Een Vraag
Brenda75
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4

Gepost: 15 november 2009 12:05 PM

Nou hebben wij gisteren een xsara 1.4 uit 1998 gekocht met 76000 km!!

maar nou lezen wij dit forum en zijn we in staat hem weer te verkopen! zoveel negatiefs lezen wij..

nu hebben wij ook al een probleem!! EEn heel licht ratelend dof geluid rechts voor..??

maakt niet uit of we rechts links of rechtdoor gaan het is er helaas homokeneet denkt mijn man niet dat het is.

maar wat dan wel,,, er zaten totaal geen onderhouds boekjes bij etc etc wel NAP dus km zit wel goed.

mss distributieriem= ofso we weten het niet maar durven amper te gaan rijden.

we hopen op niets ernstigs!! aangezien ik echt in love ben met de auto…

mvg Brenda,

Profiel  

Gepost: 15 november 2009 12:27 PM
  [ # 1 ]

Brenda, laat je niet opnaaien door al de negatieve berichtgeving. Dit is een forum, mensen komen hier vaker omdat ze een probleempje hebben met hun auto dan om er over op te scheppen. Je zult dus altijd een vertekend beeld krijgen als je afgaat op de gemiddelde tendens. Met de Xsara in het algemeen is volgens mij niets mis. Of jullie een goede koop hebben gedaan zal de toekomst uit moeten wijzen. Fingers crossed.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27939

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 november 2009 12:40 PM
  [ # 2 ]

Als je hier echt verder gaat lezen op het forum wordt een Xsara soms wel eens de Toyota van Citroën genoemt. En dat wordt positief bedoeld natuurlijk Wink

Met zo’n ruim 120.000 km aan ervaring in een Xsara heb ik nog nooit grote problemen gehad.

Profiel  

Brenda75
< 100 berichten
Rank

Gepost: 15 november 2009 01:53 PM
  [ # 3 ]

oohh we hopen het echt hij rijd zo fijn !!! maar dat rare dof achtig getik konstant baart ons echt zorgen ! vroeger hadden we een BX gekocht en reden naar huis tikte toen ook en ineens PAF deed het helemaal niets meer “zijn we nu dus ook bang voor” mss te inpulsief gekocht ....
mss dat iemand weet wat ik daarmee bedoel..? 

Brenda,,

Profiel  

Thrillseekah
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 186

- Xsara 1.9 TD Prestige Break
Gepost: 15 november 2009 02:08 PM
  [ # 4 ]

Waar reschtsvoor zit het geluid?
Bij de motor? Of echt bij het wiel? dat maakt nog wel een heel verschil natuurlijk.

Het kan gewoon een hoes zijn die gaar is.

Profiel  

Brenda75
< 100 berichten
Rank

Gepost: 15 november 2009 02:11 PM
  [ # 5 ]

Ja zoiets zou het wel kunnen zijn!! dacht mn mannetje ook al ! we gaan er morgen even naar kkn thnxxx voor de info..

tis iig wel zon flopperend geluid als je begrijp wat ik bedoel dus absoluud geen h.keneet

Profiel  

Gepost: 15 november 2009 02:15 PM
  [ # 6 ]

Een flopperend geluid, toch maar even goed naar alle snaren en riemen en weet ik wat er precies op zo’n motor zit kijken. Heb dat met een Berlingo eens gehad, toen bleek het een rafelende multiriem te zijn.

Profiel  

GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5490

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 15 november 2009 02:41 PM
  [ # 7 ]

Wanneer hoor je het geluid?

Als je over een drempels\onevenheden rijdt? Dan zou het kunnen dat de stabilisatorstang minder is.
Ik heb weleens gehoord dat dat géén kwaad kan. Ik heb het zelf ook gehad, maar ik heb het laten vervangen ik vond het geluid irritant.

Profiel  

Brenda75
< 100 berichten
Rank

Gepost: 15 november 2009 02:51 PM
  [ # 8 ]

vanochtend ben ik even naar de pomp gereden toen hoorde ik niets.
later moest ik snel iets wegbrengen toen hoorde ik het wel!! maar Konstant.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook