2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
kantelbrug
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 16 juli 2009 09:19 PM
  [ # 16 ]

Bovenste stuk van de brug is recht en voorkomt zo doorrollen.

Citroen!

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 791
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 16 juli 2009 10:44 PM
  [ # 17 ]

Ahh… duidelijk.
Slim ding , en een leuk project voor komende winter .
Met een oude stalen velg en wat U profiel is dat vast wel
na te maken

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 17 juli 2009 12:55 AM
  [ # 18 ]
nanko schreef:

Ahh… duidelijk.
Slim ding , en een leuk project voor komende winter .
Met een oude stalen velg en wat U profiel is dat vast wel
na te maken

Ook de vijzel om hem naar boven te draaien?
http://home.scarlet.be/rudolphnevi/kantelbrug/

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 17 juli 2009 01:08 AM
  [ # 19 ]

Handliertje en wat katrollen ?

Het grootste risico lijkt mij om alles exact zo te vormen dat het in balans blijft en dat de auto + constructie niet over het dode punt heen gaat en het moeilijk wordt de auto weer terug te kantelen. Bij het terugkantelen kan de auto dan naar beneden pleuren met de nodige schade tot gevolg.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 17 juli 2009 01:20 AM
  [ # 20 ]

Naar boven zal inderdaad geen probleem zijn, naar beneden is inderdaad wat meer trikkie.
Een nieuwe kost 7-800€ waar je achteraf volgens mij altijd 500€ van kunt maken…. Confused

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 22 juli 2009 03:26 PM
  [ # 21 ]

Ik heb een keer met een kantelbrug gewerkt, die had een stuk grotere beugels, en de auto hing ook een stuk hoger, maar die kon je met de hand omrollen. Geen liertje nodig dus.
Al lijkt mij deze constructie een stuk handiger vanwege het compacte formaat. Het zou natuurlijk helemaal ideaal zijn als er zwenkwieltjes onderzaten, zodat je de auto buiten kunt kantelen en vervolgens een garagebox inrollen…

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 13 november 2009 10:45 PM
  [ # 22 ]
DriverD schreef:

Nee, past niet in een normale box: Vooral in de breedte moet je veel ruimte hebben (auto kantelt naar de zijkant). Ik verhuur hem wel.

De ruimte die je in de breedte nodig hebt is minimaal de breedte van de auto + de hoogte van de auto.

Als je minder ruimte hebt is een dergelijke “kantelbrug”, ook wel “restauratiekooi” genoemd handiger:

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 14 november 2009 10:35 AM
  [ # 23 ]

Met beide systemen heb ik ervaring. DS-en hang ik meestal in de brug die naar de zijkant kantelt, mijn GSA in “het spit”:

Citroen!

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 14 november 2009 02:00 PM
  [ # 24 ]

Vraagje: hoe hang je ‘m voor het eerst in het spit? Moet je vrouw dan even helpen tillen? Of gooi je ‘m de hoogte in met een krik? Of gewoon op de hoogste stand van de hydraulique?

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 14 november 2009 02:10 PM
  [ # 25 ]

Erin getild met de motorkraan. Tegenwoordig heb je ook “spitten” die hydraulisch omhoog kunnen, maar dit spit is een stukje huisvlijt, gemaakt van schroot.

Citroen!

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 14 november 2009 02:24 PM
  [ # 26 ]

Netjes, dat lijkt mij erg handig! Welke bevestigingspunten heb je gebruikt bij je GSA?

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 14 november 2009 02:26 PM
  [ # 27 ]

Bedankt!
Heb gewoon de orginele bumpersteunen voor en achter gebruikt.

Citroen!

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 14 november 2009 09:49 PM
  [ # 28 ]

Kijk maar eens naar deze spit, gevonden op http://www.lroc.be
Stevig en heel handig lijkt me.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 14 november 2009 10:28 PM
  [ # 29 ]

Mooi koopspit…

Citroen!

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 14 november 2009 10:35 PM
  [ # 30 ]

Maar niet zo moeilijk na te maken.

Wat zou deze spit eigenlijk kosten?

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook