Hallo allemaal,
Ik merkte dat mijn AX 1.1 injectie een tikkend geluid produceerd, volgens mij komt het boven uit de kop. Hij tikt vooral bij stationair lopen, als ik een beetje gas geef hoor ik het veel minder(dit kan ook komen doordat ik het gewoon niet meer hoor omdat de motor dan meer geluid produceerd).
Ik wil dus even een kijkje nemen bij de nokkenas, (misschien moet ik gewoon ff de kleppen stellen), maar ik krijg het kleppendeksel er niet af. Misschien vergeet ik wel iets omdat ik in het donker sleutel, maar ik heb de bougiekabels en houder verwijderd , de olievuldop en de 2 moeren bovenop het deksel.
Hoe krijg ik dat deksel er nu af, ik heb er al vrij hard aangetrokken, maar ik krijg er geen bewegen in. Vergeet ik iets, of is er een trucje om het deksel er af te krijgen?
(mensen die een vermoeden hebben wat de tik kan zijn zijn ook welkom om te antwoorden )
Die snelle tik, die zal het hem doen!
Meestal kleeft de pakking aan het kleppendeksel en de kop, een stevige tik en hij schiet los.
Emiel
Ik heb er al op zitten beuken met een plastic hamer maar het hielp niks. We beuken vanmiddag wel weer verder , bedankt voor de reactie.
Onder die 2 moeren zitten platte ringen, als je deze los tikt met een hamer en schroevendraaier, haal je deksel er zo af.
OK, ik zat al te twijfelen of dat losse ringen waren of dat het vast zat aan het deksel. Ze zitten muurvast, dan ga ik maar proberen die ringen los te krijgen. Bedankt!
Kan zijn dat ze de pakking vastgeplakt hebben omdat die dingen nogal eens lekken, best steek je ook een nieuwe pakking.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Het is gelukt. Nadat ik de ringetjes er af gekregen had ging de kleppendeksel makkelijk open. Kleppen gesteld en weer dicht gemaakt. Ik heb het idee dat het nu wel beter is. Bedankt allemaal!