Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Bovenste stuk van de brug is recht en voorkomt zo doorrollen.
Citroen!
Ahh… duidelijk.
Slim ding , en een leuk project voor komende winter .
Met een oude stalen velg en wat U profiel is dat vast wel
na te maken
nanko schreef:Ahh… duidelijk.
Slim ding , en een leuk project voor komende winter .
Met een oude stalen velg en wat U profiel is dat vast wel
na te maken
Ook de vijzel om hem naar boven te draaien?
http://home.scarlet.be/rudolphnevi/kantelbrug/
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Handliertje en wat katrollen ?
Het grootste risico lijkt mij om alles exact zo te vormen dat het in balans blijft en dat de auto + constructie niet over het dode punt heen gaat en het moeilijk wordt de auto weer terug te kantelen. Bij het terugkantelen kan de auto dan naar beneden pleuren met de nodige schade tot gevolg.
Schijt aan originaliteit.
Naar boven zal inderdaad geen probleem zijn, naar beneden is inderdaad wat meer trikkie.
Een nieuwe kost 7-800€ waar je achteraf volgens mij altijd 500€ van kunt maken….
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Ik heb een keer met een kantelbrug gewerkt, die had een stuk grotere beugels, en de auto hing ook een stuk hoger, maar die kon je met de hand omrollen. Geen liertje nodig dus.
Al lijkt mij deze constructie een stuk handiger vanwege het compacte formaat. Het zou natuurlijk helemaal ideaal zijn als er zwenkwieltjes onderzaten, zodat je de auto buiten kunt kantelen en vervolgens een garagebox inrollen…
DriverD schreef:Nee, past niet in een normale box: Vooral in de breedte moet je veel ruimte hebben (auto kantelt naar de zijkant). Ik verhuur hem wel.
De ruimte die je in de breedte nodig hebt is minimaal de breedte van de auto + de hoogte van de auto.
Als je minder ruimte hebt is een dergelijke “kantelbrug”, ook wel “restauratiekooi” genoemd handiger:
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Met beide systemen heb ik ervaring. DS-en hang ik meestal in de brug die naar de zijkant kantelt, mijn GSA in “het spit”:
Citroen!
Vraagje: hoe hang je ‘m voor het eerst in het spit? Moet je vrouw dan even helpen tillen? Of gooi je ‘m de hoogte in met een krik? Of gewoon op de hoogste stand van de hydraulique?
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Erin getild met de motorkraan. Tegenwoordig heb je ook “spitten” die hydraulisch omhoog kunnen, maar dit spit is een stukje huisvlijt, gemaakt van schroot.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Netjes, dat lijkt mij erg handig! Welke bevestigingspunten heb je gebruikt bij je GSA?
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Bedankt!
Heb gewoon de orginele bumpersteunen voor en achter gebruikt.
Citroen!
Kijk maar eens naar deze spit, gevonden op http://www.lroc.be
Stevig en heel handig lijkt me.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Mooi koopspit…
Citroen!
Maar niet zo moeilijk na te maken.
Wat zou deze spit eigenlijk kosten?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017