Hallo Citrofielen,
Wat ik mij nu zo zat af te vragen is het volgende.
Als je in een C6 rijdt merk je dan dat je een klasse hoger rijdt dan de nieuwe C5 ?
Ik heb al en paar keer in de nieuwe C5 gereden met HP vering en dit rijdt al erg goed.
De nieuwe C5 is natuurlijk nieuwer dan de C6, persoonlijk vind ik de C6 mooier dan de C5 !
Maar is bijvoorbeeld de vering in de C6 nog beter dan in de C5 ?
Overigens vind ik het interieur van de C6 wel mooi en niet verouderd zoals ik veel lees hier.
Maar wat moet de doorslag geven om de C6 te kopen, voor mij is dat voornamelijk het uiterlijk, ik vind de C6 verschrikkelijk mooi, maar ik weet dus niet of de C6 beter rijdt dan de C5, daar ben ik dus erg benieuwd naar, wat de ervaringen hierin zijn ?
Nu kan ik natuurlijk een proefrit aanvragen, maar hier in de buurt hebben ze geen C6 staan.
Ik hoop over 2 jaar een mooi tweedehands exemplaar te kunnen kopen, ze worden dan voor mij betaalbaar.
Nu rijd ik overigens nog in een C5 phase 1 bouwjaar 2003 waar ik ook zeer tevreden mee ben.
Nu Citroen C6 2.7 exclusieve en C2, gereden Saxo 1.4 en AX 11TGE
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Een C6 rijdt beduidend één en misschien wel twee klasse hoger dan de nieuwe C5. Op de V6 modellen zit hydractive3+ met AMVAR (Amortissement Variable= Variabele Demping). Bovenop de 2 standen van het hydractive3+(comfort en sport) zijn er 16 verschillende dempings instellingen.
Hierbij is de vering en demping heel erg soepel wanneer het kan en erg hard wanneer het moet, dat hangt van de situatie af.
Dit geeft als het ware de moderne interpretatie van het CX Prestige comfort. Dus veel meer comfort dan de C5, vooral het wiegen zal opvallen wat een DS, SM en een CX ook doen. De C6 is en voelt veel groter aan dan de nieuwe C5.
Je kunt dit wel zo lezen, maar om het te ervaren zul je toch met een C6 V6 moeten rijden. De C6 2.2HDI heeft geen AMVAR en is qua veersysteem hetzelfde als de C5.
Gelukkig vindt jij het C6 interieur wel mooi, maar ik vind het voor zo`n grote en dure Citroën veel te eenvoudig qua design. Ook qua materiaalgebruik van het plastic is het van lagere kwaliteit dan in een nieuwe C5 en C4 Picasso, ook qua afwerking legt de C6 het af tegen de 2 andere Citroën modellen.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
dat uiterlijk is een ding, het interieur lijkt me toch net ff belangrijker. Als je dat niets vind maar de wagen is wel mooi, is dat leuk voor de buren… maar jij zit altijd aan de binnenkant.
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Zoals de C6 nu is, zou ik de C6 niet willen. Maar besluit Citroën om het C6 interieur te verbeteren en moderniseren naar Citroën maatstaven dan kan ik nog mening veranderen.
Jammer dat Citroën het zo laat liggen met de C6, ze probeerden er zo makkelijk mogelijk mee weg te komen maar de concurrentie is keihard in die prijsklasse.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Vooralsnog ziet het er naar uit dat de C6 binnen twee jaar uit het programma gaat. Ik zou er dus niet op rekenen dat er nog veel aan verandert/verbetert wordt.
Totaal aantal Berichten: 7795
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ik kan uit eigen ervaring melden dat de C6 inderdaad een klasse hoger is qua vering in comfort. De C5 is toch een stuk stugger, ook al wil deze nog best een beetje hydropneumatisch deinen.
Vergeet ook niet dat de wielbasis van een C6 bijna tien centimeter groter is. Dit draagt ook bij aan de comfortbeleving, net als het iets hogere wagengewicht.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7795
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
En in alle eerlijkheid vind ik het interieur van de C6 echt niet lelijk, integendeel.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Het interieur kan ik ook niet lelijk noemen, ik vind het te eenvoudig voor zo`n type Citroën.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 15704
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Wel eens gehoord van ‘eenvoud siert’?
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Ik vind ook nou juist de sobere lijnen erg bij de sfeer van de auto passen. Als er al een minpuntje te noemen is, dan is het de ‘knopjeskermis’ op het middenconsole. Dat vind ik dan wel jammer dat ze daar een standaard PSA-radio voor genomen hebben.
Ik ben gek op knopjes
Overigens vind ik mijn C5 ook vaak best wel stug veren, (C5 phase 1)
Dus een C6 veert soepeler, ik wordt toch wel erg nieuwsgierig nu.
Vooral de C6 met het lichte interieur en dashboard vind ik erg mooi.
Maar ik denk dat ik één van de weinige ben die het Dashboard mooi vind
Nu Citroen C6 2.7 exclusieve en C2, gereden Saxo 1.4 en AX 11TGE
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
volgens mij vind bijna iedereen het dashboard mooi .
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 18-12-2006
- 2CV 2cv6
- (Grand) C4 Picasso C4 picasso 1.8 16V
Als ik dit zo zie dan vind ik dit erg mooi, idd iets van eenvoud siert!
Natuurlijk even voor en goed vergelijkings onderzoek die van een C5
Dit vindt ik ook erg mooi, maar dit neigt toch meer naar het duitse toe.
Gr. Pieter
HY Pick-Up (under construction)
2cv ‘79 Vert Bambou (verkocht…..)
C4 Picasso 1.8 16V (daily driver)
Totaal aantal Berichten: 6490
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Het uiterlijk van de C6 vind ik beter geslaagd dan het interieur. Niet lelijk, maar wat voor een auto als de C6 toch jammer is, is het gebruik van de standaard onderdelen uit de PSA-schappen. Toen ik 2 jaar geleden het genoegen had om een kwartiertje in een C6 te mogen sturen, vond ik het een enorme afknapper dat de hendels voor richtingaanwijzer en ruitenwisser exact dezelfde waren als die in mijn Peugeot 206. Overigens zijn de zij-knipperlichten als ik me niet vergis ook hetzelfde als die op een 206. Toch jammer.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Green-Duckman schreef:Als ik dit zo zie dan vind ik dit erg mooi, idd iets van eenvoud siert!
Natuurlijk even voor en goed vergelijkings onderzoek die van een C5
Dit vindt ik ook erg mooi, maar dit neigt toch meer naar het duitse toe.
Gr. Pieter
Vind de C5 zeer geslaagd, maar ik hou toch meer van het “zen” interieur van mijn C6. Ik vind dat de C5 teveel naar het Duitse overhelt in details (bvb de aansluiting van het dashboard in de zijdeur = zeer abrupt net zoals in vrijwel alle Duitsers - bouten en schroeven weet je wel bv ook de aansluiting van dashboard met midden console). Dit soort details vind ik bij de C6 beter geslaagd.
Denk dat de nieuwe staandaarden straks gaan gezet worden door ds3 ds4 en ds5 inzake Franse interieurs.
Grote gruwel bij alle Duitsers vind ik de vele hoekjes en kantjes, stofnesten etc. Mooi bij aanschaf, niet om aan te zien na een jaar of 2.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 26-09-2007
- BX 14RE
- C6 (2005-2012) 3.0 V6 Exclusive benzine
Over smaak valt niet te twisten, dus dat zal ik hier niet doen. De één zal meer waarde hechten aan de vormgeving van het exterieur, de ander meer aan het interieur (omdat je meer in de auto zit dan erbuiten staat).
Toen de C6 nog niet zo lang uit was heb ik een dagje er één meegehad van de dealer, een 2.7 hdi. Niet om te kopen, maar om op zijn aandringen te ervaren hoe het rijgedrag is (om ook als het ware te vergelijken met het DS of CX gevoel).
Wat me bijgebleven is, is niet of bijvoorbeeld het interieur mooi of te eenvoudig was, maar het sublieme comfortabele rijgedrag.
Groeten,
Niek
C6 3.0 V6 Exclusive benzine 2005 en BX 14RE 1991. Ook nog: Renault 4 TL 1989 (hobby/erbij). Eerder veel Citroëns, onder meer: BX, DS, Xantia, C5, CX, XM, C6