Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005
- ZX 1.8 Break aura
Ben vandaag bij Hegru geweest vanwege oa het kontzakkende probleem maar dit was eigenlijk niet het probleem waarvoor ik echt naar hen ben gegaan.
Ik had met m’n brik last van koelvloesistof lekkage en dat heb ik zelf geprobeerd te fixen maar oa. de aandrijfas zat in de weg en ik had geen brug ter beschikking dus heb ik hem bij Hegru gebracht.
Hegru heeft het “waterhuisje achter?” vervangen +een “lekslang?” en de multisnaar vervangen.
Nu heeft het koelwater probleem er niets mee te maken maar die lekslang (zoals zij het noemen) heeft een oplossing gebracht voor het kontzakken.
Nu rest mij alleen nog een goede lhm verversing met het doospoelen van oa de remservo.
Rien
KuikenXXL schreef:Ben vandaag bij Hegru geweest vanwege oa het kontzakkende probleem maar dit was eigenlijk niet het probleem waarvoor ik echt naar hen ben gegaan.
Ik had met m’n brik last van koelvloesistof lekkage en dat heb ik zelf geprobeerd te fixen maar oa. de aandrijfas zat in de weg en ik had geen brug ter beschikking dus heb ik hem bij Hegru gebracht.
Hegru heeft het “waterhuisje achter?” vervangen +een “lekslang?” en de multisnaar vervangen.
Nu heeft het koelwater probleem er niets mee te maken maar die lekslang (zoals zij het noemen) heeft een oplossing gebracht voor het kontzakken.
Echt absoluut 100% onmogelijk. Een lekslang kan dat helemaal niet.
Je zult het verschijnsel hebben dat verse LHM (tijdelijk) wonderen doet; tijd voor verversing en doorspoelen dus!
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005
- ZX 1.8 Break aura
Ok da’s m’n volgende missie.
Heb je nog tips hoe ik met die servo aan de slag ga om daar lhm doorheen te spoelen??
Alvast bedankt.
Rien
KuikenXXL schreef:Ok da’s m’n volgende missie.
Heb je nog tips hoe ik met die servo aan de slag ga om daar lhm doorheen te spoelen??
Alvast bedankt.
Rien
Ja, rempedaal ingedrukt houden en één voor één de remklauwnippels opendraaien.
Zie http://autos.groups.yahoo.com/group/BXNL_faq/message/10
en ook 17.
Waarbij ik op wil merken dat het toch handiger is om de motor niet draaiende te hebben; als de bollen goed genoeg zijn lukt het netaan om een halve liter te spoelen zonder helemaal van druk af te raken.
Maar dan wel tussentijds starten. Laat je ‘m lopen dan zie je dat de LHM kan gaan schuimen, dat “voelt niet goed” en volgens sommigen kan dat problemen opleveren.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005
- ZX 1.8 Break aura
Ok da’s eigenlijk nog veel simpeler dan de moeilijke plannen die ik in m’n hoofd had. Op de site van Thijs staat dat meestal de nippels aan de voorpoten het makkelijkst los gaan. uiteraard zal ik proberen alle nippels los te maken en te laten doorstromen. Ik zie wel of ik ze achter ook los krijg als dat niet gaat dan helaas maar niet! zou ik dan in dat geval iets kunnen doen met de retourslangen??
Rien
KuikenXXL schreef:Ok da’s eigenlijk nog veel simpeler dan de moeilijke plannen die ik in m’n hoofd had. Op de site van Thijs staat dat meestal de nippels aan de voorpoten het makkelijkst los gaan. uiteraard zal ik proberen alle nippels los te maken en te laten doorstromen. Ik zie wel of ik ze achter ook los krijg als dat niet gaat dan helaas maar niet! zou ik dan in dat geval iets kunnen doen met de retourslangen??
Rien
Achter moet je ze - zoals denk ik ook op de door mij aangegeven site staat - tijdig los beginnen te weken met kruipolie (geen WD40!).
Dan willen ze na enig geduld wel los, mits je dit ófwel met een perfect passende dop doet óf met de (echte vise-)griptang - mits je daarmee zo goed kunt omgaan dat je de nippels ook heel kunt houden.
Maar die leidingen achter zijn het allerbelangrijkst, omdat daar vaak de vervuiling zit. De doorstroming is er domweg te klein.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005
- ZX 1.8 Break aura
Het zou dus de moeite lonen om geduld te hebben na het inspuiten en er evt. de volgende dag of de dag erop pas eraan te beginnen.
Rien
Mijn ervaring met de BX (en de Xantia ook trouwens) is dat het wel zo handig is om, als je de achterremmen wilt spoelen, de auto in de hoogste stand te zetten, dan spuit de LHM er lekker uit. Anders druppelt het slechts een beetje. Voor maakt het niet uit.
JM
BxBandit schreef:Mijn ervaring met de BX (en de Xantia ook trouwens) is dat het wel zo handig is om, als je de achterremmen wilt spoelen, de auto in de hoogste stand te zetten, dan spuit de LHM er lekker uit. Anders druppelt het slechts een beetje. Voor maakt het niet uit.
JM
En dan ook de achternaaf ondersteunen, helpt nog beter en dan trek je nooit lucht naar binnen.
Ich bin ein Breaker
Das ook grappig, ik dacht dat er iets mis was met de voorkant van bx die ik pas had geleend, omdat die niet omlaag kwam of althans veel en veel later. Maar de achterkant is juist niet goed dus (die komt vrijwel gelijk omlaag)
Caroline81 schreef:Das ook grappig, ik dacht dat er iets mis was met de voorkant van bx die ik pas had geleend, omdat die niet omlaag kwam of althans veel en veel later. Maar de achterkant is juist niet goed dus (die komt vrijwel gelijk omlaag)
Maar “niet goed” is een groot woord hoor; het is vrij normaal dat de achterkant sneller inzakt dan de voorkant.
“vrijwel meteen” doet me wel vermoeden dat er wel eens wat mag worden ververst of gespoeld.
Ich bin ein Breaker