Totaal aantal Berichten: 123
Geregistreerd: 20-08-2007
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 12 Pure Tech 82 Live
Kort lijstje:
VW Transporter ‘75
Citroën Berlingo ‘99
Citroën Xsara Picasso ‘06 *
* nog in bezit (voor hopelijk lange tijd)
VW Transporter T2 ‘75
Citroën Berlingo ‘99
Citroën Xsara Picasso ‘06
Citroën C4 Cactus ‘16
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 06-06-2008
- BX BX 1.6 tzi automaar
Kleine bijdrage:
Mazda 323 sedan - wit
Opel kadett E hatch - rood
Renault 5 GTX - grijs
Volvo 340 - wit
Opel kadett B sedan - beige
Citroen acadiane - zwart/ zeer licht grijs
Citroen BX 1.9 TZI - grijs(huidige wagen)
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Na het halen van mij rijbewijs eerst gereden in de auto van mijn ouders. Een type 1 Xsara break 1.4i.
Daarna werd deze ingeruild op een type 2 Xsara break 1.6 16v Ligne Prestige Bonheur.
Later kwam daar nog een Saxo 1.1i 538 bij. Die is inmiddels weg. Ik heb het met de Saxo nooit echt kunnen vinden. In de stad was het wel weer een fijn karretje, daar was die beter in zijn element dan op de snelweg.
Toen werd het tijd voor een eigen auto. Dat werd een Xsara Coupé 1.4i Ligne Séduction.
Ik heb hier in een jaar of 4 tijd ruim 100.000 km gereden.
Altijd een prima auto geweest, met veel veercomfort voor een auto op stalen veren.
Ik miste er wel wat vermogen in, ook jammer was het ontbreken van airco.
Maar een leuke auto om mee te beginnen
Vorig jaar mei aan iets heel anders begonnen, namelijk de CX 25 GTi Turbo 2.
Deze heb ik nog steeds in bezit.
Het is een hobby auto waar ik met veel plezier in rijd. Veel bekijks onderweg
Natuurlijk een luxe uitvoering van de CX die lekker vlot rijdt. Hopelijk gaat die nog lang mee!
Dit jaar mei heb ik de bovenstaande gele Xsara ingeruild voor een nieuwer luxer exemplaar.
Namelijk deze Xsara Coupé 1.6 16v VTR Différence II.
Deze wordt nu dus gebruikt voor dagelijks gebruik. Het is toch wat meer auto dan de vorige Xsara. Is eigenlijk ook voorzien van alle gemakken. automatische airco, cruise control, BT carkit, boardcomputer, etc…
Ook is de wegligging een stuk beter door de verlaagde achteras. Daar moet je dan wel iets aan veercomfort voor inleveren.
Het huidige wagenpark is dus zo
Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 13-03-2007
- 2CV Van Clee
- 2CV AZ 1968
- 2CV Teilhol Tangara
Vanaf ca 1996, in chronologische volgorde:
1996-heden Van Clee Mungo (1991) *
1998-1999 Volvo 340 (1985)
2000-2002 Fiat 500 (1969)
2000-2001 Land Rover 88 (1979)
2001-2002 Ford mondeo (1997)
2002 (2 weken) Nissan Vanette (1995)
2002-2003 Citroen ZX (1996)
2003-2006 Suzuki SJ410 (1992)
2005-2006 Mercedes 190 (1986)
2006-2009 Renault R4 tl (1983)
2006-2008 Citroen BX TGD (1994)
2008-heden Subaru Legacy (2001) *
2009-heden 2cv (1968) *
Bereden voor de baas:
VW transporter
Ford Fiesta
Opel Corsa
Ford Escort
Toyota HiLux
* = nog in bezit
Van Clee Mungo 1991
Teilhol Tangara 1988
AZ 1968
AZ 1955
Totaal aantal Berichten: 849
Geregistreerd: 18-07-2005
- 2CV 6 Spécial S6 '90
- 2CV Acadiane
- Saxo 1.1 Ben
Opel Kadett C 1.2 S Caravan 1979 (bruin)
Volvo 66 1.1 GL 1981 (groen) - DAF met Reanult-motor waar een Volvo-badge op stond.
-jarenlang autoloos geweest-
Citroën ZX 1.4i Reflex U9 1993 (bleu amiral)
Citroën ZX Avantage 1.9 D 1994 (bleu amiral)*
Citroën 2CV6 Spécial S6 1990 (rouge vallelunga)*
Citroën Acadiane 1985 (jaune service)*
Citroën 2CV Spécial 1976 (jaune cédrat)*
* heb ik nog.
[ http://www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990) - Acadiane (1985) - 2CV Spécial (1976)
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 22-11-2009
- Berlingo 1.8i Multispace
Mijn mobiele historie:
> simca 1100
> Toyota Carina st
> Saab 99 Turbo
> Citroën BX 19 TRI
> Seat Ibiza
> Mercedes 208D
> Peugot 309
> Opel Combo 1.4I
En vanaf a.s vrijdag:
> Citroën Berlino 1.8i
Een lekker allegaartje dus.
Voor foto’s : auto foto’s
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
He Frank, niet alleen streekgenoot, maar ook nog collegaligfietser, of heb je die al lang weer aan de wilgen gehangen?
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 22-11-2009
- Berlingo 1.8i Multispace
Hoi Graddus!
M’n ligfiets is jaren geleden al aan de wilgen gehangen.
De wilgen van marktplaats wel te verstaan. Werkloos dus ik moest iets.
Wel altijd spijt van gehad maar ja.
Totaal aantal Berichten: 849
Geregistreerd: 18-07-2005
- 2CV 6 Spécial S6 '90
- 2CV Acadiane
- Saxo 1.1 Ben
frank8265 schreef:M’n ligfiets is jaren geleden al aan de wilgen gehangen.
Ligfiets? Ik heb er hier ook nog een in de schuur staan.
[ http://www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990) - Acadiane (1985) - 2CV Spécial (1976)
Alleen een Citroën Xsara vanaf september 2007.
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ow, lijstjes, leuk!
Nou, gaat ie dan:
