Wow De Colani Truck
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2948

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 26 augustus 2005 01:39 AM

Afgelopen weekend naar Hockenheim geweest.

Daar was dat weekend de Nitrolympics ofwel de dragsterraces, tjonge wat is dat gaaf zeg.

Maar wat ik daar voor het eerst in het echt zag was een Colani truck,  GEWELDIG  deze kende ik alleen maar als miniatuur.

Over futuristisch gesproken en het rijdt nog ook.  Wat een dingen zeg, wat een design en stroomlijn, let ook eens op de ruitenwissers en spiegels Cool.

Ik ben er verliefd op…. Laughing

Voor de niet weters onder ons…....Colani is een ontwerper die vooral eind jaren 60 en jaren 70 actief was met kunstof in alle soorten en kleuren hij gebruikte vooral veel vloeiende lijnen.

Dhr Colani past in het zelfde rijtje thuis als Panton, Nelson, Knoll, Eames, prachtige ontwerpers uit die tijd die het zogenaamde`space age` op de kaart hebben gezet. De tijd van de DS 3e neus en natuurlijk de SM

Als je geinteresseert bent zoek maar eens onder deze namen op google,
hoezo is onze Jan des Bouvrie vernieuwend.

Hier de foto´s Arrow

................................................................................................................

HIER een rijdende colani met tanktrailer (java).......als je dit tegenkomt schiet er maar een ding door je hoofd,
ik zit op een andere planeet

En nog een paar gestolen plaatjes van het net Surprisedops:

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27933

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 augustus 2005 12:17 PM
  [ # 1 ]

ik kan je gewoon niet anders als gelijk geven.

dat ding is gewoon gaaf!
en zeker appart Smile

alleen jammer dat die bijzondere ruitenwisser zo op een benz ster moet lijken Wink

op het filmpje als je hem ziet rijden (op normale snelheid) lijkt hij door het design juist super snel te gaan.

echt buitenaards gewoon Laughing

Profiel  

Bertje Hdi
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 151

Gepost: 26 augustus 2005 12:51 PM
  [ # 2 ]
arjan_verkade schreef:

alleen jammer dat die bijzondere ruitenwisser zo op een benz ster moet lijken Wink

Sterker nog de gehele auto is gebaseerd op Mercedes Benz techniek, als ik me niet vergis zit er een hoop techniek in van de later in die tijd geintroduceerde Actros reeks.

BX-16V mk2 orga 4680; voorheen BX TZD-TURBO ‘92 , Berlingo Hdi ‘01, Berlingo Hdi ‘04.
Dennis.
http://img326.imageshack.us/img326/9422/bxgti16vmk21671ud.jpg

http://WWW.STALLING-VERHUUR.NL  stallingsruimte voor uw Citroen

Profiel  

TinusTussengas
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 494

Gepost: 26 augustus 2005 12:58 PM
  [ # 3 ]

Wat bizar zeg Shocked . Zoiets heb ik nog nooit gezien. Ik vind vooral die ruitenwissers erg gaaf! Zou dit mechanisme ook werken in de praktijk?
Zo aan de voorkant te zien zijn die monsters niet echt voetgangersvriendelijk gevormd… Maar ja,welke vrachtwagen is er nu wel voetgangersvriendelijk? Gaaf om te zien hoor die trucks. Dat zijn leuke dingen voor de mensch..

Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX

Profiel  

langevelsloo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 783

- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Gepost: 26 augustus 2005 01:27 PM
  [ # 4 ]

Volgens mij had Colani zijn pen iets eerder moeten neerleggen.

Je zult ‘m maar moeten wassen!  Shocked

Groet, Rob

DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03

Profiel  

RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2948

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 28 augustus 2005 03:33 AM
  [ # 5 ]
Bertje Hdi schreef:
arjan_verkade schreef:

Sterker nog de gehele auto is gebaseerd op Mercedes Benz techniek, als ik me niet vergis zit er een hoop techniek in van de later in die tijd geintroduceerde Actros reeks.

Dat klopt de meeste ( er zijn er niet zoveel)  zijn gebouwd op Mercedes onderstellen. 

Alleen de witte die ik heb gefotografeerd staat op een Daf onderstel volgens mij…...de velgen en naven zijn iedergeval DAF.  Deze was ook een van de eerste serie’s als ik het goed heb.

Zoniet hoor ik het graag Cool 

.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook