de boel dan behoorlijk gaat glijden…
Niet gevaarlijker dan met een normale aanhangwagen.
Probeer ten eerste maar eens met de handrem de voorwielen te laten blokkeren! Als je achterwielen ouzden weglijden in de bocht ben je net zo ver van huis.. Achterwielen blokkerenn wel een stuk makkelijker.
Met een goed gedoseerd werkende oploomrem zal het wel meevallen.
Ja, ik bedoelde juist auto’s met handrem op de achterwielen (daarom had ik dat erbij gezet, maar het staat er idd niet duidelijk)
Met de handrem op de voorwielen heb ik er wel vertrouwen in.
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
plofkop schreef:We gaan er binnekort wel mee spelen, hoe het bevalt hoor je dan wel
ben benieuwd!
mpostma schreef:
DE voorwielen worden juist de richting in gedongen waar de trekstang naar toe wijst. Mits ie niet in het stuurslot valt natuurlijk… (heeft een eend eigenlijk een stuurslot?)
Kortom: een eend met triangel gedraagt zich als een 1 assige aanhangwagen met de as achter. De vooras zit er min of meer voor spek en bonen bij qua sturen betreft. Die gaat als een slaaf de trekstang achteraan. Het is echt een briljant principe. Het werkt alleen niet bij een Diravi.
Bij mijn weten zit de triangel aan het chassis en kan deze dus niet zijwaarts bewegen en dus op die manier ook de wielen laten sturen. Achteruit rijden met een triangelconstructie kan dus ook niet. De voorwielen werken als een soort zwenkwielen.
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:mpostma schreef:
DE voorwielen worden juist de richting in gedongen waar de trekstang naar toe wijst. Mits ie niet in het stuurslot valt natuurlijk… (heeft een eend eigenlijk een stuurslot?)
Kortom: een eend met triangel gedraagt zich als een 1 assige aanhangwagen met de as achter. De vooras zit er min of meer voor spek en bonen bij qua sturen betreft. Die gaat als een slaaf de trekstang achteraan. Het is echt een briljant principe. Het werkt alleen niet bij een Diravi.
Bij mijn weten zit de triangel aan het chassis en kan deze dus niet zijwaarts bewegen en dus op die manier ook de wielen laten sturen. Achteruit rijden met een triangelconstructie kan dus ook niet. De voorwielen werken als een soort zwenkwielen.
Je moest maar eens een filmpe zien van hoe het werkt.
Ach, ik heb het ook maar gehoord
Overigens, ik heb wel vertrouwen in die triangelconstructie hoor. ALleen jammer dat de wetgever dat vertrouwen niet deelt ...
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Ik heb me een jaar geleden hier geheel in verdiept. Dit zijn die dingen die ik vond:
Een eend met triangel is GEEN aanhanger. Als deze speculaties zijn dus sowieso onjuist. Een eend met triangel moet gezien worden als sleep. Dit houdt in dat de wagen die gesleept wordt en zeg op de weg voorbeweegd zelfs een geldige APK moet hebben. Lichtbakken ed zijn dus niet nodig, maar is wel veilig. Al hoeft er dus geen andere kentekenplaat op.
Na enkele telefoontjes en mails diverse instanties naar o.a. Politie Noord-Brabant Noord (die deze vraag vaker hadden gehad) blijkt dat het verboden is om een eend te verslepen met een triangel.
Verder heb ik al vaker verhalen gehoord over afgebroken sleepogen. Als er dan niemand in je eend zit om die te besturen ben je de sjaak.
Doe met deze info wat je wilt. Het wordt vaak gedaan en ook gedoogd (zoals zoveel in dit frut-land), maar het mag dus niet naar mijn weten en of het veilig is…
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"
Totaal aantal Berichten: 205
Geregistreerd: 18-08-2004
- CX 2400 GTi '79
- CX 2400 Prestige '76
- Ami 6 Berline '62
- Ami 8 berline '71
- CX 2400 ambulance normalisee '78
- 2CV Special '86
- ID/DS ID20 Prefecture
- XM V6 ESJ9 BVM berline
Wat late reactie maar toch: Twee weken geleden een eend getriangeld waarvan op het laatste moment een sleepoog afbrak. Ging allemaal goed en het chassis was gaar maar het is geen prettig gevoel. Een betere constructie is een triangel die je met de motorsteunbouten vastzet. Daar heb ik ooit kilometers mee gereden en dat gaat fantastisch. Voelt veel strakker.