01 Ford Fiesta 1984, geweldig beginnerskarretje
02 Suzuki Alto 1983, leuk, zuinig, en twee motoren kaduuk in een halfjaar.
03 Ford Escort, 1984. Olieboot met kapotte klepstoters, maar hij deed het altijd. Net als rotten.
04 VW Golf 1.3, 1983. 2 jaar heel goedkoop mee gereden, na motorwissel toch onverwacht einde oefening ivm roest.
05 Opel Corsa 1.2, 1985. Olieboot, was ‘m na een week al he-le-maal zat. Toch nog 3 maand mee gereden.
06 Citroën BX 1.4 Leader, 1987. Begin van hopeloos verslingerd raken aan hydrau-pneumatiek
07 VW Golf 1.6 Diesel, 1987. Motorisch op, er is sprake van “dapper ploegde hij voort”. Ter overbrugging
08 Citroën BX 1.9 Diesel, 1988. Miskoop van de eeuw.
09 Ford Sierra 1.6, 1987. Don’t ask, wel leuk driften trouwens
10 Mitsubishi Lancer 1.8 Diesel Wagon, 1991. Geweldige diesel, erg traag.
11 Opel Astra 1.7 TD, 1996. Ex-PTT, mooi groen. Reed heel behoorlijk, wel een olieboot.
12 Pontiac Trans Sport 3.8 V6, 1993. Geweldige Amerikaan met, helaas, grote dorst.
13 Ford Mondeo 1.8 Wagon, LPG, 1994. Hele fijne rijdersauto, als ie rijden wilde. Telkens last met LPG installatie.
14 Opel Kadett 1.4, 1991. Je moet wat, na een scheiding.
15 Suzuki Alto, 1988. En de alimentatie
16 Mazda 121 1.3, 1989. Rotte achterkant door aanrijding, verder geen commentaar
17 Mazda 323 1.3, 1985. Nooit weg moeten doen, en dat voor een Japanner.
18 Citroën BX 19 TZi Break, 1991. Er stak een boom over…
19 VW Golf 1.6 Diesel, 1987. Hij deed het. Zelfs nog zonder verlies weten te verkopen na een halfjaar.
20 Citroën BX 16 TZi, 1991. Rijdt nog steeds.
21 VW Golf 1.6, 1987. Tot genoegen van een kennis nog altijd mobiel.
22 Citroën BX 16 TRS aut, 1987.
23 Citroën BX 14, 1986.
24 Citroën BX 19 GT, 1986, sloophok.
25 Citroën BX 14 1989 “Besje”. Zucht…
26 Peugeot 405 SR 1.9 aut, 1988. BX op schroefveren, ben er wel blij mee
27 Citroën BX 16 TGi, 1992.
Tja…
Totaal aantal Berichten: 229
Geregistreerd: 24-07-2008
- Xsara Coupé 1.6 16v VTR Différence II
1. Ford Escort CL uit 1994, kleur zilvergrijs. 2002-2008.
2. Xsara Coupé 1.6 16V VTR Bonheur uit 2002, kleur Bleu Le Mans. 2008-2008.
3. Xsara Coupé 1.6 16V VTR Différence II uit 2003, kleur Gris Island. 2008-heden.
Mijne is lekker kort:
2008, Peugeot 207 1.6 HDIF 90pk XS Pack 5d, Bleu Neysha
2004, Citroën C2 1.4 VTR, groen (vert absinthe?)
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 19-01-2010
- (Grand) C4 Picasso 1.6 THP eb6v Ligne Business 2010
Nog niet zo lang; van alles wat;
Opel Corsa 1.5 TD 1995 - rood (later vaal roze)
Lancia Delta HPE HF Turbo 1998 (zwart metallic)
Audi A3 1.9 TDI 2006 (donkerblauw parelglans)
Citroen GC4P 1.6 THP eb6v LB 2010 (Icare metallic)
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Hier mijn lijstje!
- 10 dagen na mijn 18e verjaardag ontving ik mijn rijbewijs, een dag later stond dit blauwe monster, een AX 11 TRE, voor de deur (ik weet het: lucky bastard). Van 1993 tot 2001 heeft-ie me ontzettend veel plezier gegeven, makkelijk, snel, wendbaar, praktisch - ik baal er nu van dat ik, toen hij min of meer ‘op’ was, geen plek had om hem te stallen en later in oude luister te herstellen. Niet meer in de RDW-database terug te vinden, als iemand weet waar hij zich bevindt, houd ik me aanbevolen!
- In 2001 en 2002 heb ik mogen genieten van mijn Alfa 164 3.0 V6-24 Super. Van een (heerlijk) stadsautootje in een klap naar een super-sportwagen met 210 pk en een waargenomen kilometerteller-top van 265. Wat een lijnen, wat een knopjes op het dashboard, wat een geluid van die V6…maar een goedkope Alfa moet wel stuk gaan, en na dik een jaar bleken er zoveel reparaties nodig te zijn dat ik naar verstandiger blik uitkeek.
- Een relatief jonge Xantia 2.0i SX leek verstandig, ze had een lekkere motor, super-vering en als ze reed was het een heerlijke auto. Ze zag er goed uit ook, in een mooie donkerrode kleur en met heel geslaagde C5-wieldoppen - maar met geen enkele auto heb ik zoveel ellende gehad als met deze, alles wat met koeling te maken had is stukgegaan en na een jaar was ik het zat, en heb ik de verstandigste (maar saaiste) auto ter wereld gekocht.
Deze Rover 620i - een Honda Accord met wat chroomstrippies - was snel, stil, zuinig en niet kapot te krijgen, de cruise control maakte er een prima lange-afstandrijder van. Maar saaaaaaaaaaaaai…. in 2005 heb ik haar aan mijn vader verkocht, die rijdt er nog steeds met veel plezier in.
Ik wist nog niet wat ik precies wilde en heb toen eerst mijn vaders auto overgenomen, een heerlijke, praktische, fijne BX Deauville. Geen snelheidsmonster maar wat kan er een hoop in, wat zit het lekker en wat ziet-ie er nog steeds leuk uit.
Een paar maanden later reed ik toevallig langs Timmer in Groningen, en na een proefrit was ik verkocht: een CX moest het worden! Al snel, eind 2005, had ik (elders) een net, maar betaalbaar exemplaar gevonden, een zwarte 22 TRS:
In 2008 wist ik zeker dat ik de rest van mijn leven CX zou blijven rijden, maar de carburateur van de 22 TRS had wat moeite met starten en ik ging op zoek naar een andere CX. Die vond ik, en in deze cassis nacre 25 GTi rijd ik nog steeds met bijzonder veel plezier rond:
Daarnaast heb ik, met een vriend van me, geprobeerd om een vermoeide 25 GTi Turbo te redden. Ze staat nog steeds op mijn naam maar de reddingspoging bleek vergeefs, ze wordt voor onderdelen gebruikt: